تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۴۰۹۸۳۵
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ضرورت راه‌اندازی دانشکده هنر در استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
ضرورت راه‌اندازی دانشکده هنر در استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت راه‌اندازی دانشکده هنر در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: این استان تنها استانی است که دانشگاه‌های آن از داشتن دانشکده هنر و رشته‌های هنری محروم است،
دومین جلسه هم اندیشی هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با رئیس دانشگاه یاسوج به منظور تاسیس دانشکده هنر در این دانشگاه برگزار شد.
رئیس حوزه هنری بر ضرورت راه‌اندازی دانشکده هنر در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: این استان تنها استانی است که دانشگاه‌های آن از داشتن دانشکده هنر و رشته‌های هنری محروم است،
شریف اسلامی بیان داشت: جوانان زیادی در این استان وجود دارند که به دلیل نبود این مهم زمینه شکوفایی آنها وجود ندارد.
وی افزود: اگر جوانان و علاقمندان به رشته‌های هنری بتوانند تحصیلات اکادمیک  داشته باشند و مهارت های هنری را کسب کنند زمینه اشتغالزایی آنها همواره فراهم می شودو کمتر منتظر فرصت های شغلی در ادارت دولتی می‌شوند.
رئیس دانشگاه یاسوج هم نیز در این نشست راه اندازی دانشکده هنر در این استان را از  نیاز های مهم  فرهنگی دانست و قول مساعد داد تا تمام تلاش خود را برای تاسیس و راه اندازی این دانشکده در دانشگاه یاسوج به کار گیرد.
احمد عریان بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمداز ظرفیت‌های زیادی برخوردار بوده و ضروری است که هنرمندان رشته‌های مختلف پای کار بیایند و در راستای شکوفایی این ظرفیتها تلاش کنند.
در ادامه طرحی که توسط هنرمندان حوزه هنری استان آماده شده بود بررسی شد و تمام ابعاد کیفی و کاربردی برخی از شاخه‌های هنری ازجمله گرافیک،صنایع دستی و بوم گردی مورد توجه قرار گرفت.
همچنین درباره بعضی از ظرفیت‌های این رشته‌های کاربردی در استان از حیث ورود دانش‌آموزان هنرستان‌ها و همچنین تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها بحث و گفت و گو شد که در نهایت بعد از بیانات و جمع بندی مسؤولان و رئیس دانشگاه یاسوج مقرر شد کارگروهی دراین خصوص تشکیل و نتایج حاصله از جلسات تخصصی این کارگروه جهت نتیجه گیری به وزارت علوم ارسال گردد که منتج به راه اندازی رشته ها شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1