تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۰۹۸۳۳
پاسخی به شایعات اخیر رسانه‌های محلی و تخریب نخبگان:

برای مطرح شدن بعضی جریانات سیاسی دست از تخریب نخبگان برداریم / با دعوت نجات نیا به دهدشت آمدم

۱
۰
برای مطرح شدن بعضی جریانات سیاسی دست از تخریب نخبگان برداریم / با دعوت نجات نیا به دهدشت آمدم
کبنا ؛فرهاد عزیزی در پی انتشار مطلبی به نقل از مهندس عزیزی مدیرکل ثبت آثارسازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور توسط جوان جویای نام (مشاور فرماندار کهگیلویه) و دامن زدن برخی رسانه‌های محلی مبنی بر اینکه طرح مساله‌ی ثبت جهانی بلادشاپور توسط سید فرزاد نجات نیا را سوء استفاده سیاسی خوانده، قویاً تکذیب و اظهار داشت: که یکی از دلایل حضور بنده در استان کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از بافت تاریخی بلادشاپور دهدشت به دلیل رایزنی برادر ارزشمند آقای نجات نیا دستیار وزیر ارتباطات بوده وایشان از رفقا و دوستان صمیمی بنده هستند.
وی در این گفت‌وگوی تلفنی اظهار داشت، نجات نیا همواره از جوانان دلسوز و اثرگذار در پایتخت بوده و حضور مؤثر ایشان در مرکز، در کنار دیگر مدیران کشوری فرصت‌های جدیدی را برای پیشرفت استان کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد خلق می‌نماید.
مدیر کل ثبت آثار میراث جهانی کشور دراین تماس تلفنی عنوان کرد؛ علی رغم دعوت از بنده برای حضور در همایش ایام عید، بالاخره توفیقی حاصل شد که به منظور معارفه رییس جدید بافت با پیگیری مهندس نجات نیا به شهر تاریخی دهدشت بیایم.
وی افزود: برای احیاء بافت تاریخی از همه ظرفیت‌ها خصوصاً پویش‌های مردمی، سمن‌ها و سازمانهای مردم نهاد استقبال می‌کنیم وحفاظت از بافت، تلاش برای فراهم کردن زیرساختها و زنده و پویا بافت با تعریف کاربری‌های جدید بخشهایی از بافت برای رونق اقتصادی و اشتغال از مهمترین اقداماتی هست که در خصوص وضعیت تاریخی بلادشاپور انجام خواهد پذیرفت وهمه‌ی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست جهت رفع این موانع با تشکیل کارگروه احیای بافت تاریخی دهدشت تلاش نمایند.
عزیزی یادآور شد: نظر به محدودیت در معرفی آثار، در سال جاری پرونده بافت اورامانات برای ارسال به یونسکو و ثبت جهانی مطرح، امیدوارم در سالهای آتی تلاشهایی این عزیزان برای ثبت بلاد شاپور به ثمر بنشیند.
مهندس عزیزی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کردندکه استنباط غیرحرفه‌ای از صحبت نسبت به کسی که ارادت دارم را غیر اخلاقی می دانم.
بافت تاریخی دهدشت استحقاق و قابلیت ثبت جهانی می‌تواند داشته باشد و دارد. ولی با تأسف فراوان از روز اول تا امروز برخی از رسانه‌ها و اشخاص حقوقی و با منسب، در حوزه تقنین و اجرا به پویش مردمی «شب بلادشاپور» سنگ اندازی کردند؛ برخی سعی در به ثمر نرسیدن این پویش داشتند و دارند! لذا دست همه شهروندان، متنفدین و عقلای قوم و مسئولین ملی و محلی را برای به ثمر نشستن این مهم به گرمی می‌فشاریم، و به مهندس سید فرزاد نجات نیا که اصالت خود و دیار خود را فراموش نکرده و زاده و بزرگ شده‌ی دهدشت است و زمانی در شورای شهر این شهرستان نماینده‌ی مردم بوده، و حالا امروزه بدون هیچ سمت یا مسئولیت مرتبطی، قصد کرده این بافت تاریخی را حمایت کند، را دست مریزاد می‌گوییم. در پایان از همه‌ی فعالین سیاسی-اجتماعی این دیار استدعا دارد برای دلخوشی برخی جریانات موجود از تخریب بزرگان خود دوری نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
خدا خوش بهتر دونه و جای حق نشسته
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
فایل های مرتبط
1