تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب : ۴۰۹۸۴۹
با نگاهی به حضور چهره‌های دانشگاهی و علمی در انتخابات آینده مجلس حوزه انتخابیه گچساران و باشت؛

زراعت کیش «نقطه» اتحاد اصولگرایان گچساران و باشت / عبور از قوم‌گرایی با حضور چهره‌های دانشگاهی

۱۶
۳
زراعت کیش «نقطه» اتحاد اصولگرایان گچساران و باشت / عبور از قوم‌گرایی با حضور چهره‌های دانشگاهی
کبنا ؛
قدم اول برای یک نامزد انتخاباتی این است که بتواند جبهه‌هایی در میان مردم بیابد و با تمرکز بر «رزومه‌ی کاری» خود نگاه‌ها را متوجه خود کند، چندی پیش در میان آشوبی که مصاحبه‌های زینل زاده، سیدناصر حسینی و بیعت اصل ایجاد کرد، سیدیعقوب زراعت کیش پیامی کوتاه را در صفحه شخصی خود گذاشت مبنی بر اینکه «بزودی سخنان مهمی در خصوص انتخابات گچساران خواهد گفت». یک هفته بعد پست جدیدی به نقل از یکی از رسانه‌ها «باز هم در مورد سخنانی که قرار است بگوید» در صفحه شخصی‌اش قرار داد. هر چند که صفحه شخصی یک استاد دانشگاه، شاید به اندازه یک نماینده مجلس بازدیدکننده نداشته باشد ولی باز هم یک رسانه است برای دیده شدن و زراعت کیش به خوبی از آن استفاده کرده است و با یک پیام سنجیده «که می‌خواهد سخنی مهم بگوید» فضای سیاسی را تشنه نگاه داشت و نشان داد با بازی‌های رسانه‌ای تا حدودی  آشنا است و این هم دلیلی ندارد جز اینکه او جوان است و تفکر نویی نسبت به دیگر اصولگرایان دارد و این یک امتیاز برای او محسوب می‌شود.
سیدیعقوب زراعت کیش، نامی که برای دانشگاه آزاد اسلامی گچساران و یاسوج آشناتر می‌نماید. زراعت کیش جوان از دانشگاه آزاد گچساران فعالیتش را شروع کرد، در 31 سالگی رئیس دانشگاه آزاد گچساران بود، پس از آن با تکیه بر توانایی‌های خود به یاسوج رفت و ریاست او به مدت دو سال در دانشگاه علوم و تحقیقات  یاسوج تحول آفرین شد، پس از این بود که به عنوان بهترین گزینه به عنوان رئیس کل دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد، اما هنوز یک هفته نگذشت که ریاست زراعت کیش منحل شد و فردین بوستانی جایگزین زراعت کیش در منصب ریاست علوم تحقیقات و دانشگاه آزاد استان شد. واکنش‌ها به این اتفاق متفاوت بود، ولی پشت پرده این جایگزینی فالفور، آنگونه که از شنیده‌ها و نوشته‌های مطبوعات در آن زمان دیده می‌شود کسی بجز تاجگردون نبود. اما زراعت کیش دست از تلاش برنداشت و به تهران رفت تا در سال 96 و 97 با حکم دکتر فرهاد رهبر، در سمت مدیر کل حوزه ریاست علوم تحقیقات کشور خدمت کند. آنچه که مسلم است زراعت کیش یک «اقتصاددان» است و در ادوار مختلف نقدهایی نسبت به عملکرد مسئولان بویژه در حوزه اقتصادی داشته است.
موضوع مهم در مورد زراعت کیش این است که او از قشر متوسط جامعه برآمده است، با جامعه و مشکلات آشناست، فردی دانشگاهی و نخبه است و این پتانسیل در او دیده می‌شود که در مجلس نفوذ خوبی داشته باشد، فردی است که می‌تواند با اقشار مختلف ارتباطات خوبی ایجاد کند و این امتیاز او در میان اصولگرایان است، تخصص دکتری اقتصاد در کشاورزی و توسعه دارد، که در شهرستان مسئله‌ای مورد توجه است و باید دید می‌تواند ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان را بالا ببرد و همچون نفت و صنعت نفت گچساران که در حال حاضر قطب صنعت گچساران است، می‌تواند پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل نماید!؟ زراعت کیش جوان در تحلیل‌های اقتصادی خود به بیانات رهبری و مسائل بین المللی تمرکز دارد و در گفتمان خاص اصولگرایی  تکلم می‌کند. اما رهبری در مسائل اقتصادی، بیش از آنکه بر دیگری آمریکا و غرب و تحریم‌ها علیه ایران تکیه کند، بیشتر بر مسائل داخلی و رونق تولید و رفع مشکلات اقتصادی با تکیه بر توانایی‌های داخل تکیه دارد، و عموماً در مسائل فرهنگی است که یک «دیگری» به نام غرب و آمریکا را به عنوان دشمن فرض می‌کند. موضوعی که اصولگرایان عموماً آن را خلط می‌کنند و بجای پرداختن به مسائل ملموس معیشتی و اقتصادی و به اصطلاح به جای چرتکه انداختن و راه حل دادن، به دنبال حاشیه پردازی و پرداختن به مسائلی می‌شوند که مردم با آن به خوبی ارتباط برقرار نمی‌کنند. 
باید دید زراعت کیش می‌تواند با ویژگی‌های خاصی که دارد با متحد کردن اصولگرایان، در عین حال تمرکز بر مسائل مهم و خواسته‌های مردمی از معیشت گرفته تا مسائل فرهنگی، تبدیل به رقیب اصلی تاجگردون شود!؟ هر چند دانشگاهیان افرادی مورد اعتماد در انظار عمومی هستند، و زراعت کیش نیز از وجهه خوبی در دانشگاه برخوردار است، ولی آیا زراعت کیش که تا الان بر هیچ فرد سیاسی تکیه نداشته، -برعکس رقیب اصلی خود «تاجگردون»- و با تکیه بر توانایی‌هایش به جایگاه درخوری دست یافته، در ادامه راه تبدیل به نقطه اتحاد اصولگرایان و تبدیل به پدیده انتخابات شهرستان گچساران می‌شود!؟
اما موضوعی که مسلم است انتظار می‌رود درصورت رقابت زراعت کیش با تاجگردون، فضای انتخاباتی شهرستان گچساران بیش از به سمت حزب گرایی برود و فرصتی ایجاد می‌شود تا از قوم گرایی کاسته شود، گروکشی‌ها و باج دادن‌ها کمتر شود و افراد بر حسب حزب و بر اساس شایستگی فرد تصمیم به انتخاب بین دو نامزد انتخاباتی بگیرند.

-------------------------------------
سیده زهرا حسینی فر
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت
United Arab Emirates
خخخخخ
اخ تا قیومت و بخت تاج گردون که کی ایخو باش رقابت کنه. زراعت کیش ۱۵۰۰ رای ایاره
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
اگه تونست تو شورا روستاسعادت اباد لیشتر ثبت نام کنه و رای بیاره حتما تو انتخابات مجلس رای میاره
Iran, Islamic Republic of
احسنت
نعمتی
Iran, Islamic Republic of
من فقط دلم میخواد بره ثبت نام کنه و آمار کسانی که بهش رای میدن بیاد دستش که بفهمه محبوبیت نداره بین مردم. اخلاق افتضاح و غرور کاذب. امیدوارم هیچ وقت به آرزوت نرسی.
Iran, Islamic Republic of
واقعا زراعت کیش چهره ای جوان تحصیل کرده وهر بار در تلوزیون صحبت می کرد تحلیل می کرد نقادی می کرد خیلی جالب بود ومطمئنم که نیروی بسیار خوب وآینده درخشانی دارد خیلی ها اصلا یک بار هم نه صحبت نه تحلیل نه نقادی ایشان را ندیده اینطور تخریب می کنند مسلم برای روستای سعادت آباد ثبت نام نمی کند این خود سوزی است زراعت کیش مرد پست های کلان و روزهای سخته زارعت کیش میتواند تحول آفرین باشد
رزبلی
Iran, Islamic Republic of
زراعت کیش کییه لطفا بیشتر معرفی کنید.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
بهش بگین تا اخر عمرت‌چشم مجلس را نخواهی دید و کی‌گفته اصلا شما اصولگرا هستید برو تاجگردون بیمار شده تو بیماستان ملاقتش
علی
Iran, Islamic Republic of
خودش و بستگان نزدیکش حامی تاج بودند
لامعی
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مهجلو
Iran, Islamic Republic of
خخخخ اوففففی
Iran, Islamic Republic of
اخ که چقدر زراعت کیش خوشش میاد بهش بگن تو اقتصاد دانی چهره اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
ایشان دکتری کشاورزی شاخه اقتصاد کشاورزی هستند نه اقتصاددان
Iran, Islamic Republic of
خیر... ایشان تخصص اقتصاد دارن، شاخه کشاورزی و توسعه
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
علی بی غم
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی بایید منطقی و با فکر عمل کنیم و بعضی افراد را الکی بزرگ نکنیم.آقای زراعت کیش انسان تحصیل کرده و خوبیه ولی هنوز مونده تا ایشون بتونن یک جریان سیاسی را هدایت کنن
برافتو
Iran, Islamic Republic of
صرف نظرازهرگونه گرایش حزبی وسیاسی هرشخص کارنامه دارودارای مقبولیت مردمی که این دوره واردرقابت انتخابات شودتاجگردون راشکست خواهدداد.اکثریت مردم گچساران ازانتصابات فامیلی وبی عدالتیهای رخ داده دراین چندسال خسته وشاکی هستندوبخش زیادی ازاین ناهنجاریهاراسوغات دوره تاجگرن می دانند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1