تاریخ انتشار
جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۴۰۹۷۵۹
کبنا گزارش می‌دهد

موتور عمران و آبادانی در یاسوج به حرکت در آمده / پاتک «مقدم» به سازه‌های غیرمجاز /اعضای شورای شهر از دو دستگی دست بکشند

۶
۰
موتور عمران و آبادانی در یاسوج به حرکت در آمده / پاتک «مقدم» به سازه‌های غیرمجاز /اعضای شورای شهر از دو دستگی دست بکشند
کبنا ؛
مشکلات شهر یاسوج یکی دو تا که نیست، شهری نوپا که تا رسیدن به مدنیت فاصله زیادی دارد، برای عبور از معضلات شهری باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده از سوی متولیان امر صورت بگیرد. ایجاد زیرساخت‌های شهر از جمله فضای سبز، آسفالت، مکان‌های فرهنگی، رفع معضلات ترافیکی، راه اندازی حمل و نقل مدرن و ... شهرها را به سمت توسعه می‌برد و سال‌ها است که یاسوج گتره‌ای و بدون حساب و کتاب دقیق رشد کرده است. نستهن مقدم شهردار یاسوج بعد از اینکه سکان مدیریت شهر را به دست گرفت و با وجود کمبود اعتبارات و شرایط بد اقتصادی، کار آسفالت خیابان‌ها و معابر، پروژه پل چهارم بشار، اجرای پروژه 45 متری و عملیات زیر سازی سایر خیابان‌ها در حال انجام است.  اگر چه این روزها خبرهای خوبی از شورای اسلامی شهر یاسوج منتشر نمی‌شود و دو دستگی در این نهاد مردمی به وجود آمده، اما لازم است که اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج برای انجام کارهای بهتر و رها شدن شهر از مشکلات دست از اختلافات بردارند و موتور عمران و آبادانی شهر که به حرکت در آمده است را بیشتر هل  بدهند.
شهردار و رئیس شورای شهر یاسوج با هدف شناسایی مشکلات و تسریع در رفع آنها از مناطق مختلف شهر بازدید کردند.
این بازدید از مناطق شرف آباد، شهرک امام علی (ع)، شهرک امام حسین (ع) و شهرک جهاد صورت گرفت، با هدف شناسایی و رفع مشکلات این مناطق انجام شد.
شهردار یاسوج در این خصوص گفت: اولویت شهرداری و شورای اسلامی دور پنجم شهر یاسوج توجه به مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار شهر یاسوج است.
نستهن مقدم بیان کرد: از ابتدای شروع مسئولیتم در شهرداری نزدیک به 70 درصد از خدمات عمرانی شهرداری شامل آسفالت و جدول‌گذاری در مناطق ناکارآمد شهر یاسوج انجام گرفته است، تا سرعت رشد این مناطق به مانند سایر مناطق این شهر باشد.
وی با تاکید بر توسعه متوازن خدمات، بیان کرد: سال گذشته آسفالت 20 متری جانبازان در شرف آباد، آسفالت خیابان اصلی شهرک بلکو و آسفالت های صورت گرفته در شهرک جهاد، شهرک امام حسین (ع)، اکبرآباد و نجف آباد و همچنین انجام عملیات جدول گذاری در این مناطق از جمله اقدامات صورت گرفته برای مناطق ناکارآمد شهر بوده است.
شهردار یاسوج تاکید کرد: یکی از اولویت‌های این بازدید شناسایی اولویت‌های کاری و برنامه ریزی برای خدمات‌دهی و همچنین ارائه اولویت های شهرداری به دفتر فنی استانداری است.




 
اجرای عملیات جدول گذاری پروژه 45 متری
شروع نصب تیرهای فلزی پل چهارم بشار  
اجرای عملیات زیر سازی بین ابوذر 7 و6

جمع آوری سازه های غیر مجاز در شهر یاسوج
رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج از اجرای طرح جمع آوری سازه های غیر مجاز در شهر یاسوج خبر داد.
 فرزاد غلامیان در این باره افزود: بر اساس قوانین و ضوابط، طرح جمع آوری ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق مختلف شهر یاسوج اجرایی می‌شود.
غلامیان با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و ضرورت فرهنگ سازی در راستای عدم بکارگیری سازه‌های غیر قانونی در مناطق مختلف شهری، اظهار کرد: پیش از اجرای طرح، اخطار کتبی به متخلفین در راستای جمع آوری این سازه‌ها داده شده بود.
غلامیان تصریح کرد: این طرح در تمام مناطق اجرایی خواهد شد و از زمان اجرای طرح، جمع آوری سازه‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز چندین نقطه عملیاتی شده است.
رئیس اداره اجراییات شهرداری یاسوج با بیان اینکه سال گذشته نیز اجرای طرح جمع آوری وانت بارهای دوره گرد که مشکلاتی را در مناطق مختلف شهری رقم زده بودند، محقق شد، اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌ها و بخش‌های متولی جمع آوری این وانت بارها عملیاتی شد.
غلامیان با تاکید بر برخورد قانونی با نصب تابلوها و داربست‌های غیر مجاز، گفت: بر اساس مواد قانونی، ادارات، صنوف، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی بدون کسب مجوز از شهرداری حق برپایی و علم کردن داربست و تابلو را ندارند.
وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تابلوی غیرمجاز در معابر، میادین، پیاده‌روها و ورودی و خروجی شهر که تعرض به حقوق شهروندی محسوب می‌شود و برای شهر و مردم مزاحمت ایجاد می‌کند، علاوه بر جمع‌آوری و ضبط آن‌ها، مراتب جهت تشکیل پرونده قضائی به دادگستری ارجاع می‌شود.
 
شهرداری یاسوج رتبه برترستاد خدمات سفر نوروزی را کسب کرد
 آیین تجلیل از دستگاه‌های فعال عضو ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور عزیز فیلی معاون استاندار، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی از اعضای شورای اداری برگزار شد.

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تشریح شاخص‌های ارزیابی و چگونگی روند انتخاب دستگاه‌های برتر گفت: نحوه خدمات دهی ادارت به مسافران و گردشگران نوروزی به صورت دقیق رصد و بررسی شد.
محمود مومن نسب افزود: طبق ارزیابی صورت گرفته شهرداری یاسوج و شهرداری باشت در ارزیابی‌های انجام شده به عنوان شهرداری‌های برتر انتخاب شدند.
همچنین از شهردار یاسوج بخاطر مدیریت سیلاب های اخیر با اهدای لوح تقدیر از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مورد تقدیر قرار گرفت.
معابر یاسوج از فروشندگان گیاهان کوهی پاکسازی شد
نستهن مقدم شهردار یاسوج اظهار داشت: شهرداری مطابق ماده 101 و تبصره 6 ماده قانون شهرداری‌ها مکلف بوده از معابر به عنوان ملک عمومی محافظت کرده و با متجاوزان به حریم معابر، پارک‌ها  و فضای سبز عمومی مقابله کند که در این راستا پاکسازی معابر اصلی شهر از فروشندگان گیاهان کوهی پاکسازی شد.
وی مغازه داران متجاوز به حریم پیاده‌روها را از عوامل اصلی ایجاد سد معبر عنوان کرد و افزود: برخی از کسبه‌ها با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده رو و معابر عمومی، ضمن ایجاد اخلال در تردد و ایجاد خطر برای عابران، تصاویری نازیبا و آشفته را بوجود می‌آورند.
مقدم با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهر یاسوج ابراز کرد: برپایی چادر در معابر و پارک‌ها سبب آلودگی زیست محیطی در فضای سبز شهری و نازیبا شدن چهره شهر شده و از مصادیق سد معبر است.
شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: معابر عمومی متعلق به تمامی شهروندان بوده و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و عنوانی معابر را اشغال کرده و آن را مسدود کند.
مقدم اظهار داشت: اصناف و کسبه نباید زباله‌ها خود را در کانال‌ها تخلیه کنند زیرا این امر مطابق قانون پسماند تخلف بوده و قانون گذار برای این تخلف جریمه نقدی در نظر گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

💐💐💐
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار مقدم مرد توانمند و پاکدست
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی همه می دونن که اقداماتی از قبیل مبارزه با ساخت غیر مجاز و ... محض هستن. اجرائیات شهرداری تا جایی که بنده در حداقل ۱۰ خونه غیر مجاز ( بدون پروانه ساخت) دیدم تنها برخورد فقط و ادامه کار بود دیگه هیچی هیچی
کل شهر می ودنن
شاید ۹۹ درصد و ۱ درصد برخورد باشه
رضا
Iran, Islamic Republic of
عکس گرفتن و تبلیغات راه انداخت شهرداری . نهضت اسفالت کجا بود نهضت پرو راه انداختی این شهر زیبنده پایتخت طبیعت نیست تبلیغات کمتر کنید
سلامتی
United States
انصافا بودن، یا نبودنت فرقی نمی کنه
Romania
خسته نباشید خدمت دکتر مقدم
شهرداری که عملش بیش از تبلیغش به چشم میاد
صاد
Iran, Islamic Republic of
خداییش ی سوال دارم...پلی ک راه ارتباطیش هنوز درست نیست هزینه الکیه...خب در عرض پل چهارم راه ارتباطیشم بسازید ک حداقل هزینه الکی نشه و واقعا بار ترافیکی کم شه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1