کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به عنوان اولین و تنها جراح المپیکی ایران

تنها جراح المپیکی ایران از باشت به ژاپن می‌رود

28 ارديبهشت 1398 ساعت 11:16

کاوه باشتی رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس بعد از اتمام دوره‌های آموزشی، به عنوان اولین و تنها جراح المپیکی ایران شناخته شد.


دکتر کاوه باشتی، جراح فوق تخصص زانو و رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس، پس از دو سال حضور در دوره‌های حضوری و آنلاین کمیته بین‌المللی المپیک ioc رسماً به عنوان تنها جراح المپیکی ایران معرفی شد.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس در این خصوص گفت: این دوره‌ها برای پوشش ورزشکاران رده‌بالای المپیکی و سطح بالا ترتیب داده‌شده بود.
کاوه باشتی گفت: مباحث مطرح در این دوره‌ها، موضوعات پزشکی ورزشی، برنامه‌ریزی نوع تمرینات، نحوه تمرینات، تغذیه، ریکاوری، روان‌شناسی، تطابق آب و هوایی و ارزیابی مصدومیت‌های حین و بعد از مسابقه ورزشکاران و ورزش بانوان و سالمندان را شامل می‌شود.
او ادامه داد: برای مثال در بخش مصدومیت‌های حین مسابقه، تشخیص نوع و درجه مصدومیت ورزشکار المپیکی در زمان مسابقه برای ادامه یا انصراف از رویدادها بسیار مهم محسوب می‌شود زیرا المپیک آخرین هدف ورزشکار است و گاه کسب یک مدال، سرنوشت یک کشور را در المپیک تغییر می‌دهد.
باشتی با تصریح اینکه پزشک المپیکی در کسب موفقیت ورزشکاران در المپیک بسیار مؤثر است، گفت: در شروع کار ما، ورزشکاران استان فارس مدنظر خواهند بود.
رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس اضافه کرد: بر این اساس با اعلام اداره کل ورزش و جوانان فارس 16 شانس المپیکی فارس شناسایی‌شده‌اند که در روزهای آینده برنامه‌های این دوره روی آن‌ها عملیاتی خواهد شد تا فارس بتواند سهمیه‌های بیشتری در ورودی المپیک بگیرد و پس‌ازآن در مدال‌آوری نیز نقش خود را ایفا کنیم.


کد مطلب: 409722

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409722/تنها-جراح-المپیکی-ایران-باشت-ژاپن-می-رود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1