کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توصیه رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته سلامت

به کمپین بسیج ملی کنترل فشارخون بپیوندید

31 ارديبهشت 1398 ساعت 0:01

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان با مراجعه به سایت salamat.gov.ir و ثبت فشارخون خود به کمپین بسیج ملی کنترل خون بپیوندند.


ابراهیم نعیمی رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی خبری طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد با ورود به سایت salamat.gov.ir  و‌ وارد کردن کد ملی، نام و شماره تلفن،  فشارخون خود  را ثبت کنند که در صورت داشتن فشارخون ۱۲۰روی ۸۰ میلی متر جیوه و ۱۴۰ روی ۹۰ به عنوان افراد پیش فشارخون و پره فشارخون و در معرض فشارخون بالا شناسایی می شوند .
نعیمی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ درصد جامعه  پیش فشارخون دارند، ادامه داد: با ثبت فشارخون توصیه های لازم و بهداشتی و سبک زندگی سالم به افراد داده میشود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  اضافه کرد: فشارخون باید در حالت نشسته و با مثانه خالی گرفته شود و نباید شکم خالی یا بلافاصله پس از مصرف غذای سنگین یا نوشیدن چایی یا الکل یا سیگار  فشار خون اندازه گیری شود که 30 درصد ایرانی‌ها فشار خون بالا دارند
نعیمی عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد مردم ایران مبتلا به فشارخون هستند و عدم تحرک، مصرف دخانیات و استرس از علائم خطر افزایش فشارخون اشخاص در جامعه است.
نعیمی ابراز کرد؛ فشارخون بیماری خاموش است و اگر کنترل نشود مشکلات بینایی، کلیه و قلبی را به همراه دارد.
 وی در پایان خاطر نشان کرد: از افراد ۱۸سال به بالا از هرچهارنفر یک نفر مبتلا به فشارخون بوده که 98 هزار ایرانی به دلیل فشار خون جان  تاکنون باختند.
 


کد مطلب: 409778

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409778/کمپین-بسیج-ملی-کنترل-فشارخون-بپیوندید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1