کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درنشست هم اندیشی با هنرمندان صنایع دستی مطرح شد:

تولیدات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه دار شود

24 ارديبهشت 1398 ساعت 9:15

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان،این نشست عصر دوشنبه 22اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،معاون صنایع دستی ،رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد،هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی برگزار شد.



نشست مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد با هنرمندان صنایع دستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان،این نشست عصر دوشنبه 22اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،معاون صنایع دستی ،رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد،هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی برگزار شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید حمایت خوبی نسبت به هنرمندان صنایع دستی انجام داده است اظهار کرد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد کارگاهای بزرگ صنایع دستی در تمام نقاط کهگیلویه وبویراحمد یکی از اقدامات ارزشمند دولت به هنرمندان صنایع دستی است.

محمود باقری با بیان اینکه تمام تلاش کردیم تا تسهیلات در راستای تولید هزینه شود گفت: نظارت ها برای اجرای طرح هخای اشتغالزایی صنایع دستی در کهگیلویه وبویراحمد تشدید می شود.

عضوکارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: دولت و ظیفه حمایتی از بخش خصوص را دارد بنا براین افزایش در آمد زایی نیاز مند خلاقیت بالای کسب و کار است.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد خواستار فعال شدن انجمن صنایع دستی در استان شد و افزود: انجمن صنایع دستی می تواند مشکلات صنفی تولید کنندگان صنایع دستی را در استان دنبال کند.
باقری با ابراز گلایه از برخی تولیدات صنایع دستی در استان گفت :در تولیدات صنایع دستی باید شنا سنامه تولید و کفیت تولید رعایت شود.
 
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه اولین بازارچه دائمی استان در یاسوج افتتاح شده است گفت: این مکان فرصت خوبی برای فروش تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

پریسا راد نبود خلاقیت،عدم شناخت هنرمندان به بازارهای فروش ،نبود سایت اینترنتی فروش را مهم ترین مشکلات حوزه صنایع دستی عنوان کرد و افزود: کهگیلویه وبویراحمد قابلیت بالایی در حوزه صنایع دستی دارد که با برنامه ریزهای لازم می تواند حضور فعال در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد.
وی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در دهستان کاکان خبرداد و گفت: این نمایشگاه به منظور معرفی توانمنیدی های هنرمندان صنایع دستی در روستها و بخش های کهگیلویه وبویراحمد برگزار می شود.

رئیس میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد نیز از ساماندهی بازارچه صنایع دستی یاسوج در آینده نزدیک خبرداد و گفت: با تولید کنندگان صنایع دستی که قصد حضور فعال در بازاراچه صنایع دستی یاسوج را دارند قرار داد همکاری امضاء می شود.

محمد حسن زاده با بیان اینکه چنانچه هنرمندان طبق قرارداد تعهدات خود را اجرا نکنند قرار داد انها لغو می شود گفت: هدف از ایجاد بازارچه رونق کسب و کار در حوزه صنایع دستی است.
وی تصریح کرد: تا کنون اقدامات خوبی برای ایجاد تولید همراه با اشتغالزایی صنایع دستی در شهرستان بویراحمد صورت گرفته است.
 
 
 
 


کد مطلب: 409624

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409624/تولیدات-صنایع-دستی-کهگیلویه-بویراحمد-شناسنامه-دار-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1