تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۴۰۹۷۴۲
عصر امروز در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

توضیحات «مدیرکل میراث فرهنگی» استان در باره دستگیری بزرگترین باند قاچاق اشیاء عتیقه / دستگیری 5 زن به جرم اقدام علیه میراث فرهنگی

۲
۰
توضیحات «مدیرکل میراث فرهنگی» استان در باره دستگیری بزرگترین باند قاچاق اشیاء عتیقه / دستگیری 5 زن به جرم اقدام علیه میراث فرهنگی
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال 97، شش باند متخلف حفاری را با 35 دستگاه فلزیاب دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل دادیم.
محمود باقری عصر امروز (28 اردیبهشت ماه 98) در نشست خبری با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت روز میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: برای فعالیت در حوزه میراث فرهنگی باید حریم‌ها را شناخت تا بتوانیم از آنها پاسداشت کرد.
باقری با بیان اینکه کار میراث فرهنگی پیدا کردن گنج نیست، افزود: کار ما حراست و پاسداشت از میراث فرهنگی است و هر کاری در این حوزه باید طبق نظر کارشناسان صورت بگیرد.
وی ایجاد و راه اندازی موزه تاریخی را از برنامه‌های میراث فرهنگی دانست و گفت: تملک و احیاء آثار تاریخی از دیگر وظایف ما است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به عملکرد این اداره کل در حوزه میراث فرهنگی گریزی زد و گفت: در سال 96، شش اکیپ حفاری متخلف را دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل دادیم که 35 دستگاه فلزیاب از آنها کشف و ضبط شد. همچنین بزرگترین باند حفاری شامل 12 نفر که 6 نفر از آنها خارج از استان و 6 نفر هم استانی بودند که 3 قبضه اسلحه و وسایل فلز یاب از آن کشف و ضبط شد. که این تیم 12 نفره با هیبت و شکل خاص و برنامه‌ریزی دقیق و زیر لوای مسائل مذهبی می خواستند که میراث فرهنگی ما را به غارت ببرند که آنها را دستگیر کردیم.
مرمت و ترمیم اشیاء تاریخی با اعتبار 50 میلیون تومان در موزه دهدشت و 15 مورد در عرصه طبیعی استان با اعتباری نزدیک به 600 میلیون تومان شامل پل پاتاوه، پل برین، خانه‌های کریک و ... از جمله اقدامات میراث فر هنگی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد.
وی از راه اندازی انجمن میراث فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این انجمن 700 عضو دارد.
 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به تخصیص اعتبار برای بازسازی و مرمت بافت تاریخی دهدشت اشاره کرد و گفت: 10 میلیارد تومان به بازسازی و مرمت بافت تاریخی دهدشت اختصاص داده شد که در ابتدا شائبه‌ای به وجود آمده بود که اعتبار تخصیص یافته به بافت تاریخی دهدشت 15 میلیارد تومان است و ما آن را 10 میلیارد تومان اعلام کردیم که در واقع اینطوری نبود و در نامه‌ای که آقای تاجکردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارسال کردند و مفصل هم توضیح داده بودند، که 10 میلیارد تومان به بافت تاریخی دهدشت، 4 میلیارد تومان به موزه نفت و 4 میلیارد تومان به موزه دفاع مقدس اختصاص یافت.
  باقری گفت: 22 اثر را شناسایی کردیم که امسال آنها را به ثبت ملی برسانیم.
 طاهری رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در دو سال گذشته 256 مرد و 5 زن را به دلیل جرائم علیه میراث فرهنگی و حفاری‌های غیرمجاز، خرید و فروش آثار تاریخی و ... دستگیر شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر
Iran, Islamic Republic of
خوشبحالت بری من لته(لری)
همکار
Iran, Islamic Republic of
جناب باقری راحت باش.آب تو دلت تکون نخوره.راحت راحت باش.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1