کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج مطرح کرد

400 شهید کهگیلویه و بویراحمد داریم که خیابانی به نامشان نام‌گذاری نشده / جای تأسف دارد / نامگذاری خیابانی به نام «شهید صیاد شیرازی» در یاسوج

22 ارديبهشت 1398 ساعت 0:43

علی اکبری‌تبار رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج گفت: چهل سال از انقلاب و نظام می‌گذرد اما متأسفانه تا کنون بیش از 400 شهید استان و شهرستان داریم که خیابانی به نامشان نام‌گذاری نشده و این باعث تأسف است که در این راستا تا پایان سال 98 معابر و خیابان‌های شهر یاسوج بنام شهدای کهگیلویه و بویراحمد نام‌گذاری می‌شود.


علی اکبری‌تبار صبح (شنبه 21 اردیبهشت) در آیین نام‌گذاری بلوار کشاورز بنام شهید «صیاد شیرازی» در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: نام‌گذاری معابر سطح شهر به عنوان شناسنامه شهر است و موضوعی در بحث هویت بخشی، در سهولت شهروندان و موضوعات طرح تفصیلی را در بردارد.
عضو شورای شهر یاسوج در ادامه افزود: حوزه مدیریت شهری، دوره پنجم شورای شهر و بالأخص کمیسیون فرهنگی است که کمیسیون نام‌گذاری را بر عهده دارد، در طول یک سال و نیم از عمر دوره پنجم شورای شهر یک سری خدمات و اقدامات خوبی در بحث نام‌گذاری معابر و اماکن شهری انجام‌شده و مهم‌ترین موضوع نام‌گذاری این بوده که برای اولین بار سامانه الکترونیکی مدیریت نام‌گذاری معابر و اماکن شهری با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان طراحی شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج تصریح کرد: تلاش کردیم که برای طراحی این سامانه از استان‌های کلان‌شهر و استان‌هایی که دارای تجارب خوبی هستند استفاده کنیم.
این سامانه به‌نوعی برگرفته از سامانه نام‌گذاری استان اصفهان است که در شهرداری یاسوج نصب‌شده و حدود 4 پنج ماهی می‌شود که روال نام گذرای بر اساس این سامانه است.
نام‌گذاری علمی و تخصصی از محاسن این سامانه است، همچنین اگر کسی درخواستی، پیشنهادی و راهکاری دارد می‌تواند در محل کار، خانه، ماشین، شرکت و غیره از طریق سامانه مدیریت نام‌گذاری معابر و اماکن شهری، انتقادات، پیشنهاد‌ها و راهکار خود را به راحتی ارائه دهد.
گاها مشاهده می‌شود که در یک خیابان اسم‌های تکراری نام‌گذاری می‌شد و از آن‌طرف نام برخی از شهدای استان برای کوچه یا خیابانی نام‌گذاری نشده این سامانه برای جلوگیری از نام‌های تکراری طرحی شده است.
اعتباری برای طراحی فاز دوم سامانه مدیریت نام‌گذاری معابر و اماکن شهری لازم است که در فاز دوم این سامانه تمامی شهروندان، گردشگران، مهمانان، مسافران و کسانی که می‌خواهند به اماکن تفریحی، گردشگری، علمی، مذهبی و ورزشی شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد دسترسی داشته باشند از این سامانه استفاده کنند.
شهروندان می‌توانند با استفاده از این سامانه و از طریق گوگل، GPS، سیستم و گوشی هوشمند به راحتی از راهنمای مسیر استفاده کنند که امیدواریم در فاز دوم این سامانه طراحی پیشرفته‌تری داشته باشد.
کارگروه تخصصی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تشکیل ‌شد تا بانک اطلاعاتی شهری ایجاد شود در این بانک اطلاعاتی مکان‌های تفریحی، مذهبی، گردشگری، علمی، رستوران‌ها و مسافرخانه، مراکز آموزشی و بهداشتی، درمانی، داروخانه و تمامی مکان‌ها جمع‌آوری می‌شود و در فاز دوم قرار می‌گیرد.
صبح امروز تابلوی نام‌گذاری شهید «صیاد شیرازی» یکی از سرداران شهدای ارتش که خدمات ایشان نسبت به نظام و انقلاب پوشیده نیست با حضور شهروندان، نماینده ارتش در استان، پاسداران و کمیسیون فرهنگی شورای شهر یاسوج نصب شد.
خیابانی با نام شهید «صیاد شیرازی» نام‌گذاری و تابلوی این شهید در بلوار کشاورز فرعی 14 نصب شد و همچنین المان شهید «شیرازی» در بلوار کشاورز نصب خواهد شد.
بالغ بر 85 جلسه تخصصی کمیسیون نام‌گذاری برگزار شد که بالغ بر 300 مصوب داشت، اولویت این کمیسیون نام‌گذاری معابر به نام شهدا است.
چهل سال از این انقلاب و نظام می‌گذرد اما متأسفانه هنوز و هنوز بیش از 400 شهید استان و شهرستان داریم که خیابانی به نامشان نام‌گذاری نشده و این باعث تأسف است.
اولویت را گذاشته‌ایم که نام شهدا اولویت اول ما باشد که اگر بلور، معابر و کوچه‌ای را نام‌گذاری شود حتماً یادبود شهدا باشد.
از 300 مصوبات کمیسیون فرهنگی حدود 250 مصوبه نام‌گذاری معابر به نام شهدا بود که 85 درصد نام‌گذاری شهدا را اولویت کار خود قرار داده‌ایم و امیدواریم که تا پایان سال 98 تمامی شهدای شهرستان و استان کاملاً نام‌گذاری انجام شود، این موضوع خیلی مهم است و دغدغه اصلی بنده بوده که متأسفانه در ادوار گذشته این موضوع مورد کم‌لطفی قرار گرفت اما این موضوع در جلسات کمیسیون فرهنگی حائز اهمیت است.
متأسفانه بیش از 20 سال برخی از تابلوهای شهر یاسوج قدیمی و فرسوده شده و نیاز به بازبینی دارد که بیش از 300 تابلوی فرسوده بازنگری و نصب‌شده است و حدود 600-هفت‌صدتا تابلوی فرسوده با جذب اعتبار بازنگری و نصب می‌شود.
برخی از محلات اطراف شهر یاسوج نام‌گذاری نشده است و مردم دچار سردرگمی و مشکلات عدیده‌ای هستند شاید در خیابانی آسفالت، جدول و فضای سبز نباشد اما تلاش کرده‌ایم نام‌گذاری کوچه‌ها که خواست شهروندان است را انجام دهیم.
منطقه شرف‌آباد، بلوار شرف‌آباد، شهرک جوشکاران، ساحلی شرف‌آباد، بلوار کشاورز، شهرک جانبازان، شهرک میلاد و محله بختیاری‌ها شهر یاسوج نام‌گذاری شده است که تا کنون نام‌گذاری 85 خیابان، کوچه و معابر صورت گرفت، طراحی نام گذرای معابر در سیستم الکترونیکی صورت می‌گیرد و به زودی تابلوها نصب خواهد شد.
متأسفانه بیش از 70 درصد مناطق محمودآباد شهر یاسوج نام‌گذاری نشده بود اکنون تمامی مناطق نام‌گذاری شده و حتی تا ابتدای باغ‌های این مناطق نام‌گذاری شده و با جذب اعتبارات تابلوها نصب می‌شود.
طرح تفصیلی و وسعت شهر یاسوج روزبه‌روز تغییر می‌کند و ساخت‌وسازها و توسعه شهری روزانه است اکنون بیش از 90 درصد معابر و خیابان‌ها نام‌گذاری شده است.
اگر خیابان یا کوچه‌ها بدون نام باشند، یا بن‌بست باشد و یا از بن‌بست خارج‌شده باشد از شهروندان شهر یاسوج تقاضا دارم که به سامانه مدیریت نام‌گذاری معابر و اماکن شهری مراجعه کنند یا به صورت حضوری به دبیرخانه شهرداری یا شورا و یا به بنده مراجعه کنند تا در جلسات این موارد نام‌گذاری شود.


کد مطلب: 409562

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409562/400-شهید-کهگیلویه-بویراحمد-داریم-خیابانی-نامشان-نام-گذاری-نشده-جای-تأسف-نامگذاری-نام-صیاد-شیرازی-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1