کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ساخت‌وساز شبانه در حاشیه رود بشار/ معرفی متخلفین به دستگاه قضایی

25 ارديبهشت 1398 ساعت 12:53

مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از ساخت‌وسازهای شبانه در حاشیه رودخانه‌ مهریان و بشار یاسوج و برخورد قاطع قانونی با متجاوزین و متصرفان به حریم این رودخانه‌ها خبر داد.


علی داوودی‌مهر گفت: متأسفانه ساخت‌وسازهای شبانه در حاشیه رودخانه‌های بشار و مهریان یاسوج توسط برخی متجاوزین و متصرفان به حریم رودخانه‌ها شروع‌شده و البته گشت‌های شبانه شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد هم فعالیت‌های دوچندان‌تری نسبت به گذشته خواهند داشت.
وی از توقیف هشت دستگاه لودر و ماشین‌آلات سنگین در حاشیه این رودخانه‌ها در چند شب گذشته خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد برای تصرف حریم رودخانه‌ها با کرایه نمودن ماشین‌آلات سنگین اقدام به خاک‌ریزی و ریختن مصالح ساختی فاقد استفاده در حاشیه رودخانه‌ها می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه این شرکت با شدت بیشتری نسبت به گذشته با متخلفان این گزارش برخورد قانونی خواهد کرد، یادآور شد: برخی از ماشین‌آلات سنگین توقیف‌شده «لیزینگی» و اکنون مالک آن برای خروج آن از پارکینگ بایستی تمامی اقساط آن را پرداخت کند.
داوودی مهر افزود: از دارندگان ماشین‌آلات سنگین می‌خواهیم شبانه اقدام به انتقال مصالح ساختمانی و یا هر چیز دیگری به حاشیه رودخانه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد نکنند که در آن صورت ماشین آنان توقیف و به پارکینگ انتقال داده می‌شود.
وی از توقیف ۲ دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ‌شکن‌های تعطیل‌شده در حاشیه رودخانه بشار یاسوج هم خبر داد و اظهار داشت: چند شب پیش ۲ دستگاه لودر در حاشیه یکی از سنگ‌شکن‌های رودخانه بشار یاسوج توقیف که معلوم شد مالک آن سنگ‌شکن از رانندگان خواسته خاک و مصالح ساختمانی را به بهانه تصرف اراضی محدوده سنگ‌شکن ریخته تا بعداً مورد تصرف قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این قول را به مردم استان می‌دهیم که شدت برخوردهای قانونی با متجاوزین و متصرفان به رودخانه‌های استان به ویژه بشار و مهریان یاسوج را بیشتر کنیم.
داوودی مهر، جریمه قانونی متجاوزین و متصرفان بیت‌المال را «زندانی» و پرداخت هزینه‌های سنگین مالی عنوان و خاطرنشان کرد: این تصرف‌ها جرم دولتی دارد.
وی افزود:‌ برخورد با متجاوزان و متصرفان حریم رودخانه‌ها تنها بر عهده شرکت آب منطقه‌ای بوده و ما نیز تلاش‌های خود برای برخورد قانونی با این افراد را در روزها و ماه‌های آینده شدت خواهیم بخشید.
مدیرعامل شرکت آب و منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تجاوز به حریم رودخانه‌ها، این شرکت را اطلاع دهند.
۱۴۰۰ کیلومتر رودخانه و ۱۱۰۰۰ کیلومتر طول آبراهه‌ها و مسیل‌های استان کهکیلویه و بویراحمد است که شرکت آب منطقه‌ای مطالعات تعیین حد بستر و حریم ۷۳۵ کیلومتر را انجام و آزادسازی حدود ۹۰ هکتار اراضی بستر و حریم رودخانه‌ها را با همکاری دستگاه قضایی استان و نیروی انتظامی انجام و در سال جاری برخورد با متصرفین بستر و حریم رودخانه‌ها شدت بیشتری خواهد گرفت.
وی از تشکیل کارگروه آزادسازی تصرفات بستر و حریم رودخانه‌ها خبر داد و اعلام کردند متصرفین خواب راحت نخواهند داشت همچنین ایشان از مردم عزیز استان خواستند در صورت مشاهده تخلف موارد را به شرکت آب منطقه‌ای انعکاس نمایند.


کد مطلب: 409657

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409657/ساخت-وساز-شبانه-حاشیه-رود-بشار-معرفی-متخلفین-دستگاه-قضایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1