تاریخ انتشار
جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۴۰۹۸۵۷
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

روزه‌خواری و بدحجابی در یاسوج قابل تحمل نیست / تعطیلی دستگاه‌های فرهنگی

۴
۱
روزه‌خواری و بدحجابی در یاسوج قابل تحمل نیست / تعطیلی دستگاه‌های فرهنگی
کبنا ؛ کافی است در این ماه مبارک رمضان سری به پارک‌های شهر یاسوج بزنید تا روزه‌خواری در پارک‌ها را خود به عینه مشاهده کنید.
در پارک‌های یاسوج از قلیان گرفته تا ذرت بلال و انواع و اقسام خوراکی‌ها عرضه می‌شود بدون اینکه دستگاه‌های متولی کار کرده باشند یا بخواهند اقدامی انجام دهند و تذکری دهند. در مغازه‌های شهر هم بساط صبحانه و نهار به راحتی در جلوی دید همگان پهن می‌شود و می‌خورند و گاهی تمسخر می‌کنند. متأسفانه دستگاه‌های فرهنگی هم که در تعطیلی به سر می‌برند و هیچ برنامه‌ای در راستای ترویج فرهنگ روزه‌داری ارائه نداده اند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم شهر را به حال خود رها کرده است.
«دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نه تنها در ماه رمضان بلکه خیلی وقت است که انگار اصلا وجود ندارند، آنها برای هیچ برنامه مذهبی و دینی و مناسبتی در این استان برنامه ندارند و هیچ حرکتی نمی‌کنند. از سوی دیگر فضای شهر یاسوج هیچ‌گاه با مناسبت‌ها همراه نبوده، در ایام شهادت و ولادت‌ها رنگ و بوی شهر هیچ گاه مناسبتی نبوده که امیدواریم در این فرصت کوتاه تا رسیدن شب‌های قدر دستگاه‌های فرهنگی برای شهر و پارک‌ها برنامه‌ای ارائه کنند.»
حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج در این باره می‌گوید: روزه‌خواری و بدحجابی عده‌ای در شهر یاسوج قابل تحمل نیست.
حجت‌الاسلام حسینی ظهر روز (جمعه 3 خرداد ماه 98) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل مصلای امام خمینی شهر یاسوج برگزار شد با بیان جمله‌ای از امام علی (ع) اظهار کرد: کسانی که تقوا پیشه کرده‌اند و از گناهان اجتناب کرده‌اند از محارم و زشتی‌ها خودداری کرده‌اند بهشت نصیب آن‌ها می‌شود.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به آخرین جمعه ماه شعبان و سوالی که حضرت امیر از پیامبر کرد افزود: امام علی از آن حضرت پرسید بهترین عمل در ماه رمضان چیست که آن حضرت فرمود پرهیز از محرمات بهترین عمل انسان مومن در این ماه است.
حسینی به توبه واقعی اشاره کرد و گفت: باید حواسمان جمع باشد از این فرصت و خوان نعمت بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشیم چرا که اگر این ماه تمام شد و انسان کاری نکرد بدبخت و شقاوت‌مند خواهد بود و از عبادات و توبه و اعمال نیک بی‌نصیب خواهد شد.
وی به آیه ۱۰۵ سوره هود اشاره کرد و با تفسیر آن اظهار کرد: روز قیامت آن گونه که قرآن می‌فرماید زبان از گفتار ساقط می‌شود و مهر خاموشی بر آن زده می‌شود و اجازه سخن گفتن ندارد مگر این که زبان باز می‌کند و اقرار به گناهانش می‌کند.
حسینی در خطبه دوم نماز جمعه سوم خرداد سال ۹۸ در محل مصلای نماز جمعه یاسوج با بیان مناسبت‌های هفته به اولین شب از شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: این شب را شب ولایت هم می‌نامند که فرشتگان بر امام زمان عج هم نازل می‌شوند و شب دعا و توبه و ارتباط با خداوند است و در این شب ولی خدا توسط ابن ملجم ضربت می‌خورد و به جای ناله می‌گوید که به فیض شهادت رسیدم و راحت و آسوده شدم.
وی گفت: متاسفانه در این ایام در شهر شیعه‌نشین گزارش‌هایی داده می‌شود که مایه شرمساری است و علنی خوردن آن مایه شرمساری است به هر جهت مسلمانیم و معتقدیم روزه واجب است چرا در شهر شیعه ما روزه خواری علنی است مسؤولان چرا برخورد نمی‌کنند و کسی که ساکت است مثل همان روزه‌خواران است در شهر ما بدحجابی بیداد می‌کند مردم به فکر باشید که این آتش دامن همه را می‌گیرد.
وی به بازپس‌گیری خرمشهر هم اشاره کرد و گفت: از برگ‌های برنده صدام گرفتن خرمشهر بود و رزمندگان و سپاهیان و بسیجیان و ارتشیان ضربه‌ای بر صدام بعثی وارد کردند و در برابر ۴۴ کشور به لطف خدا با ایثار و فداکاری و شجاعت توانستند هیمنه صدام و حامیانش را بشکنند.
امام جمعه یاسوج با بیان این که ترامپ هم سر و صدای زیاد می‌کند اظهار کرد: برای دوشیدن حکام عرب چنین اقداماتی را انجام می‌دهند تا به آن‌ها بفهمانند که در مقابل ایران از آن‌ها حمایت می‌کنند و با چنین ترفندی از آن ها باج می‌گیرند.
وی گفت: وقتی شیوخ بدبخت خلیج فارس از آمدن ناوهای آمریکا خوشحال شدند باید از پستی و شقاوت و بدبختی آن‌ها غصه خورد که به کفر پناه می‌برند.
امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: آمریکا هیچ وقت در مورد ایران راست نگفته و در این چهل سال یکبار هم فکر خوبی نسبت به ایران نکرد و ملت ایران را هدف قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایرانی
Iran, Islamic Republic of
اآن زمان که پول های بیت المال را از مملکت خارج می کردند شما کجا تشریف داشتید که بگویید قابل تحمل نیست . مردم ذرت و بلال نفروشند پس نان نو بچه را از کجا بیارن با این وضع گرانی خانمان سوز. حالا که شماها شغل نمیتونید ایجاد کنید . هیچ کشوری هم نمیتونه بیاد برای سرمایه گزاری . پس میفرمایید تا از دیوار مردم بالا برن.
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا نیروی انتظامی خیلی ضعیف داره عمل میکنه
بعموان یه شهروند التماس میکنم جدیت بخرج بدید
در مرکز شهر خصوصا خیابان فردوسی و هجرت ها بد حجابی ..روزه خواری
بد رانندگی کردن..مزاحمت های خیابانی...کلوپ و قهوه تانه های شبانه و تخلفات زیاد بیداد میکنه....اگه امروز کوتاه بیاید فردا که چ اتفاق های دیگری خواهد افتد...گشت و نیرو بیشتر جهت امنیت مردم بزارید...
چیپس
United States
شما تو همه کارها. که مردم مصمم تر به گناه میشن
آشنا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
سری به سازمان مدیریت و برنامه ریزی یا دیوان محاسبت و ببینید اداره کل تبلیغات اسلامی برای منالسبت های فرهنگی ، مذهبی و دینی چقدر عملکرد مالی دارند و در نهایت ببینید خروجی کار چقدر بوده .... تورا بخدا یک نفر پاسخ بده
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1