کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیروز/

بهنام صفوی درگذشت «من می‌ترسم حتی از این حرف رفتن»

24 ارديبهشت 1398 ساعت 18:54

دیروز متاسفانه جامعه هنری دوباره به سوگ جوانی بااستعداد نشست. بهنام صفوی، خواننده موسیقی پاپ پس از سال‌ها تحمل بیماری دیروز در اصفهان دار فانی را وداع گفت.



گروه فرهنگ- دیروز متاسفانه جامعه هنری دوباره به سوگ جوانی بااستعداد نشست. بهنام صفوی، خواننده موسیقی پاپ پس از سال‌ها تحمل بیماری دیروز در اصفهان دار فانی را وداع گفت.
حوالی ساعت 11 صبح دیروز بود که کانال‌های تلگرامی خبری مبنی بر فوت بهنام صفوی، خواننده جوان کشور داشت. او نزدیک به 6 سال با بیماری دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد، صفوی از سال ۱۳۹۲ دچار ضایعه مغزی شده بود اما با پیشرفت این بیماری در صبح ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۴ مجبور به عمل جراحی شد. بعد از این جراحی، حال عمومی این خواننده رو به بهبودی بود تا اینکه در سال 1396 دوباره بیماری‌اش شدت گرفت. پس از این، پرفسور مجید سمیعی، او را در هانوفر آلمان جراحی کرد و پس از بهبودی به کشور بازگشت. اما چند ماه پیش بار دیگر علائم بیماری در او پدیدار شد و پزشکان او را در بیمارستان بستری کردند. این بار اما صفوی نتوانست بیماری را شکست دهد و صبح دیروز در سن سی‌وشش‌ سالگی در اصفهان درگذشت.
رضا فوادیان، مدیر برنامه‌های بهنام صفوی درباره وضعیت بیماری صفوی و علت درگذشت او به خبرآنلاین گفت: «بهنام از آبان پارسال و پس از عمل جراحی دومش که در آلمان توسط پرفسور سمیعی انجام شد، حال جسمانی‌اش وخیم شد و به بیمارستان احسان منتقل شد. او تا اوایل اسفند در بیمارستان بستری بود»
او ادامه داد: «او سپس با همان شرایط ای‌سی‌یو به منزل منتقل شد و حدود ۲۰ روز پیش بنا به شرایط آب و هوای تهران و همچنین حضور پدر و مادرش در شاهین‌شهر، به اصفهان منتقل شد.»
فوادیان همچنین بیان کرد: «بهنام این روزها مشکل تنفسی شدیدی داشت و اکسیژن خون او هم پایین آمده بود، به همین دلیل در بیمارستان میلاد اصفهان بستری شد.»
بهنام صفوی متولد 15 تیر 1362 در شیراز بود. او پس از تولد به بندر ماهشهر رفت و تا 16 سالگی در آنجا زندگی کرد. تحصیلاتش در مقطع کارشناسی رشته مهندسی عمران بود.
این خواننده پاپ موسیقی را از دوران کودکی با ساز پیانو به‌صورت خودآموز آغاز کرد و سپس به فراگیری سازهای کوبه‌ای پرداخت. او در سال 1385 قطعه «تمنا» را منتشر کرد که مورد استقبال فراوان قرار گرفت و همین انگیزه‌ای برای تولید آلبوم اولش «عشق من باش» در 1388 شد.
او درباره اینکه چگونه به سمت خواننده ‌شدن کشیده شد، گفته بود: با سازهای کوبه‌ای و پیانو کارم را شروع کردم و چون اصالتاً جنوبی هستم، ابتدا سازهای منطقه‌ای ماهشهر من را به موسیقی علاقه‌مند کرد اما به خوانندگی فکر نمی‌کردم و فقط ملودی کارهایم را به خوانندگان مختلف می‌دادم. بعد از اینکه کارم را به طور حرفه‌ای ادامه دادم، تهیه‌کننده یکی از شرکت‌های موسیقی به من پیشنهاد خوانندگی داد و اولین جرقه خواننده شدن من در آن زمان بود.
او پدر و مادرش را دو مشوق اصلی خود دانسته و افزوده بود: موسیقی یک امر ذاتی است و پدر و مادرم در این زمینه کمک فراوانی به من کردند.
با انتشار خبر درگذشت بهنام صفوی، موج تسلیت‌ها به راه‌ افتاد. دفتر موسیقی در پیام تسلیتی نوشت: «در میانه‌ بهاری دیگر، بهنام صفوی خواننده سرشناس حوزه موسیقی پاپ کشور در فرجام صبوری‌ای شش ساله در بستر رنج و بیماری، با جمع وسیع اهالی هنر شریف موسیقی و دوستدارانی که با آثار او خاطراتی ناگسستنی دارند، وداع گفت.
دفتر امور موسیقی، سوگ از دست دادن این هنرمند جوان را به خانواده وی تسلیت گفته و رحمت و رضوان خداوند را برای روح بلندش مسئلت می‌کند».
دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما نیز به مناسبت درگذشت بهنام صفوی پیام تسلیتی منتشر کرد. در متن این پیام تسلیت آورده شده است: «با نهایت تاسف و تالم جامعه موسیقی ایران هفته‌ اول ماه پرفیض و مبارک رمضان را با تحمل وداع دردناک جوان هنرمند و خوشنام عرصه‌ موسیقی پاپ، بهنام صفوی به انجام رساند. بهنام صفوی، هنرمند خوش‌آوازه موسیقی پاپ پس از یک دوره بیماری در ماه پرفیض و مبارک رمضان دعوت الهی را لبیک گفت و در آرامش آرمید.
دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما درگذشت بهنام صفوی را به خانواده و دوستداران آن زنده یاد و جامعه هنری تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم از خداوند متعال رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت دارد».
بسیاری از هنرمندان نیز در صفحات اینستاگرام خود درباره صفوی نوشتند و برای زود از دست دادنش اظهار تاسف کردند. روزبه بمانی، خواننده و ترانه‌سرا، با انتشار عکسی از بهنام صفوی در صفحه خود نوشت: «مگه نگفتی تو هم به این معجزه ایمان داری رفیق؟»
امید حاجیلی، خواننده پاپ نیز با خطاب قرار دادن صفوی با عنوان «عزیز در آرامش...» درگذشت او را تسلیت گفت. روزبه نعمت‌اللهی نیز با جمله «لعنت به هر چى رفتنه...» ناراحتی خود را از فوت صفوی بیان کرد.
هنرمندان دیگری در عرصه موسیقی مانند سالار عقیلی، کاوه یغمایی، همایون نصیری، بابک جهانبخش، محسن ابراهیم‌زاده، مازیار فلاحی، محسن یگانه، فرزاد فرزین، سیروان خسروی، زانیار خسروی، احسان خواجه‌امیری، رضا صادقی، میثم ابراهیمی، بهنام بانی، سینا شعبان‌خانی، محمد علیزاده، علیرضا طلیسچی، امید نعمتی، محمد معتمدی و… در سوگ از دست دادن بهنام صفوی تصاویری از او را منتشر و با خانواده او ابراز همدردی کردند.
بازیگران هم به سهم خود درگذشت این خواننده مردمی را تسلیت گفتند. امیر جعفری، بازیگر، در صفحه‌اش از طرف خود و همسرش فوت این خواننده را با این شعر تسلیت گفتند: «گفتنی نیست فنایی که سر آغاز بقاست / دیدنی هست بقایی که سرانجام فناست».
علی فروتن، مجری برنامه‌های کودک نیز در صفحه‌اش نوشت: «بهنام عزیز وقت رفتنت نبود و خدا چه زود تو را به هوای دلتنگی‌های خودش از میان ما برد، دنیای موسیقی همیشه کم خواهد داشت مردانی با منش و رفتار و احساس پاک تو»
داریوش فرضیایی هم از آخرین تماس تلفنی‌اش با بهنام صفوی نوشت: «هرگز حرف‌های آخرین تماس تلفنی‌ات را فراموش نمی‌کنم: الحمدلله بهترم داریوش فقط برام دعا کنید. امروز برای شادی و آرامش روحت دعا می‌کنم که چقدر مظلومانه چند سال درد و سختی و بیماری رو تحمل کردی…»
افراد دیگری مثل حمید فرخ‌نژاد، سام درخشانی، پرویز پرستویی، برزو ارجمند، امیرمهدی ژوله، رامبد جوان و… از دیگر هنرمندانی بودند که در صفحات اینستاگرام‌شان نسبت به این ضایعه تلخ ابراز همدردی کردند.
پیکیر بهنام صفوی قرار است چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت) در شاهین‌شهر اصفهان به خاک سپرده شود.
طبق اعلام اقوام این هنرمند همچنین قرار است روز پنجشنبه (۲۶ اردیبهشت) مراسم ختم او در اصفهان برگزار شود.
 


کد مطلب: 409637

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409637/بهنام-صفوی-درگذشت-می-ترسم-حتی-این-حرف-رفتن

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1