کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان ملل اعلام کرد

یمن با بدترین بحران انسانی در جهان مواجه است

18 ارديبهشت 1398 ساعت 10:57

سازمان ملل اعلام کرد که مردم یمن با بدترین بحران انسانی در جهان دست و پنجه نرم می‌کنند.


به گزارش المیادین، سازمان ملل متحد بار دیگر نسبت به اوضاع انسانی وخیم در یمن هشدار داد. این سازمان همچنین تاکید کرده است: درحال حاضر حدود 80 درصد از مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن گفت: این کشور با بدترین بحران انسانی در جهان روبرو است، چرا که نزدیک به 80 درصد جمعیت 24 میلیونی آن به انواع کمک‌های انسانی و حمایت نیاز دارند.
«لیز گراندی» افزود: بیش از 10 میلیون یمنی تنها یک گام با قحطی و مرگ فاصله دارند و 7 میلیون نفر نیز دچار سوء تغذیه وحشتناک هستند.
هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن با محکوم کردن حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خواستار جلوگیری از حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یمن شد.گراندی گفت: درحال حاضر بیماری وبا در سراسر یمن شیوع یافته و طی سه ماه گذشته جان صدها نفر را گرفته است. گذشته از این، بیش از 110 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و از این رو انهدام این گونه مراکز درحالی که مردم به آنها نیاز مبرم دارند، قابل قبول نیست.
گفتنی است، با وجود وخامت اوضاع انسانی یمن پس از گذشت حدود 4 سال از بمباران این کشور توسط عربستان سعودی و متحدانش، اما متجاوزان هنوز حاضر به توقف حملات نیستند.
در پاسخ به جنایات رژیم سعودی نیروهای انصارالله یمن در جریان عملیات پهپادی و توپخانه‌ای خود یک مرکز نظامی سعودی در جیزان را هدف قرار دادند.
به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، سخنگوی نیروهای انصارالله یمن اعلام کرد که یگان‌های پهپادی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی مشترک موفق شدند مرکز نظامی "المشرق" وابسته به مزدوران سعودی در جیزان را هدف قرار دهند.
در سوم ماه جاری نیز عملیات مشترکی از یگان‌های پهپادی و توپخانه‌ای ارتش یمن علیه مزدوران سعودی در شرق جبل النار در نزدیکی جیزان صورت گرفت. / جمهوری اسلامی


کد مطلب: 409473

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409473/یمن-بدترین-بحران-انسانی-جهان-مواجه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1