تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۴۰۹۴۶۹
پس از انتشار ویدئویی جنجالی

ماجراي پرابهام آقاي رئيس و خانم بازرس!

۰
ماجراي پرابهام آقاي رئيس و خانم بازرس!
کبنا ؛در هیاهوی بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی حواشی اخیر پیرامون محمد سرافراز رئیس سابق سازمان صداوسیما و شهرزاد میرقلی‌خان بازرس ویژه این سازمان ابعاد تازه‌تری یافته است. پس از انتشار ویدئویی جنجالی از خانم بازرس تمامی نگاه‌ها به سمت سرافراز چرخید و وی را مجبور به پاسخگویی کرد که دفتر سرافراز با انتشار متنی به حواشی اخیر پایان داد. در این متن از قول سرافراز آمده: «زندگی شخصی خانم شهرزاد میرقلی‌خان مربوط به خودشان است و از زندگی گذشته‌اش در حد آنچه در کتابشان نوشته‌اند، مطلع هستم و مواضعی که ایشان در این خصوص و سایر موارد اعلام می‌کنند، ارتباطی به من ندارد. ایشان با توصیه وزارت اطلاعات به کار در شبکه Press TV مشغول شدند و طی دوران حضور در سازمان خدمات مفیدی ارائه کردند و هیچ مدرکی دال بر ناصالح‌بودن و جاسوس‌بودن ایشان نه به رئیس سازمان و نه به رئیس مرکز حراست سازمان ارائه نشد و تمام تلاش من برای احقاق حق بود.» ماجرا ابعاد و زوایای دیگری نیز دارد که شاید در آینده روشن شود.
ماجرا چه بود؟
ماجراهای اخیر محمد سرافراز و شهرزاد میرقلی‌خان حواشی جدیدی ایجاد کرده و رسانه‌های رسمی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را تحت‌تاثیر خود قرار داده است. سرافراز در سال 93 به سمت ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد و همان زمان میرقلی‌خان که پس از تحمل 5 سال حبس در زندان‌های آمریکا به جرم دور زدن تحریم‌های ایران آزاد شده و به کشور برگشته بود به سمت بازرس ویژه خود در این سازمان منصوب کرد. هر چند همان زمان نیز برخی حواشی نسبت به این چهره مشغول در «پرس تی‌وی» وجود داشت، اما آنچنان زیاد نبود که مورد توجه قرار گیرد. این در حالی است که سرافراز به دلیل برخی مسائل در آبان 95 از این سمت استعفا و جای خود را به عبدالعلی علی‌عسگری داد؛ گرچه سرافراز اخیرا در مصاحبه‌ای تلویحا بدین موضوع اشاره داشته که به دلیل مبارزه با فساد در صداوسیما از کار برکنار شده است. پس از کناره‌گیری سرافراز حواشی پیرامون وی و بازرس ویژه‌اش زیاد شد تا اینکه اخیرا شهرزاد میرقلی‌خان فیلمی از خود و سرافراز را در خارج کشور در صفحه شخصی خود در فیسبوک منتشر کرد که زمان و مکان آن مشخص نیست، اما در آن از اطلاعاتی سخن می‌گوید که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌های خبری داشته است. در این فیلم شهرزاد میرقلی‌خان از اطلاعات و اسنادی سخن می‌گوید که به گفته او اسناد 5سال زندانش در آمریکا و به روایت عده‌ای در داخل کشور اسناد محرمانه صداوسیما است. البته وی اخیرا اتهاماتی را به برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی نیز وارد کرده و تهدیداتی انجام داده که مشخص نیست با چه انگیزه‌ای دست به چنین اقداماتی می‌زند. با این همه محمد سرافراز به جای تکذیب؛ همچنان در مقام دفاع از شهرزاد میرقلی‌خان برمی‌آید که با وجود حواشی اخیر جای تامل بسیار دارد.
سودای قدرت‌طلبی ندارم
پس از حواشی به‌وجود آمده پیرامون رئیس سابق صداوسیما و انتشار ویدئویی از وی و دستیار ویژه‌اش در فضای مجازی، دفتر محمد سرافراز رئیس سابق صداوسیما با ارسال متنی برای سایت الف خواستار انتشار توضیحات وی شد. در این متن آمده است: نظر به انتشار مطالبی در آن وب‌سایت در خصوص آقای دکتر محمد سرافراز، مستدعی است پاسخ ایشان به شرح زیر منتشر گردد: در مورد اظهار نظر‌های اخیر خانم میرقلی‌خان از من سوال می‌کنند، پاسخ من این است که زندگی شخصی ایشان مربوط به خودشان است و از زندگی گذشته‌اش در حد آنچه در کتابشان نوشته‌اند، مطلع هستم و مواضعی که ایشان در این خصوص و سایر موارد اعلام می‌کنند، ارتباطی به من ندارد. ایشان با توصیه وزارت اطلاعات به کار در شبکه Press TV مشغول شدند و طی دوران حضور در سازمان خدمات مفیدی ارائه کردند و هیچ مدرکی دال بر ناصالح‌بودن و جاسوس‌بودن ایشان نه به رئیس سازمان و نه به رئیس مرکز حراست سازمان ارائه نشد و تمام تلاش من برای احقاق حق بود. در ضمن من فردی مستقل هستم و سودای قدرت‌طلبی که دعوای اصلی سیاستمداران است ندارم و کاندیدای ریاست‌جمهوری نه از طرف خودم و نه از طرف هیچ جریان سیاسی دیگر نیستم.
ادعای خود را به دادستانی مطرح کند
سخنگوی قوه قضائیه به اظهارات اخیر محمد سرافراز رئیس پیشین صداوسیما واکنش نشان داد. ایسنا نوشت، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود در ارتباط با اظهارات سرافراز که اعلام کرده نهادهای امنیتی او را مجبور به شرکت در مناقصه کرده‌اند و آیا نهاد امنیتی از این فرد شکایت کرده است؟ گفت: طبق ماده ۶۰۶ قانون آیین دادرسی هر یک از مسئولانی که به وقوع جرم شاهد باشند باید به دادستانی اطلاع دهند و ما گلایه داریم که مسئولان در زمان اشتغال خود مطلبی را مطرح نمی‌کنند و بعد از پایان کار خود ادعاهایی را مطرح می‌کنند و می‌گویند ما لیستی در جیب و گوشه اتاق خود داریم. وظیفه آنها نیست که لیستی را در جیب خود مخفی کنند. وی افزود: ایشان اگر ادعایی دارند به دادستانی مطرح کنند و اگر چیزی را عنوان نکنند به دادستانی گفته‌ایم خودش ورود پیدا کند و مطالبه‌گری کند که اگر مشخص شد ادعای این فرد درست نبوده که مانند اخلال در نظم عمومی است و دستگاه قضائی بدون شکایت نهادی خودش ورود پیدا می‌کند و تا این لحظه نهاد امنیتی شکایت نکرده است.
تکذیب سازمان اطلاعات سپاه
سازمان اطلاعات سپاه وجود هرگونه ارتباط نامتعارف بین شهرزاد میرقلی‌خان و محمد سرافراز را تکذیب کرد. فارس نوشت: «یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه با اشاره به سوابق شخصی و خانوادگی سرافراز، وی را از خانواده شهدا و دارای سلامت اخلاقی دانست و گفت: هیچ‌گونه پرونده‌ای در سازمان اطلاعات سپاه در زمینه ارتباطات نامتعارف بین سرافراز و شهرزاد میرقلی‌خان مطرح نبوده و طرح ادعاهایی از این دست صحت ندارد. شهرزاد میرقلی‌خان اخیرا با انتشار ویدئویی مدعی شده بود سازمان اطلاعات سپاه، وی را تهدید به انتشار فیلمی از رابطه غیراخلاقی‌اش با محمد سرافراز کرده است.» محمد سرافراز هم به تازگی مدعی شده به دلیل مبارزه با فساد از صداوسیما برکنار شده است. وی برای این ادعا سندی ارائه نکرده و صرفا اتهاماتی را متوجه برخی افراد حقیقی و حقوقی کرده است./ آرمان
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1