کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد:

مجرمان اینترنتی صیغه یاب درکهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند

28 ارديبهشت 1398 ساعت 14:15

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجرمان اینترنتی که از طریق ربات های صیغه‌یاب در تلگرام کلاهبرداری می‌کردند و با پوشش صیغه یابی در شبکه اجتماعی نسبت به سرقت از کارت های بانکی کاربران در مناطق مختلف استان اقدام کرده بودند، دستگیر شدند.


سرگرد روح‌الله شهبازی‌پور  رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فردی با حضور در اداره پلیس کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد از حساب بانکی‌اش برداشت غیرمجاز صورت گرفته که بررسی این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.
وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام اقدامات و شگردهای خاص پلیسی، در نهایت متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر شدند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی شدند اما در مواجهه با مستندات جمع‌آوری‌شده، اعتراف کردند که از طریق تبلیغات در کانال های تلگرام و استفاده از ربات های تلگرامی با عنوان صیغه‌یاب، کاربران را به صفحات درگاه‌های جعلی هدایت می‌کرده و با کلاهبرداری به روش فیشینگ(تلاش کلاهبرداران برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و دیگر موارد از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و همانند این ها)، اقدام به اخذ مشخصات کارت ‌بانکی و خالی کردن حساب آن‌ها در فرصت مناسب می‌کردند.
شهبازی‌پور با تأکید بر هوشیاری هموطنان در فضاهای حقیقی و مجازی، عنوان کرد: هموطنان با مطالعه و یادگیری در مورد نحوه پرداخت الکترونیکی در فضای مجازی و آشنایی با چگونگی تشخیص صفحات جعلی در دام کلاهبردان نیافتند و در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و با بررسی پروتکل (https) از صحت سایت ها مطمئن شوند.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کاربران هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش های مردمی به پلیس فتا اطلاع دهند.
وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد که به هیچ وجه به نرم افزارهایی با عنوان همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی اعتماد نکنند.
به گزارش ایرنا و بر اساس ﺗﻌﺮﻳف ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ، ﺟﺮائم رایانه ای ﻣﻲ ﺗﻮاﻧنﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﻓﻌﺎﻟﻴت های ﻣﺠﺮﻣﺎﻧﻪ ای ﺑﺎﺷند ﻛﻪ ﻣﺎﻫﻴﺘﻲ ﺳﻨﺘﻲ دارند اﻣﺎ از ﻃﺮﻳﻖ اﺑﺰار ﻣﺪرﻧﻲ ﻣﺜﻞ راﻳﺎﻧﻪ و اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺻﻮرت ﻣﻲ ﮔﻴﺮند.


کد مطلب: 409734

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409734/مجرمان-اینترنتی-صیغه-یاب-درکهگیلویه-بویراحمد-دستگیر-شدند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1