تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۴۰۹۸۹۵
ماجرای کشف کارتخوان‌ها در دفتر وزیر نفت چیست؟

پوز زنگنه

۱
۱
پوز زنگنه
کبنا ؛دفتر زنگنه چه در دولت اصلاحات و چه در دولت فعلی محل حاشیه‌های بسیاری بود؛ چه زمانی که در ماجرای پرونده کرسنت یکی از اعضای دفتر زنگنه بازداشت شد و مورد بازجویی قرار گرفت تا امروز که یکی از نهاد‌های امنیتی، پرونده عجیبی را برای دفتر وزیر تشکیل داده‌است.
ماجرا از آن قرار است که یکی از کارکنان حفاظت پرسنلی متوجه برخی اتفاقات در وزیر نفت می‌شود و مراتب را به یکی از نهاد‌های امنیتی گزارش می‌دهد و این نهاد امنیتی، با ورود به این اتفاقات موفق به کشف کارتخوان‌ها و اسنادی می‌شود که وزیر نفت را عصبانی می‌کند. بازجویی از افراد دخیل در این رسوایی، موجب می‌شود فرجام کار به بیمارستان کشیده شود، اما مسئولان این نهاد امنیتی، این پرونده را به پیش می‌برند. زمانی که خبر پوز‌های دفتر وزیر افشا می‌شود، وزیر نفت همان شب در نشستی خبری بدون رد کردن این اتفاق به سؤالی درباره بازجویی از مسئول دفترش این واکنش را نشان می‌دهد: «بازجویی که همیشه هست، اما اطلاعی درباره بازجویی ویژه ندارم»!
با این اظهار نظر وزیر نفت، خبر کشف پوز در دفتر وی به یکی از سرخط‌های خبری تبدیل شد و همزمان یکی از کانال‌های ضد انقلاب و کم مخاطب در خبری نوشت که احتمال بازداشت وزیر نفت به دلیل فساد کلان مالی و جاسوسی اقتصادی جدی‌تر شده‌است. روز بعد وزارت اطلاعات در یک اقدام عجیب نسبت به خبر این کانال بی‌اهمیت واکنش داد و نسبت این اتهامات به زنگنه و بازداشت وی را تکذیب کرد.
وزارت نفت هم پس از این تکذیبیه، به خود جرئت داد و با خروج از موضع سکوت اعلام کرد «خبر کشف پوز در دفتر زنگنه کذب است» در حالی که وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود هیچ اشاره‌ای به کذب بودن کشف پوز در دفتر وزیر نفت نکرده‌بود.
حالا خبر‌های جدیدی از این موضوع به گوش می‌رسد. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «فارس» با بیان اینکه تعداد امضا‌های استیضاح زنگنه رو به افزایش است، می‌گوید، آقای زنگنه امروز در شرایط تحریم تمام سیستم را معطل کرده و هر روز بهانه می‌آورد، یک روز می‌گوید سران قوا باید به من اختیارات بدهند تا دیوان محاسبات و سازمان بازرسی گریبانگیر من نشوند و اخیراً سه کارتخوان فروش در دفتر وی کشف شده که ۱۰ میلیارد تومان گردش مالی این کارتخوان‌ها بوده‌است؛ یکی از این کارتخوان‌ها به نام یکی از آبدارچی‌های دفتر آقای زنگنه است.»
ابوترابی می‌گوید: «مأموران امنیتی علاوه بر کشف کارتخوان در دفتر وزیر نفت، مقادیری طلا و دلار را نیز در دفتر آقای وزیر کشف کرده‌اند که این مسئله موجب اختلافات و بحث‌هایی بین زنگنه و وزیر اطلاعات در هیئت دولت شده‌است. وزیر نفت عنوان کرده که من در این زمینه با وزارت اطلاعات همکاری نخواهم کرد.»
این اظهارات نماینده مجلس در شرایطی مطرح شده‌است که پیشتر جزئیاتی دیگر از فساد رخ داده در دفتر زنگنه رخ داده و حتی فعالان فضای مجازی با پرداختن به این مسئله نوشته بودند، در مطب پزشکان کارتخوان وجود ندارد، اما در دفتر زنگنه سه کارتخوان کشف شده‌است. خبر‌های مربوط به کارتخوان‌های بانکی فعلاً در نهاد‌های امنیتی به صورت جدی در دست پیگیری است و در آینده جزئیات بیشتری از آن منتشر خواهد شد. (جوان)
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
نگو آبدارچی بلکه بگو . که در لباس آبدارچی استخدام دفنر وزیر شده بود
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1