تاریخ انتشار
شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۰۹۸۸۴
اقتصاد شهروند نوشت؛

پرونده فعالیت‌های تجاری «محسن دلاویز»: برادر «احسان دلاویز»

۱۶
۴
پرونده فعالیت‌های تجاری «محسن دلاویز»: برادر «احسان دلاویز»
کبنا ؛محسن دلاویز، برادر احسان دلاویز، متهم پرونده اختلاس کلان در بانک سرمایه و اخلال در نظام اقتصادی کشور است. محسن دلاویز، برادر دیگری هم به نام ساسان دلاویز دارد که معاون توسعه مدیریت شرکت پست ایران است. محسن خان، در ده ها شرکت مربوط به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، در حوزه نفت،‌ گاز، پتروشیمی و تامین مالی واحد های صنعتی و خدماتی کشور فعالیت کرده و در نهادهای مختلف، پست های مدیریتی داشتته است. شرکت هایی چون: نفت پاسارگاد،  نفت خزر، توسعه نفت و گاز صبای کنگان، سرمایه گذاری صبا تامین، پتروشیمی مروارید، نورد و لوله اهواز و سرمایه گذاری سیمان تامین، از جمله مجموعه هایی است که وی به نمایندگی شخصیت های حقوقی دولتی یا خصولتی، عضو هیات مدیره بوده و هست.

حتما ببینید: همه چیز درباره احسان دلاویز و فعالیت های تجاری اقتصادی
پرونده فعالیت‌های تجاری «محسن دلاویز»
داستان برادران دلاویز
داستان برادران دلاویز را بایستی در فهرست ژن خوب های کشور در دو دهه اخیر قرار داد. احسان دلاویز با شماره ملی ۴۲۶۹۶۶۵۷۱۸، از جوانی، مشاور سید محمد خاتمی در امور جوانان بود! ایشان،‌ یک میلیاردر جوان است که به واسطه رانت های اطلاعاتی و مدیریتی دوستان و آشنایان، در دولت های مختلف، با مجموعه های دولتی و خصوصی همکاری داشته و ثروت هنگفتی جمع آوری کرد. سرمایه های که در نهایت، وی را به دادگاه ویژه جرایم اقتصادی کشاند و احتمالا به سرنوشت پرویز کاظمی دچار شود.

نایب رییسی در شرکت توسعه نفت و گاز دیار، شرکت توسعه نفت و گاز سرمایه و همکاری با سید محمد امامی در ساخت و تولید فیلم و سریال و راه اندازی ماهنامه ، بخشی از فعالیت های احسان دلاویز است که در توییتر شخصی  ایشان نیز  بازتاب یافته است.
احسان دلاویز طبق اعلام قاضی مسعودی مقام، یکی از ۳۰ متهم اختلاس از بانک سرمایه و اخلال در نظام اقتصادی کشور است که از بیست و چهار اردیبهشت نود وهشت، پرونده وی و همدستانش (سید محمد هادی رضوی) در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و مفاسد اقتصادی کشور دست بررسی است. (نتیجه حکم در این گفتار به روز می شود)
همراهی محسن دلاویز با مهندس زنگنه وزیر نفت در هواپیمای اختصاصی
(همراهی محسن دلاویز با مهندس زنگنه وزیر نفت در هواپیمای اختصاصی)
ساسان دلاویز هم مثل احسان دلاویز، برادر دیگر جناب آقای محسن دلاویز است. ساسان خان، مرداد ماه نود و یک با حکم وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد، در عنفوان جوانی، به فرمانداری شهرستان طالقان استان البرز منصوب شد و با استقبال برخی از نمایندگان مجلس دهم از جمله غلامرضا تاجگردون مواجه شد.
اما آذر ماه سال بعد، از فرمانداری طالقان برکنار شد و این بار، سرلشکر پاسدار محسن رضایی میرقائد، دبیر دائمی مجمع تشخیص مصحلت نظام، ایشان را به ریاست دفتر دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در امور شورای نگهبان قانون اساسی منصوب کردند.
ساسان دلاویز، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران است
(ساسان دلاویز، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران است)
ساسان دلاویز، فعالیت های تجاری و فرهنگی و صنعتی گسترده ای در دهه نود در دستور کار داشته که از آن  جمله می توان مدیرعاملی یکی از شرکت های بانک صادرات به نام شرکت سپهر جم اشاره کرد. مدیرعامل شرکت هلدینگ سرمایه گذاری گردشگری بانک صادرات، از جمله مجموعه هایی است که ساسان دلاویز در سال های اخیر،‌مدیریت آن را بر عهده داشت.
پرونده فعالیت‌های تجاری «محسن دلاویز»
در اواخر سال نود و هفت نیز با حکم مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، به معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی این شرکت دولتی منصوب شد. همکاری به عنوان مشاور در شرکت ملی نفتکش، شرکت سایپا، شرکت فولاد اکسین خوزستان و پترو امید بانک سپه، کلکسیونی از فعالیت های تجاری برادر احسان دلاویز است.
داستان فعالیت های محسن دلاویز
داستان فعالیت های محسن دلاویز
 محسن دلاویز، با شماره ملی ۴۲۳۱۶۴۵۲۵۶ یکی از پر مسئولیت ترین فعالان اقتصادی
در خانواده چهره پرور و شاخص دلاویز، نامی معروف به نام محسن دلاویز به چشم  می خورد. محسن دلاویز ، با شماره ملی ۴۲۳۱۶۴۵۲۵۶ یکی از پر مسئولیت ترین فعالان اقتصادی و سیاسی کشور در چند سال اخیر محسوب می شود. وی توانست مدیرعاملی شرکت نفت پاسارگاد را بدست آورد و مسئولیت های متعددی در اختیار داشته و دارد.
ا آن جمله می توان به معاونت صندوق بازنشستگی، معاونت برنامه ریزی و توسعه شرکت سرمایه گذاری شستا تامین اجتماعی، معاونت شرکت سرمایه گذاری ایران خودرو، مدیرکل روابط عمومی سازمان انرژی اتمی، مشاور مدیرکل بازرسی دانشگاه آزاد اسلامی و عضویت در هیات مدیره چندین شرکت که در این گفتار مرور می شود، اشاره کرد.
محسن دلاویز به نمایندگی از شرکت فاوا نفت صبا کیش
طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۵۹۳  مورخ بیست و چهارم آبان ماه نود و چهار، محسن دلاویز به نمایندگی از شرکت فاوا نفت صبا کیش (سهامی خاص) به شناسه ملی ۱۰۹۸۰۲۱۳۲۳۰ به عنوان رییس هیات مدیره شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند منصوب شد. همکاران او در این شرکت عبارتند از:
  • علی اصغر سنگ تراش به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت
    پرویز جویندی به نمایندگی از شرکت خدمات پشتیبانی صبا نفت به عنوان مدیرعامل.
شرکت دیگری  که محسن دلاویز ، سابقه فعالیت در آن را دارد، شرکت نفت و گاز صبای کنگان (سهامی خاص) به شماره ثبت  ۱۹۳۳ و شناسه ملی ۱۴۰۰۴۶۷۸۹۴۶ است.
محسن دلاویز به نمایندگی از شرکت فاوا نفت صبا کیش به سمت رئیس هیات مدیره منصوب شد
بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۲۰۵۸۲ مورخ دوازدهم آبان ماه نود و چهار، شرکت توسعه نفت و گاز صبای کنگان، محسن دلاویز به نمایندگی از شرکت فاوا نفت صبا کیش به سمت رئیس هیات مدیره منصوب شد. همکاران محسن دلاویز در این شرکت عبارتند از:
  • علی اصغر سنگ تراش به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت (سهامی خاص) به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره
    پرویز جویندی با نمایندگی از شرکت خدمات پشتیبانی صبا نفت (سهامی خاص) به سمت نایب رئیس هیات مدیره.
محسین دلاویز به نمایندگی شرکت سرمایه  گذاری صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
شرکت معروف دیگری  که محسن دلاویز ، سابقه  فعالیت در انجا دارد، شرکت نفت پاسارگاد (سهامی عام) به شماره  ثبت ۲۰۵۵۶۶ و شناسه ملی  ۱۰۱۰۲۴۷۲۱۴۱ است. محسین دلاویز به نمایندگی شرکت سرمایه  گذاری صنایع نفت و گاز و پتروشیمی تامین که از مجموعه شرکت های شستا تامین اجتماعی است، به سمت مدیرعامل این شرکت منصوب شد.
طبق روزنامه رسمی به شماره  ۲۰۰۷۴ مورخه سیزدهم بهمن ماه ۱۳۹۲، ایشان  به سمت مدیرعامل و سید علی بهشتیان به  نمایندگی از  شرکت سرمایه گذاری صبا تامین نیز به سمت رئیس هیات مدیره منصوب می شود. همکاران ایشان در این شرکت مهم نفت و گاز کشور به شرح  زیر است:
  • منصور معظمی به نمایندگی از شرکت نفت ایرانول به سمت عضو هیات مدیره
    ابراهیم رئیسی سرکندیز به نمایندگی از سازمان بازنشستگی کشوری به سمت عضو هیات مدیره
 محسن دلاویز مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور
همان طور که در ابتدای گفتار عرض شد، مهندس محسن دلاویز طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۴۴۲ مورخ اول آبان ماه سال  نود و هفت، به عنوان مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور (سهامی خاص) به شماره ثبت  ۱۴۹۲۱۴ وشناسه ملی ۱۰۱۰۱۹۲۰۶۱۶ منصوب شد. او، جایگزین علی وکیلی شد.
محسن دلاویز به مدت ۲ سال، به عنوان مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره  شرکت نفت خزر
طبق  روزنامه رسمی به شماره ۲۱۳۱۱ مورخ  بیست و سوم اردیبهشت ماه نود و هفت، محسن دلاویز به مدت ۲ سال، به عنوان مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره  شرکت نفت خزر (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۴۳۵۹۱ و شناسه ملی ۱۰۱۰۱۸۶۵۶۰۸ منصوب شد. همکاران وی در این  شرکت نفتی مطرح  کشور به شرح زیر است:
  • سید عبد الجلیل رضوی به  عنوان عضو اصلی و رئیس هیات مدیره
    هرمز قلاوند عضو اصلی هیات مدیره
    سعید حافظی بیرگانی عضو اصلی هیات مدیره
    مسعود متین فرد عضو اصلی هیات مدیره
    مصطفی بوجاری عضو علی البدل
    حسین کاظمی منش عضو علی البدل
شرکت دیگری که محسن دلاویز در آن فعالیت دارد، شرکت پتروشیمی مروارید
شرکت دیگری که محسن دلاویز در آن فعالیت دارد، شرکت پتروشیمی مروارید (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۵۲۴ و شناسه ملی ۱۰۱۰۲۹۶۷۲۵۵  است.  وی در این شرکت از طرف  شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) با شناسه ملی ۱۰۱۰۳۸۰۴۱۰۴ به سمت عضو هیات مدیره منصوب شده بود. همکاران وی  در شرکت پتروشیمی مروارید، چهره های زیر هستند:
  • شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت  (سهامی خاص) با شناسه ملی ۱۰۱۰۲۱۳۷۵۹۱ به نمایندگی حسین علی زحمتکش (رئیس هیات مدیره)
    شرکت صنایع آموزشی (سهامی خاص) با شناسه ملی ۱۰۱۰۰۶۶۸۸۰۷ به نمایندگی رضا عاصم نخجوانی با سمت نایب رئیس هیات مدیره
    شرکت پترو فرهنگ (سهامی خاص) با شناسه ملی ۱۰۱۰۳۶۴۵۸۸۸ به نمایندگی مصطفی طاهری نجف آبادی به سمت عضو هیات مدیره
    گروه پتروشیمی تابان فردا
    شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (سهامی عام) با شناسه ملی ۱۰۴۲۰۲۰۵۶۹۵ به نمایندگی کریم بروفرد به سمت عضو هیات مدیره
    غلامرضا جوکار به سمت مدیرعامل انتخاب شده است.
بررسی  روابط این افراد با محسن دلاویز در این شرکت و سایر شرکت هایی که  محسن دلاویز ، عضویت هیات مدیره آن را بر عهده دارد، بخشی از فعالیت های اقتصادی نامبرده در بخش بالادستی صنعت نفت و گاز کشور را در دهه نود هجری شمسی روایت می کند.
 سرمایه گذاری سیمان تامین
شرکت دیگری که از سال نود و شش، محسن دلاویز در آن فعالیت دارد، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سهامی عام) به شماره ثبت ۱۵۱۳۹۴ و شناسه ملی ۱۰۱۰۱۹۴۲۰۶۶ است  که از شرکت های شستا سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.
طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۰۸۱ مورخ پنجم مرداد ماه سال نود و شش و تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، محسن دلاویز به  نمایندگی از  شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به جای حسام  طهماسیان به  عنوان عضو هیات مدیره  غیر موظف انتخاب شد. همراهان او در این شرکت عبارتند از:
  • حافظ کمال هدایت به عنوان رئیس هیات مدیره
    مرتضی اطفی به عنوان نایب رئیس هیات مدیره
    صادق افشار به عنوان مدیرعامل و عضو موظف هیات مدیره
    منصور سلطانی به عنوان عضو هیات مدیره.
 محسن دلاویز در شرکت گلف اجنسی مشغول به فعالیت می باشد،
شرکت مطرح  دیگری که محسن دلاویز در آن مشغول به فعالیت از سال نود و پنج می باشد، شرکت گلف اجنسی (GULF AGENCY) بوده که شرکتی سهامی خاص به شماره  ثبت ۸۳۸۷  و شناسه ملی ۱۰۱۰۰۳۶۱۸۲۰ است که ایشان با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی، به نمایندگی از  شرکت عمران و ساختمان تراز پی ریز به جای حسین سلاح  ورزی به عنوان عضو هیات مدیره  منصوب شدند. همکاران محسن دلاویز در شرکت گلف اجنسی به شرح  زیر  است:
  • جان محمد عزیزی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به جای نادر صادقی به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل و نایب رئیس هیات  مدیره.
    خانم رویا درخشانی به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری به جای غلامرضا کامیاب به عنوان عضو هیات مدیره
    محمود شهشهانی پور به سمت رئیس هیات مدیره
    سید عبدالجلیل رضوی به سمت عضو هیات مدیره.
محسن دلاویز به نمایندگی از  شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی کشوری
شرکت دیگری که در این گفتار  از کلکسیون  فعالیت های کسب و کار محسن دلاویز معرفی میکنیم،  شرکت  کارخانه  های لوله سازی اهواز (فاهواز) است که شرکتی سهامی عام  بوده و به شماره ثبت ۱۱۲۵۴  وشناسه ملی ۱۰۱۰۰۸۳۹۴۶۵ ثبت شده  است.
طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۰۳۶ مورخ بیست و چهارم آذر ماه سال نود و دو، محسن دلاویز به نمایندگی از  شرکت بازرگانب صندوق بازنشستگی کشوری، به سمت رئیس هیات مدیره  منصوب شد. اشخاص زیر، همکار وی در این شرکت بورسی بودند:
  • عبدالحسین بساق زاده به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری به سمت مدیرعامل
    غلامرضا عفوری به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به سمت نایب رئیس هیات مدیره
    محمد حسین عصاره نژاد به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی
    غلام حسین خالقی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت به عنوان عضو هیات مدیره.
شرکت نورد و لوله اهواز، محسن دلاویز، عضویت هیات مدیره آن را در اختیار داشت
همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، شرکت نورد و لوله اهواز (فاهواز)، در بازار پایه «ج» فرا بورس ایران قرار دارد و همان شرکتی است که محسن دلاویز ، عضویت هیات مدیره آن را در اختیار داشت. قیمت هر سهم این شرکت در ۲۳ اردیبهشت ماه نود و هشت، ۱۰۲ تومان بود.
این شرکت، ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش بازاری داشته و بازه  قیمتی آن از  اردیبهشت ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸، از ۳۴ تومان به ۱۵۰ تومان رسید که سود شیرینی  را نصیب سهامدارن صبور این شرکت کرد.
شرکت بازرگانی  صندوق بازنشستگی کشوری
یکی از مجموعه هایی که در سال های اخیر، محسن دلاویز ، همکاری گسترده ای با آن داشته است، شرکت بازرگانی  صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی خاص) است که با این شرکت، مبادلات تجاری در شرکت هایی که ریاست هیات مدیره را بر عهده داشته، در دستور  کار دارد.
طبق روزنامه رسمی به  شماره ۱۹۸۶۲ مورخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۲، محسن دلاویز این بار به نمایندگی از شرکت  گسترش تجارت پارس سبا، به سمت هیات مدیره این شرکت بزرگ نائل شد.  همکاران وی، محمد صالح  یارمحمد (به نمایندگی از شرکت طراحی مهندسی بهور) و حسن شاه ولدی (به  نمایندگی از  شرکت  عمران و ساختمان تراز پی ریز) است.
شرکت کارخانجات تولیدی تهران از  دیگر  شرکت های کسب و کار محسن دلاویز است
شرکت کارخانجات تولیدی تهران (سهامی عام) به شماره ثبت ۵۸۱۶ و شناسه ملی ۱۰۱۰۰۲۸۵۶۵ از  دیگر  شرکت های کسب و کار محسن دلاویز است. او به نمایندگی از شرکت انبارهای  عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران  به سمت رئیس هیات مدیره منصوب شد. همکاران وی به شرح زیر هستند:
  • مجتبی حسنی جم به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی به سمت نایب رئیس هیات مدیره  و مدیرعامل
    رحیم افتخار به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری توسعه  صنعتی ایران
    عباس رودنشین به نمایندگی از شرکت عمران و ساختمان تراز  پی ریز
 درباره فعالیت های کسب و کار محسن دلاویز
نام شما

آدرس ايميل شما

محمود
Iran, Islamic Republic of
کور شود هر انکه نتوان دید
Iran, Islamic Republic of
تو دیگه چقدر بدبختی .
که بره یه گوشه بشین و حال خوت سیر بگریو .
آغا رو قوه قضائیه تو لیست متهمان بانکی قرار داده تو داری حمایت میکنی ؟
Iran, Islamic Republic of
روتو برم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بخدا با بیست و پنج سال درس خوندن در بزرگترین دانشگاههای کشور و بالاترین رزومه علمی تو مخارج زندگیم مونده ام .. قوه قضائیه بایستی حقشونو کف دستشون بذاره در ضمن اونهایی که حمایتشون کردند هم شریکشون هستند
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
نفر بعدی
ای داد وبیداد
چی خاستیم چی شد
Iran, Islamic Republic of
واقعا نمیشه به کسی اعتماد کرد
مملکت گل وبلبل اینه دیگه
برادران هم حق دارن ...........
دلاور
United Kingdom
امان از رانت، تبعیض، فساد و پارتی بازی که مثل موریانه به جون نظام جمهوری اسلامی افتاده و کسی هم نمیرسه جلوش رو بگیره! فقط نمونه ای از خروار خروار ژن خوب هستند. بجز غصه خوردن هیچ از ما ساخته نیست.
Iran, Islamic Republic of
دیگه رو شد اوضاع و احوال برادران
گچساران بینوا
Iran, Islamic Republic of
ه. تقریباً توی استان و بخصوص گچساران انگشت شمارن ( که به نحو احسنت به جای کل مردم استان و چند استان همجوار.و در جردن و سعادت آباد و نیاوران و... دوش میگیرند ) و برای همه مثل روز گرم گچساران روشنه ، اگه آنها را برای جوابگویی و البته عودت بیت المال پای محاکمه بردند امیدی به این دولت هست .
نمنتا
Iran, Islamic Republic of
چه برادران غیوری
باوی
Iran, Islamic Republic of
بابا ..و برادرانشان ع.. 50 هکتار اراضی ملی را در استان تصرف کردند .اموال دولت را به غارت بردن .حتی در شرف اباد یاسوج مجانی چند قطعه زمین برده .صندوق توسعه ملی جهاد را.باید اموالش بررسی بشه و برادرانش بنام .
Romania
ایشان هیچ وقت مشاور سیدمحمدخاتمی نبوده است فقط در دولت اصلاحات عضو مجلس دانش اموزی ومشاور افتخاری وغیررسمی معاون اموزش وپرورش بوده است وعجیب است این اطلاعات غلط از نوشته ای که ادعای مستند وتحقیقی بودن دارد لطفا یا تصحیح بفرمایید یا اگرمستندی دارید ارایه دهید
سانسور نشود
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این خودزنی چ معنایی می‌تواند داشته باشد جناب کمایی
این سه برادر اگر هرکاری کرده باشند که قطعا لیاقتش را داشته‌اند، ما هم استانی‌ها نباید حمله کنیم چون اینها ب درد جوانان ما خوردند و میخورند پس این عمل ب هیچ وجه پسندیده نیست
همسایه قدیمی
Iran, Islamic Republic of
ای ماشالا. خدا قوت
معلم مظلوم
Iran, Islamic Republic of
ای ول فکر ماخودمان هم برادران دالتون داشتیم برترازبرادران تبریک به خودم به تاجگردون به همه پابرهنگا ن وفقرا البته کبنا نشر نمیدهد
Iran, Islamic Republic of
استاد این بنده خدابنده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1