کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پاسخی که دبیر مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد به «مجید باقریان» داد؛

آقای باقری خاموشی را در مقابل حرف‌های سبک بهتر می‌دانستم / ماجرای قراردادهای 400 میلیون تومانی «مجید باقریان» چیست؟

5 خرداد 1398 ساعت 0:26

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رنگ و لعاب دادن قومیت به یک موضوعی چه سری در آن نهفته است که آقای باقریان بر روی آن تاکید دارند و آیا اصلا در این شرایط و موقعیتی که ما هستیم به صلاح جامعه ما هست.


بعد از انتشار خبرهایی در باره خودکشی دو دختر دیشموکی، مجید باقریان مدیرکل سابق تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتشار متنی خطاب به آذر صفایی مدیرکل امور بانوان نوشت: «این رنجنامه را برای دل شما می‌نویسم تا شاید احساس مرده سیاسیون استان ما با نهیب شما بیدار شود. آن روز که گفتم اعتبارات فرهنگی و مواد مخدر و تشکل‌ها کجا و به چه کسی داده می‌شود چه کسی پاسخگو بود؟ از جناب استاندارتان که تنها سخن خوب میراند بپرسید برای محرومان چه کرده‌اند؟ اعتبارات در اختیار او و شما و دفتر اجتماعی و مواد مخدر کجا هزینه می شود؟ اگر صادق هستید مثل اعتبارات صندوق امید شفاف سازی کنید؟ این دخترکان مظلوم هم حقی دارند! چرا وزرای دولت تنها بایددر یک نقطه از استان اطراق کنند و این همه رنج و درد دختران ایل ما را نبینند؟ آیا استعمار غیر از این است؟ استبداد غیر از این است؟ سرکار خانم، از این همه اعتبار اندکی هم برای مظلومیت دختران ما هزینه کنید؟ احتمالاً بعد از این نامه نیز جناب مرادی (استاندار در سایه) بواسطه اسامی مستعارش شب نامه‌ای را خواهد نوشت. مهم نیست ولی برای یک بار هم که شده دختران ایل ما را هم دریابید!»
 سید ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا به صحبت‌های مجید باقریان واکنش نشان داد و اظهار کرد: معمولاً آقای «باقریان» در بعضی جلسات مسائلی را مطرح می‌کردند و بنده خاموشی را در مقابل حرف‌های سبک بهتر می‌دانستم.
وی افزود: با توجه به مسائل پیش آمده، مجبور شدیم بخشی از حرف‌ها ایشان را پاسخ دهیم. اولاً در کلام ایشان نوعی سوء استفاده از شرایط وجود دارد و ایشان به جای حرف‌های کلیشه‌ای باید به دنبال راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشند و قبل از این باید نقش خودش را هم در جلوگیری از این آسیب‌ها به همه بگوید.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هر صورت عملکرد استانداری کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد عملکرد مطلوبی است و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم توجه ویژه ای به این بحث دارد.
رضایی افزود: اتفاقات خوبی که در حوزه اجتماعی رخ داده نشان دهنده این است که ما به وظایفمان عمل کردیم و تاکید می‌کنم که استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه‌ای به بحث پیشگیری و مبارزه با اعتیاد دارند.
وی به صحبت‌های مجید باقریان گریزی زد و گفت: بعضی مواقع متأسفانه ایشان برای اینکه خودش و نظراتش را «بلد» کند، سیاستش این است که دیگران را تخریب کند.
رضایی ادامه داد: اگر یک جایی از استان کهگیلویه و بویراحمد آباد می‌شود چه فشاری به ایشان آورده می‌شود که اینگونه سخنرانی می‌کند. اگر یک نقطه از استان توسعه پیدا می‌کند، آیا باید از روی حسادت دست به تخریب بزنیم.
وی افزود: در بحث توزیع اعتبارات حوزه مواد مخدر حتی یک ریال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گیری نمی‌کنیم. تمام اعتباراتی که در حوزه مواد مخدر است از مرکز تمام ردیف‌هایش مشخص می‌شود. مثلاً تشکل‌ها برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند و ما آنها را می‌فرستیم مرکز (تهران) و آنجا اعتبار تخصیص می‌دهند و اعتبارات زیادی هم که نیست، از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان می‌باشد. بارها از آقای مجید باقریان خواستیم که طرح بیاورند که ایشان می‌گفتند من کار زیر 10 میلیون تومان انجام نمی‌دهم و همکاران من می‌توانند در این باره شهادت بدهند.
وی افزود: البته آقای باقریان درست می گویند چرا که ایشان در این سال‌های اخیر قراردادهایی به ارزش 400 میلیون تومان بسته است و او به این مبالغ ناچیز اهمیتی نمی‌دهد و باید در این زمینه هم پاسخگو باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: رنگ و لعاب دادن قومیت به یک موضوعی چه سری در آن نهفته است که آقای باقریان بر روی آن تاکید دارند و آیا اصلا در این شرایط و موقعیتی که ما هستیم به صلاح جامعه ما هست؟
رضایی تصریح کرد: با دادن رنگ و لعاب قومیتی به آسیب‌های اجتماعی خدای نکرده باعث نگرانی‌های دیگری می‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: آسیب‌های اجتماعی برای ما مهم است و حل این مسائل سخت است و نیاز به تعامل، صبر و حوصله بیشتر است و با رفتارهای احساسی نمی‌توان کاری از پیش برد. ما هم می دانیم که حتی یک مورد از آسیب‌های اجتماعی زیاد است و تلاش جدی همه ما را می‌طلبد. رفتارهای احساسی نمی‌تواند کمکی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کند بلکه باید سهم خود را بیشتر و راهکارهایی اثرگذار ارائه دهیم.
 


کد مطلب: 409887

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409887/آقای-باقری-خاموشی-مقابل-حرف-های-سبک-بهتر-می-دانستم-ماجرای-قراردادهای-400-میلیون-تومانی-مجید-باقریان-چیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1