کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی

استانی‌شدن انتخابات مجلس ۲ اسفند اجرا نمی‌شود

16 ارديبهشت 1398 ساعت 14:17

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه پارلمان درباره استانی‌شدن انتخابات مجلس در ۲ اسفند اجرایی نمی‌شود.


محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در چند روز گذشته برای بررسی به شورای نگهبان ارجاع داده شده است، گفت: هم‌زمان با بررسی‌ شورای نگهبان، هیئت‌ نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حال بررسی این طرح است.
وی با بیان اینکه شورای نگهبان نیز درخواست داشته تا 10 روز دیگر به زمان بررسی این طرح افزوده شود، ادامه داد: احتمالاً 27 اردیبهشت شورای نگهبان پس از بررسی ایرادات طرح را به مجلس اعلام کند.
نماینده کرج در مجلس با اعلام اینکه پس از اعلام نظر شورای نگهبان باید کمیسیون ایرادات اعلام‌شده را برطرف کند، افزود: باید از وزارت کشور، مرکز پژوهش‌ها و نماینده شورای نگهبان دعوت به‌عمل آید تا ایراداتی که احتمالاً شورای نگهبان اعلام می‌کند بررسی و  برطرف شود.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس اضافه کرد: با توجه به اینکه مجلس تا 7 خرداد جلسه علنی دارد و پس از آن نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند و از 2 خرداد روزشمار انتخابات شروع می‌شود و نهم خرداد تا 16 خرداد نیز زمان استعفای مقامات برای حضور در انتخابات مجلس است، در خوش‌بینانه‌ترین حالت هم اگر کمیسیون بخواهد اصلاحات را انجام دهد و  طرح به صحن علنی ارائه شود زمان اینکه این طرح به  اجرای انتخابات برسد وجود ندارد.
کولیوند تصریح کرد: حتی اگر پس از رفع ایرادات این طرح در مجلس شورای نگهبان نیز آن را تصویب کند چون به روزشمار انتخابات برخورد کرده‌ایم قطعاً این قانون به انتخابات پیش‌ِرو نمی‌رسد و انتخابات با همان قانون قبلی اجرا می‌شود.


کد مطلب: 409399

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409399/استانی-شدن-انتخابات-مجلس-۲-اسفند-اجرا-نمی-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1