کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه دیشموک:

مجلس دهم خواسته‌های مردم را برآورده نکرد/بده بستان‌ها دلیل ناکارآمدی مجلس

3 خرداد 1398 ساعت 17:29

امام جمعه دیشموک گفت: مجلس دهم مجلسی نبود که خواسته مردم را برآورده کند و نتوانست وظیفه خود را به درستی انجام دهد.


حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند در خطبه‌های نماز جمعه (سوم خرداد 98 ) ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص معیشت مردم در دیدار کارگزاران نظام گفت: مسائل اقتصادی مهم است و دلیل آن ارتقای سطح معیشتی مردم است مردم در خصوص مسکن توانایی اجاره بهای آن را در سال های اخیر  نداردند دولتمردان باید عزم راسخ در حل مشکلات معیشتی و مسکن مردم داشته باشند، مسؤولان کشوری و هم چنین استانی فکر و تدبیری بیندیشند تا مردم نسبت به نظام شان بدبین نباشند از مسؤولان استان هم می خواهیم که بر بازار اشراف و نظارت داشته و با نظارت دقیق خود جلوی نا آرامی‌های بازار را بگیرند امرز مردمی که در بخش دیشموک هستند در فشار اقتصادی کامل هستند.
وی در همین ارتباط افزود: دشمن در زمینه‌های اقتصادی و فضای مجازی اطلاعاتی آرایش جنگی گرفته است. دشمنان از طریق فضای مجازی و اطلاعاتی برای ضربه زدن به  کشور برنامه ریزی کردند، مسؤولان ما باید از خواب بیدار شوند و در برابر تحرکات اقتصادی دشمن برنامه ریزی کنند برخی از کشورهای منطقه آمریکا را ترغیب می کنند تا به ایران حمله کنند اما مقام معظم رهبری فرمودند در بین گزینه های جنگ یا مذاکره مقاومت را پیش می‌گیریم.
امام جمعه شهر دیشموک با اشاره به دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب و سوال یکی از دانشجویان در خصوص تصویب برجام توسط رهبری و پاسخ معظم له گفت: آقا فرمودند همه شما چشم و گوش دارید و شرایط برجام را می‌فهمید و در آن نامه ای که به مسئولان نوشتم ذکر کردم که شرایط تصویب به چه شکلی است و در آن نامه شرایطی را بیان کردم که در آن صورت باید برجام تصویب می شد البته اگر شرایط و خصوصیات اعمال و اجرا نشد وظیفه رهبری این نیست که وسط میدان بیاید و بگوید برجام اجرا نشود چون مسئولان مسئول اجرای صحیح برجام هستند رهبری شرایط نه گانه جهت تصویب برجام دادند کما اینکه شرایط نه گانه به درستی انجام نشد. کما اینکه وزیر امور خارجه اذعان کرد که شروط رهبری در قضیه برجام اجرا نشد.
راوند با اشاره به توقعات رهبری از جوانان گفت: آن چیزی که رهبری از بچه‌های دانشجو انتظار داشتند این است که خودجوش و خودکار باشید؛ مثل دوران طاغوت  خودجوش عمل کرده و منتظر این نباشید که شما را وارد کار کنند.
وی افزود: جوانان هم امروز این‌جوری باید حرکت کنند. اگر امروز این‌جور عمل کنیم، توطئه‌های نرم دشمن که مهم‌ترینش فلج کردن نسل جوان است، خنثی می‌شود.
امام جمعه دیشموک با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خردادماه یادآور حماسه جاوید خرمشهر است که دشمن 5400 کیلومتر از خاک میهن اسلامی را به اشغال درآورد و اشغال خرمشهر باعث شد که بسیجیان و بچه های این مرز و بوم با مقاومت و ایستادگی خودشان خرمشهر را آزاد کنند که جا دارد این روز را جشن بگیریم.
وی افزود:در سال 67 پس از اتمام جنگ عده ای پیشنهاد دادند که بسیج را لغو کنیم اما با درایت امام ، سازمان بسیج با قدرت راهش را ادامه داد و در حال حاضر بسیج ما برای کشورهای منطقه الگو شد که از مقاومت مردم و بسیجیان ایران الگوگیری و حشدالشعبی ها در منطقه ایجاد گردید. ایستادگی ثمر دارد نه کوتاه آمدن و مذاکره با دشمن.
خطیب سیاسی عبادی جمعه با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر و اهمیت آن گفت: در شب قدر می توانیم با خدای خود خلوت کنیم و با خدا آشتی کنیم همان طوری که حضرت زهرا(س) فرزندانش را در شب های قدر بیدار نگه می داشت چون مقدرات یک ساله انسان در شب قدر رقم می خورد.
راوند با اشاره به هفتم خرداد سالروز افتتاح اولین مجلس در سال 1359 و هفته قانون و قانون گذاری گفت: مجلس دهم مجلسی نبود که خواسته مردم را برآورده کند و نتوانست وظیفه خود را به درستی انجام بدهد. فلذا اگر وظیفه‌اش را به درستی اجرا می‌کرد در این جنگ تمام عیار اقتصادی می توانستند با تصویب قانون درست و به موقع زمینه مبارزه با آشفتگی بازار و سودجویان را به درستی ایفا کنند و جلوی گرانی ها و مشکلات معیشتی که برای مردم ایجاده شده است را بگیرند.
وی در همین رابطه با اشاره به ضعف های مجلسیان در عدم ایفای درست نقش خود افزود: بده بستان های سیاسی باعث می شود که تیغ نظارت مجلسیان کم شود تا نتوانند حرف دل مردم را بزنند ؛ نمایندگان مجلس در جهت تامین منافع حوزه‌های انتخابیه خود با دولت همراهی می کنند و به جای استضیاح برخی وزرا به خاطر قول‌های خودشان  و تحقق وعده‌های انتخاباتی نظارت کافی را بر روی دولتمردان انجام نمی‌دهند.
وی گفت: مجلسی که مصوبات استعماری همچون برجام و FATF را تصویب می‌کنند در طراز انقلاب اسلامی نیست، مجلسی در طراز انقلاب اسلامی است که هر جایی تخلفی را دید از برخورد نترسد و حرف مردم را بزنند و پای عهد و قسمی که خوردند بایستند تا مجلس مان در راس همه امور قرار بگیرد.


کد مطلب: 409863

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409863/مجلس-دهم-خواسته-های-مردم-برآورده-نکرد-بده-بستان-ها-دلیل-ناکارآمدی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1