تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۰۹۵۵۶

ثروتمندان موفق چه می‌کنند؟

۰
ثروتمندان موفق چه می‌کنند؟
کبنا ؛رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده باراک اوباما، ریچارد برانسون، جک دورسی، لری شولتز، تیم کوک و بسیاری از رهبران برجسته دنیا، به عنوان انسان‌هایی سحرخیز شناخته می‌شوند. اما این امر چگونه به موفقیت آن‌ها منتهی می‌شود؟

1- زود از خواب بیدار می‌شوند
افراد سحرخیز روزهای خود را پیش از هر کس دیگری شروع می‌کنند، لذا آن‌ها زودتر از سایرین تعاملات و ارتباطات روزمره خود را آغاز می‌کنند، ورزش می‌کنند و یک زمان شخصی و مفید برای خود خواهند داشت و همه این‌ها کمک می‌کند تا انسان‌های سحرخیز، شادتر و پویاتر عمل کنند. طبق مطالعات توماس سی کورلی که پنج سال از عمر خود را صرف مطالعه عادات روزانه ۱۷۷ میلیونر خود ساخته و کارآفرین کرده است، حدود ۵۰درصد از میلیونرهای خودساخته تقریبا سه ساعت قبل از شروع روز کاری‌‌شان از خواب بیدار می‌شوند. این کار یک استراتژی برای مقابله با مشکلات و اختلالات ناگزیر روزانه، مانند ملاقات‌های طولانی، ترافیک‌های بزرگ، یا آوردن فرزند از مدرسه است.

2- مراقبه و تفکر عمیق دارند
ری دالیو، بنیان‌گذار انجمن بریج واتر - یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری در آمریکا که در سال 1975 تاسیس شده است. این شرکت به مشتریان سازمان‌ها از جمله صندوق‌های بازنشستگی، موسسات، دولت‌های خارجی و بانک‌های مرکزی خدمات ارائه می‌کند- در سال 2013 به هافینگتون پست گفت: «مراقبه، بیش از هر چیز دیگر در زندگی من، بزرگ‌ترین نقش را در هر موفقیتی که کسب کرده‌ام، داشته است.» دالیو، با این حال، تنها نیست. اپرا، روپرت مرداک، راسل سیمونز، آریانا هافینگتون و بیل فورد، همگی مراقبه را به عنوان یک عنصر بسیار مهم در موفقیت‌هایشان ذکر می‌کنند.
مراقبت از بدن و ذهن بوسیله استراحت کافی، ورزش، غذای سالم و خوابیدن‌اندازه، تمام راه‌هایی است که شانس موفقیت شما را بهبود می‌بخشد.
کورلی در این باره می‌گوید: ثروتمندان موفق تمایل دارند تا هر روز هنگام صبح، در انزوا و برای ۱۵ دقیقه تفکر کنند.
او در ادامه توضیح می‌دهد که افراد ثروتمند هر روز، بخشی از وقت خود را به خلوت فکری با خودشان، درباره چیزهای متعدد اختصاص می‌دهند.  این موضوعات شامل شغل، مسائل مالی، خانواده، سلامتی، مشکلات، و ارتباطات تجاری است.
آن‌ها سوالاتی مانند چطور می‌توانم پول بیشتری به‌دست آورم؟ آیا شغلم مرا خوشحال می‌کند؟ آیا به‌اندازه کافی ورزش و تمرین می‌کنم؟ به چه خیریه‌هایی می‌توانم کمک کنم؟ را از خود می‌پرسند.

3- آن‌ها یک شبکه هستند
افراد موفق اهمیت شبکه را درک می‌کنند. در حقیقت، تحقیقات نشان داده است که شبکه‌سازی می‌تواند منجر به بهبود عملکرد افراد در محل کار و افزایش شانس تصاحب یک شغل بهتر  شود. شبکه سازی به افراد موفق کمک می‌کند که نوآورانه‌تر باشند. دیل کارنگی در اثر کلاسیک خود به نام «آیین دوست‌یابی» (نام اصلی کتاب: چگونه می‌توان دوست یافت و در مردم نفوذ کرد. کتابی در سبک خودیاری است، این کتاب از نخستین و بهترین کتاب‌های کمک به خود است. این کتاب بیش از 15میلیون نسخه در جهان فروش داشته ‌است و جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست) خاطر نشان می‌کند که افراد موفق به ندرت شکایت یا انتقاد می‌کنند. آن‌ها صادقانه رفتار می‌کنند و سعی می‌کنند با دلیل و منطق مخالفت کنند.
به گفته کورلی: شما به‌اندازه افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید، موفق‌اید. ثروتمندان موفق همیشه به دنبال افراد هدف گرا، خوش بین، خوش ذوق و دارای بینش فکری مثبت هستند.
او نوشته، برای ایجاد این ارتباطات، ثروتمندان موفق شش کار را انجام می‌دهند: برای مردم تولدی شاد را آرزو می‌کنند، پاسخ سلام را می‌دهند، در رویدادهای زندگی یکدیگر را فرا می‌خوانند، در گروه‌های متفکرانه معمول یا غیر معمول، مانند گروه‌های بیزینسی شرکت می‌کنند و داوطلب می‌شوند، یا با افرادی که علاقه‌های مشترک‌شان را به اشتراک می‌گذارند، در تماس‌اند.
این واقعا مهم است که از افراد منفی گرا و تاثیرات آن‌ها دوری کنید.

4- خود را همواره مشغول نگه می‌دارند
افراد موفق به ندرت بیکار هستند. دستیابی به اهداف بلند با سخت‌کوشی و کار زیاد به دست می‌آید. با کمتر از 60-65 ساعت کار در هفته نباید انتظار موفقیت چندانی در کار داشت.  ایلان ماسک مدیر موفق اسپیس ایکس 80 تا 100 ساعت در هفته کار می‌کند و گفته است: «این حجم از کار اخلاقی است که کارآفرین باید داشته باشد».

5- آن‌ها به جای تماشای تلویزیون، مطالعه می‌کنند
طبق نظر توماس کورلی، نویسنده «عادت‌های غنی: عادت‌های موفقیت روزانه افراد ثروتمند»، 67 درصد از افراد ثروتمند تلویزیون را فقط برای یک ساعت یا کمتر در روز تماشا می‌کنند. همچنین تنها 6 درصد از ثروتمندان برنامه‌های موسوم به reality shows  را مشاهده می‌کنند، در حالی که 78 درصد از فقرا این کار را انجام می‌دهند. علاوه بر این، 88 درصد ثروتمندان دوست دارند روزانه 30 دقیقه یا بیشتر برای بهبود شخصی خود مطالعه کنند.

6- آن‌ها می‌دانند چه زمانی «نه» بگویند
«تفاوت بین افراد موفق و افرادی که واقعا موفق هستند، این است که مردم واقعا موفق به تقریبا همه چیز نه می‌گویند». وارن بافت می‌گوید: افراد موفق می‌دانند که با گفتن «نه» به کارهای به دردنخور، کار اضافی و فعالیت‌هایی که زمان را هدر می‌دهند، می‌توانند بر افزایش بهره وری خود تمرکز کنند. اگر آن‌ها به همه کس یا همه چیز «بله» بگویند، این کار آن‌ها را خیلی پریشان خواهد کرد و هرگز موفق نخواهند شد که کارهایی را که انجام آن‌ها لازم و ضروری است به سرانجام برسانند.

7- آن‌ها از شب قبل لیست کارهای ضروری فردا را آماده می‌کنند
افراد موفق به خاطر نوشتن لیست کارهای خود در شب قبل شهره هستند تا بتوانند اولویت‌های روز بعد را تعیین کنند. آن‌ها لیست‌های خود را نیز برای شناسایی مهم‌ترین وظایف اولویت بندی می‌کنند.

8- پول خود را به بهترین شکل مدیریت می‌کنند
افراد ثروتمند و موفق به جایی رسیده‌اند که به خوبی توانایی مدیریت امور مالی خود را دارند. این به این معنی است که آن‌ها پول خود را به صورت عاقلانه سرمایه گذاری می‌کنند، همیشه به دنبال فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری هستند و سمت صندوق‌های پرریسک و اضطراری نمی‌روند. آن‌ها معمولاً سخاوتمند هستند و تمایل دارند به کسانی که به کمک نیاز دارند، کمک کنند.
یک جمله قدیمی وجود دارد که شانس و آمادگی، توأمان فرصت را می‌سازند. موفق‌ترین افراد خود را برای رسیدن به موفقیت آماده می‌کنند. مردم موفق می‌دانند که شانس آن‌ها را پیدا خواهد کرد، که از قضا معمولا موفق می‌شود.

9- آن‌ها اهداف و چشم‌انداز خود را به دقت ترسیم می‌کنند
جوئل براون که با تعداد زیادی از کارآفرینان بزرگ مصاحبه کرده است در این باره می‌گوید: « 95 درصد افراد موفقی که به دستاوردهای بزرگ در حرفه خود رسیده‌اند، در مصاحبه با من اذعان کرده‌اند که اهداف، برنامه‌ها یا چشم‌اندازهای موفقیت خود را به صورت منظم و در قالب یک تمرین روی کاغذ می‌آورند. آن‌ها این کار را شب قبل یا در اولین فرصت کاری در صبح انجام می‌دهند تا برای چالش‌هایی که در انتظار آن‌ها هستند، کاملاً آماده باشند.


منبع خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1