کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست علنی امروز (یکشنبه، 5 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی:

لاریجانی برای دوازدهمین سال رئیس مجلس شد / عارف شکست خورد

5 خرداد 1398 ساعت 10:22

دکتر علی لاریجانی گفت: از اعتماد مجدد شما نمایندگان تشکر می کنم، امیدوارم سالی که پیش روی داریم با حمایت و تلاش شما عزیزان مشکلات مهمی که پیش روی داریم برطرف شود.


دکتر لاریجانی در چهارمین سال دوره دهم مجلس با ۱۵۵ رای به عنوان رئیس مجلس برگزیده شد.
نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 5 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، با 155 رای از 274 رای ماخوذه دکتر علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس در چهارمین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.
گفتنی است محمدرضا عارف  که از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس بود نیز موفق به اخذ 105 رای شد و سید محمد جواد ابطحی نیز 9 رأی را از مجموع آرای اخذ شده کسب کرد.
همچنین آرای باطله 5 رأی بوده است.
گفتنی است ماده 16 آیین نامه داخلی مجلس درباره انتخاب رئیس مجلس به شرح ذیل است؛
انتخاب رئیس در نوبت اول با اکثریت مطلق آرا نمایندگان صاحب رای است و انتخاب نواب رئیس، دبیران و ناظران هر کدام جداگانه و با اکثریت نسبی و رای مخفی و با ورقه خواهد بود. در صورتی که در انتخاب رئیس در نوبت اول اکثریت مطلق حاصل نشود، در نوبت دوم اکثریت نسبی کافی است.
تبصره 1- چنانچه آرا برای رئیس، نواب رئیس، دبیران و ناظران با یکدیگر برابر باشد، حسب موردبه قید قرعه تعیین می‌شوند.
تبصره 2- در صورتی به فرد غائب در جلسه می توان رای داد که قبل از تشکیل جلسه مربوط به انتخابات هیات رئیسه، کتبا نامزدی خود را به معاونت قوانین مجلس اعلام کرده باشد.

تشکر دکترلاریجانی از انتخاب مجدد وی برای ریاست مجلس
دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 5 خردادماه) مجلس شورای اسلامی، پس از انتخاب به عنوان رئیس مجلس برای اجلاسیه چهارم، گفت: از اعتماد مجدد شما نمایندگان تشکر می کنم، امیدوارم سالی که پیش روی داریم با حمایت و تلاش شما عزیزان مشکلات مهمی که پیش روی داریم برطرف شود.
وی ادامه داد: امیدواریم مشکلات اقتصادی که پیش پای ملت ایران قرار گرفته است با حمایت نمایندگان رفع شود و همچنین با حمایت و تدابیر  شما نمایندگان مسائل منطقه و بین الملل به سرمنزل مقصود برسد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم ملت ایران سال پر توفیقی داشته باشد، مجدد از حسن نظری که به بنده حقیر داشتید تشکر می کنم.


کد مطلب: 409896

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409896/لاریجانی-دوازدهمین-سال-رئیس-مجلس-عارف-شکست-خورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1