تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۰۹۵۶۴
تحلیلی از کنش های اخیر فعالان اصولگرایی

بیعت اصل و سید بحرینی؛ اتحاد یا انفصال اصولگرایان

۱۴
۱
بیعت اصل و سید بحرینی؛ اتحاد یا انفصال اصولگرایان
کبنا ؛
خواه ناخواه در چند روز اخیر با اظهارات برخی فعالان سیاسی بازار انتخاباتی اصولگرایان در گچساران داغ شده است. زینل زاده به عنوان کاندیدای احتمالی بیانیه ای منتشر کرد،سیدناصر حسینی رئیس شورای شهر به طرفداری از سیدقدرت حسینی زبان گشوده است و بیعت اصل به عنوان کاندیدای سالهای گذشته در پاسخ به سیدناصر مصاحبه ای کرده است که در ادامه به آن می پردازیم.
ناصر نوربخش یکی از فعالان سیاسی، به مصاحبه سیدناصر پرداخته و اینگونه نوشته است: «سید ناصر با تقسیم جامعه گچساران به ٦٠ درصد اصولگرا و ٤٠ درصد اصلاح طلب (‌بدون در نظر گرفتن ترک زبانان) ‌و قاطعیت در مورد کاندیدای یکتا جریان اصولگرایی"‌‌کاندیدای خوب" ‌نماینده دور آتی مجلس را سید بحرینی دانست. سید ناصر حسینی در این مصاحبه شدیدا اصرار و سعی داشت به مخاطبین القا کند که اگر یک نفر قدرت شکست تاجگردون را داشته باشد، ‌آن شخص سید قدرت است و هیچ فرد و کاندیدای دیگری قدرت   قدرت را ندارد». این درحالی است که سیدقدرت الله بیعت اصل «وحدت» را مهمترین دستاویزی دانسته که با تکیه بر آن اصولگرایان می توانند به پیروزی دست یابند و گفته است « من بعنوان یکی از کاندیداهای اصولگرایی گچساران بارها گفته ام و الان هم‌با صدای رسا اعلام می کنم خواستار وحدتی مبتنی بر صداقت ، شفافیت ، بدون منیت با تکیه برخرد جمعی هستم».
بیعت اصل تاکید کرده است: «اگر سایر عزیزان کاندیدای اصولگرا دلسوز انقلاب، رهبری ، نظام و آرمانها هستند باید وحدت را دنبال کنند. باید در جلسه ای متشکل از جوانان، بزرگان، صاحبنظران و نخبگان تمامی کاندیداها نظرات و‌دیدگاههای خود را مطرح و آنگاه تصمیم بر هر کدام از عزیزان شد بقیه از آن تبعیت کنند و اگر جمع تصمیم گرفت فردی بغیر از  کاندیداهای موجود را نامزد نهایی اصولگرایی گچساران‌ و باشت نماید هم همگان تبعیت نمایند.»
اما بیعت اصل در پاسخی به مصاحبه رئیس شورای شهر که سیدقدرت را تنها گزینه نهایی خوانده به صراحت واکنش نشان داده و این نصیحت را به فعالان و هواداران اصولگرایی کرده است که :از افرادی که تلاش می کنند یکی از کاندیداها را به عنوان تنها گزینه نهایی مطرح کنند  می خواهم برای برخی کاندیداها سراب درست نکنند که تنها فرد پیروز شما هستید در حالیکه اینطور نیست چرا که یک دست صدا ندارد.»
ناصر نوربخش در ادامه تحلیل خود از مصاحبه های اخیر نوشته است: «سیدناصر در آمار هایی که تنها نحوه محاسبه آن از وی بر می آید ٩٠ درصد رای اصولگرایی در انتخابات قبل  را در سبد تاجگردون گذاشت و تنها ١٠ در صد آن را به فولادی اختصاص داد. او به نوعی با این آمار حمایت اصولگراها از فولادی را به چالش کشید و لیدرهای فولادی را به باد تمسخر گرفت. باید از وی سوال شود چنانچه این آمار درست باشد و فولادی تنها ده درصد ارای اصولگرایی را سکانداری کرده، ‌باقیمانده آراء وی از کجا بوده و اگر جواب ترکها هستند پس چرا سبد اختصاصی قوم ترک را ناچیز میداند».
«سید ناصر برای دیگر کاندیداها همچون زینل زاده و بیعت اصل هم نسخه حمایت از سید قدرت را پیچید تا به همین سادگی اعلام حمایت قاطع جریان اصولگرایی از سید بحرینی را تداعی و هزینه کاندیداتوری دیگر کاندیداهای اصولگرا را بشدت بالا ببرد.
لیدرکاندیداتورهایی  که تا ساعاتی پس از انتشار این مصاحبه هنوز امید داشتند سید قدرت با صدور بیانیه این مصاحبه را تنها نظر شخصی سید ناصر بدانند با سکوت سید قدرت به هماهنگی ایندو پی برده و صبر از دست داده و شروع به واکنش کردند.
ترک ها که اولین بار است طعم اینچنین برخوردی را می چشند نیز بیکار ننشسته و در فضای مجازی شروع به واکنش های تند نمودند.
زینل زاده شاید اکنون تنها کسی باشد که با مرور وقایع و چسباندن تکه های پازل کنار هم و به دست آوردن تصویری واضحتر از آنچه بر او گذشت، ‌بیشتر از همه در شوک باشد.کاندیداهای دیگر که گویا سعی شد در این مصاحبه از آنها نامی برده نشود که حال باید بسیار عصبی تر اخبار و وقایع را دنبال تا تصمیم منطقی و دقیقی بگیرند و تا قافیه بازی را نباخته اند به دور مسابقه برگردند».
اما بیعت اصل که به صراحت و بی غل و غش بودن کلام شهرت دارد در پاسخ به سوالی که آیا تاکنون جلسه ای میان کاندیداهای اصولگرایان گچساران برگزار شده یا خیر؟ و‌ پیش بینی شما از وحدت این طیف سیاسی در گچساران و باشت چیست ؟ گفت : تاکنون جلسه ای با حضور همه کاندیدای موجود برگزار نشده و امیدوارم که بزودی این جلسه برگزار و به وحدت برسیم .
وی برگزار نشدن این جلسه را نشانه ای از به وحدت نرسیدن کاندیداهای موجود ندانست و افزود : مشکلاتی در راه برگزاری این جلسات بود که با برطرف شدن آنها بزودی این جلسه برگزار خواهد شد .
کاندیدای اصولگرایان گچساران و باشت در پاسخ به این سوال که نامزد نهایی طیف شما از قوم ترک خواهد بود یا لر ؟ تصریح کرد : اگر وحدت عملی شود خروجی لر باشد یا ترک مهم نیست چرا که همه از آن حمایت خواهند کرد اما اگر وحدت نشود رقابت برای ما سخت خواهد شد .
بیعت اصل تاکید کرد : اگر وحدت اصولگرایان گچساران شکل بگیرد اگر از آسمان بجای باران  ، افراد ببارد ما پیروز انتخابات هستیم اما اگر وحدت شکل نگیرد کار سخت خواهد شد .
این فعال اصولگرا درباره احتمالا کدام کاندیدای فعلی نامزد نهایی اصولگرایان خواهد شد ؟ گفت : هنوز نامزد نهایی مشخص نیست و اینکه برخی افراد دنبال گزینه مورد نظر خود هستند و آنها را بعنوان گزینه نهایی اصولگرایی گچساران و باشت مطرح می کنند فقط نظر آنهاست نه نظر مردم .
وی معتقد است با ریزش آرا تاج گردون پیروزی اصولگرایان در صورت وحدت قطعی است.

در حالی که بیعت اصل که یکی از ریش سفیدان جریان اصولگرایی گچساران است هواخواهان را به وحدت دعوت کرده است، در سمت دیگر، سیدقدرت که یکی دیگر از ریش سفیدان و بزرگان این جریان است در مقابل کنش های رسانه ای سکوت اختیار کرده است، واکنشی که اصولگرایان انتظار آن را نداشتند.
از طرفی با آنکه عده ای از فعالان تشکیلاتی اصولگرا سیدقدرت را بازنشسته می دانند و معتقدند بهتر است سیدقدرت راه را برای دیگران باز کند و به فعالیت سیاسی خود برای ظاهرشدن در مقام نماینده پایان دهد، گویا سیدقدرت به اینگونه اظهارات وقعی نمی دهد، و همچنان خود را فردی شایسته برای انتخاب شدن می داند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با این نظرات فقط رای تاجگردون رابالا میبرید چون مردم دیگر پای صندوق نمی آیند واگر بخواهید جناح بندی کنید باز اصلاح طلبان غیرتی شده وشکست سختی به شما خواهند داد
یزذگرد
Iran, Islamic Republic of
خدایی بیت اصل الکی خشه علاف نکنه بره دنبال حونه و زندیش . کرو یو پونصد رای هم نیاره
Iran, Islamic Republic of
سردار بیعت اصل یک نیروی شقاف ،ولایی،شایسته وبابیان نترس و با اقتدار و مردمی میباشد وبهترین گزینه برای اصول گرایان هستش
مقدم
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید قدرت حسینی بحرینی دهبزرگ
خیراباد
Romania
بیعت اصل خخخ.دویست رای داره؟فقط فقط زینل زاده
باوی ،دوکلام درس عبرت گرفته
Iran, Islamic Republic of
دیگر بعداز چند دهه برای من شهروند فرق ندارد که پیاز نماینده شود یا تماتم یا بادمجان ،اگر پیاز نماینده شود برای سیر منفعت دارد همانند خاله و همانند برادران سی قریش ها ،سایر مردم خربزه هستند
Iran, Islamic Republic of
سید قدرت حسینی آرای قبولی رو داره
شهروند
Iran, Islamic Republic of
تمام این حرکات وحرفهای نسنجیده فقط پیروزی قاطع دوباره تاجگردون را رقم خواهد زد حتی رایی بالاتر از دور قبل
اردلان زینل زاده
Iran, Islamic Republic of
اصول گرا تو گچساران ۱۳هزار رای داره همه شو یه جا میخرم قیمت ؟
اردلان زینل زاده
Iran, Islamic Republic of
اصول گرا تو گچساران ۱۳هزار رای داره همه شو یه جا میخرم قیمت ؟
Iran, Islamic Republic of
نظر اقای بیعتاصل نسبت به نشت جلسه اتحاد خیلی خوب ولی در صورتی که خود جهت کاندیدا نباشد نباید هیچ امیدی داشته باشد فقط چند تا از آرا را باطل می کند باز روز از نو روزی از نو .
اصولگرا
رای ما اصولگرایان فقط سردار دلها سردار بیعت
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
به خدا سیدقدرت دوهزارتارای نمیاره وبیعت هم هزارتا رای نمیاره.آزموده راآزمودن خطاست آقای سیدقدرت اگرواقعادوستداراصولگرایی هستن بایدمثل آقای جعفری ازکاندیدشدن انصراف دهد چراکه مردم گچساران دل خوشی از نماینده های ادوارگذشته ندارند ودرصورت حضوردوباره آنان قطعاتاجگردون پیروزمیدان خواهدبود.بهتراست صادقانه وواقعگرایانه بامسایل برخوردکنندوازدکترزینلزاده حمایت همه جانبه کنندچراکه زینلزاده هم کارنامه قابل قبولی دارد هم حمایت ایلی بالایی ازبویراحمدوقشقایی تاباوی راهمراه خوددارد وخودتاجگردون میداندکه مهمترین رقیبش زینلزاده است وذرصورت حضورامثال سیدقدرت فقط خوشحالی تاجگرذون رابه دنبال داردوبس.
United States
دوتاشون
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1