کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگویی مطرح شد

تاجگردون: انتقاد از عملکرد دولت در تأمین کالاهای اساسی به نرخ ارز دولتی

22 ارديبهشت 1398 ساعت 19:18

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید تا امروز دولت درزمینهٔ تأمین ارز کالاهای اساسی عملکرد کاملی نداشته است.


غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نشست امروز کمیسیون با رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اختصاص 14 میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی، گفت: نمایندگان درزمینهٔ تأمین منابع ارزی دغدغه و سؤالاتی داشتند تا مطمئن شوند این ارز یارانه‌ای به دست مردم برسد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: این دغدغه وجود دارد که آیا وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی از عهده ایجاد کارت الکترونیکی برمی‌آید تا در اختیار مردم قرار گیرد و برای تأمین کالاهای اساسی از آن استفاده شود یا خیر.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت که تا دو هفته آینده، برنامه اجرایی در این زمینه ارائه می‌شود.
وی با اشاره به این‌که تا اینجای کار دولت بند ز تبصره 7 قانون بودجه سال 98 را کامل اجرا نکرده است، بیان داشت: با این حال برداشت ما این است منابعی ارزی که آزاد می‌شود به دست مردم نمی‌رسد، ضمن اینکه وزارت تعاون نشان داده که توان انجام این مهم را ندارد و زیرساخت‌ها برای توزیع کالای اساسی با کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه دولت نگران وضع مردم و افزایش تورم است، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده برنامه اجرایی را تنظیم کند.


کد مطلب: 409584

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409584/تاجگردون-انتقاد-عملکرد-دولت-تأمین-کالاهای-اساسی-نرخ-ارز-دولتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1