تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۴۰۹۵۱۱
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد:

نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

۰
نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
کبنا ؛یاسر رحیمیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در راستای اشاعه فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ کتابخوانی به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در دهه کرامت، افزود: 12 عنوان کتاب برای مطالعه شرکت‌کنندگان در جشنواره معرفی و به همه کتابخانه‌های استان ارسال شده است.
وی با بیان اینکه این جشنواره در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته بیش از 12 هزار و 500 نفر در سطح استان در این جشنواره شرکت کرده بودند که به نسبت جمعیت استان آمار خوبی محسوب می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری هر چه بهتر سایر دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری این جشنواره شد و ابراز کرد: کانون مساجد ظرفیت خوبی در سطح استان و روستا‌ها دارد و می‌تواند همیاری خوبی با ما داشته باشد.
رحیمیان با بیان اینکه هر جا درخواست کتاب کنند در اختیار آنها قرار می‌دهیم، از شهردار ی‌های استان هم خواست برای اطلاع‌رسانی این جشنواره بیلبوردهای تبلیغاتی در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار دهند.
وی ابراز کرد: علاقه‌مندان همچنین برای دریافت فایل کتاب‌ها می‌توانند به آدرس www.razavi.iranpl.ir مراجعه و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های مسابقه به کتابخانه‌های عمومی استان مراجعه کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: در دهه کرامت امسال چندین برنامه از جمله شعر زاگرس‌نشینان با نگاه به فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.
رضا دهبانی‌پور با اشاره به نقش جشنواره رضوی در افزایش مطالعه، افزود: همه باید کمک کنیم تا مطالعه و فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج دهیم.
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به اینکه در سطح استان 65 کتابخانه بهره‌برداری شده و 9 کتابخانه هم در دست احداث است، عنوان کرد: به ازای هر 10 هزار نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد.
علی شهابی‌فر با بیان اینکه سال گذشته دو میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار کتابخانه‌های استان بود که از این میزان یک میلیارد اختصاص یافت، اضافه کرد: مشکلی که ما در این حوزه داریم پایین بودن سرانه مطالعه است و به لحاظ سخت‌افزاری مشکلی نداریم.
وی بیان کرد: حدود 147 هزار دانش‌آموز و 50 هزار دانشجو در استان داریم که اکثر آن‌ها تنها کتاب درسی مطالعه می‌کنند و اعضای کتابخانه‌ها هم بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویانی هستند که برای مطالعه کتاب‌های درسی به کتابخانه مراجعه می‌کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با بیان اینکه توسعه هر کشور و منطقه ارتباط مستقیمی با سرانه مطالعه آن دارد، گفت: هر چه میزان مطالعه افزایش یابد آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود بنابراین باید برای افزایش سرانه مطالعه در استان تلاش کنیم.
محمد‌کاظم نظری افزود: اگرچه فضای مجازی در پایین آمدن سرانه مطالعه خیلی متهم می‌شود اما خود فضای مجازی یک ظرفیت برای افزایش مطالعه است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.
وی با بیان اینکه باید در هر روستای بالای 20 خانوار یک کتابخانه داشته باشیم و امیدواریم روزی برسد که روستای بدون کتابخانه در استان وجود نداشته باشد، عنوان کرد: غنی‌سازی کتابخانه‌های مساجد مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه به توسعه همه‌جانبه استان کمک می‌کند به جشنواره رضوی اشاره داشت و بیان کرد: یک فضای رقابتی ایجاد شود تا آمار شرکت‌کنندگان این جشنواره نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1