تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۴۰۹۳۷۵
ناگفته‌های از شهید همتعلی حسن‌زاده در حضور جمعی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد:

رونمایی از کتاب «امیر دلها» در یاسوج

۰
رونمایی از کتاب «امیر دلها» در یاسوج
کبنا ؛شهید همت علی حسن زاده فرزند بمانعلی در سال 1345 در قاسم‌آباد جلیل از توابع بویراحمد دیده به جهان گشود خانواده مذهبی و کشاورز او در شرایط بسیار نامساعد نظیر محرومیت و استضعاف مالی زندگی می کردند شهید تا سن شش سالگی در دامان پر مهر مادر و زانوان تلاشگر پدر رشد یافت و تحصیلات ابتدائی را از 6 سالگی در زادگاهش جلیل شروع و با موفقیت به دوره راهنمایی راه یافت.
در زمان اوج گیری انقلاب اسلامی و پیروزی انقلاب فریاد و کوشش او با فریاد و کوشش مردم ستم کشیده جلیل و دیگر طبقات مسلمان در هم آمیخته و با آگاهی سعی فراوانی در نشر و تبلیغ دست آوردهای انقلاب اسلامی و حقایق دینی در بین مردم منطقه خصوصاً مردم عشایر و بسیج آنها در جهت جبهه و جنگ و حراست و حمایت از دست آوردهای انقلاب اسلامی می‌نمود.
به دفعات مختلف از طریق بسیج سپاه پاسداران عازم جبهه جنگ گردید و در عملیات بیت المقدس و والفجرها و عملیات خیبر با سمت‌ها و مسئولیتهای گوناگون با فداکاری کم نظیر و عشق به شهادت شرکت کرده و در واحد های مربوطه نقشهای تعیین کننده ای داشته و ایثارها و رشادتها از خود به یادگار گذاشته است.
شهید حسن زاده در سال آخر متوسطه با وجود آنکه چندین ماه در کنار رزمندگان خداجوی به ستیز با کفار بعثی مشغول بود نبوغ ذاتیش سبب شد که با موفقیت به اخذ دیپلم اقتصاد نائل و سپس در آزمون سراسری مرکز تربیت معلم و دانشکده افسری ارتش شرکت کند و با کیفیت شگفتی در امتحان هر دو سازمان قبول گردد.

شهید به هنگام انتخاب یکی از دو سازمان فوق و گذراندن دوره مربوط، رهنمودهای امام عزیز را درباره جنگ و شرایط انقلاب اسلامی در حال و آینده مطرح نموده و با عشق و علاقه فوق العاده به جهاد در راه اسلام و نظام گری سرانجام به دانشکده افسری ارتش راه یافت.
پس از گذراندن دوره پر بار زندگی ساز دانشکده افسری به سبب امتیاز بالایی که ستوان شهید حسن زاده داشت از او دعوت میشود که خود را برای گذراندن دوران بالاتری از ستون نظامی گری مهیا نموده و یا عضویت خدمت در دایره سیاسی ایدئولوژیک یکی از واحد های پیکار جو و کفر برانداز ارتش را بپذیرد ولی او شرکت در جبهه جنگ را ترجیح می دهد.
او با یقین و اعتقاد راسخ به ادعای خود به جبهه جنوب شتافت و جمعی لشکر توانمند 92 زرهی اهواز بروز از درنگ و وقفه در خط شلمچه به مبارزه و ستیز با دشمن بعث و صهیونیستی مشغول شد و در تاریخ هفتم فروردین سال 65 در خط شلمچه در یک ستیز بی امان با کفر جهانی بخاک و خون غلتید و به سوی حق شتافت.
امسال نیز به مانند هر سال و به همت خانواده ایثارگر شهید حسن‌زاده یادواره آن شهیدوالامقام برگزار شد.
در این آیین حجت‌الاسلام محمدحسین گردان از اساتید و مبلغین حوزه با بیان این که گاهی شهیدان ما با زبانی ساده مطالب عمیقی را بیان می‌کردند اظهار کرد: شهید همتعلیحسن‌زاده بیش از سه دهه پیش جمله‌ای گفته که بازگویی آن انسان را به فکر وا می‌دارد که آن‌ها چگونه امروز را به خوبی پیش‌بینی می‌کردند؟
وی در ادامه با بیان جمله‌ای از شهید گفت: آن امیر شهید والامقام در وصیت‌نامه خود می‌گوید ای مردم برای رضای خدا و برای اتحاد بین خودتان بی‌جهت از همدیگر عیب‌جویی و عیب‌تراشی نکنید و همچنین انتظار دارم عاملان فساد که با چهره فریبنده وارد حوزه حکومتی شده‌اند شناخته شوند و از بین بروند.
 این استاد حوزه و مبلغ دینی به نگاه‌های عمیق شهید در وصیت‌نامه اشاره می‌کند از جمله این که شهید حسن‌زاده مباحث اخلاقی را یادآور می‌شود و عیبی بزرگ که در ما وجود دارد و مانع از اتحاد و برادری است را بیان می‌کند و همچنین مهم‌تر از همه خطر نفوذ را بیش از سی سال پیش از زبان این شهید والامقام می‌شنویم که رهبری معظم انقلاب نیز به آن اشاره می‌کند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود در یادواره شهید امیر همتعلی حسن‌زاده به تحولات جهانی و منطقه‌ای اشاره کرد و با طرح این پرسش که آیا جریان انقلاب برحق است یا نه اظهار کرد: وقتی خداوند در هنگام خوابیدن ما در حمله نظامی آمریکا در طبس چشم آن‌ها را با امدادهای الهی کور می‌کند به بر حق بودن نظام جمهوری اسلامی پی می‌بریم.

گردان افزود: اگر برحق نبودیم چهل سال تمام از کارتر گرفته تا ترامپ با هزاران دسیسه و توطئه کاری علیه جموری اسلامی  پیش می‌بردند پس می‌فهمیم که آن‌ها برحق نیستند.
وی حضور سید حسن نصرالله در پشت سر صهیونیست‌ها و در نزدیکترین مکان به این غاصبان را نمونه‌ای از توفیقات جمهوری اسلامی و تدابیر مقام معظم رهبری علیه دشمن استکباری دانست.
امیر ابراهیم گلفام جانشین معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح امروز در یادواره تنها امیر شهید شهرستان بویراحمد شهید همتعلی حسن‌زاده که با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی و مسؤولان و خانواده شهدا در محل کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد اظهار گرد: نگین انگشتر شهیدان خانواده آن‌ها هستند که برای همه مردم و مسؤولان احترام گذاشتن به آن‌ها واجب و لازم است.
امیر گلفام با بیان این که بعضی‌ها دوست دارند که این فرهنگ شهید و شهادت و ایثارگری کمرنگ شود افزود: امروز نوع و شکل جنگ دشمن تغییر کرده و از حوزه سخت و نظامی به حوزه فرهنگی و نرم تغییر شکل و مسیر داده است اما سختی کار مبارزه در این میدان دست کمی از جنگ نظامی ندارد.
وی با بیان این که امیر شهید همتعلی حسن‌زاده ابرها هب عنوان بسیجی دذر جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرده وبد اظهار کرد: در ادامه این راه شهید حسن‌زاده با لباس افسری به سوی معبود خود شتافت.
سرهنگ جهانگیر انصاری جانشین سپاه فتح استان هم اب گرامیداشت یاد و خاطره امیر شهید همتعلی حسن‌زاده با اظهار خوشنودی از کارهایی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج آن کمتر از شهادت نیست لذا همه وظیفه داریم تا با زبان و قلم خود و با اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای یاد و خاطره شهیدان را برای نسل‌های بعد زنده نگه داریم.
وی به چاپ و رونمایی از کتاب امیر دلها اشاره کرد و گفت: در حوزه ادبیات پایداری و ادبیات دفاع مقدس تاکنون 93 جلد کتاب در استان به چاپ رسیده که گنجینه‌ای برای آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس و حماسه‌ آن دوران است.

 در این مراسم باشکوه که تنی چند از مسؤولان استانی و شهرستانی و فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند علاوه بر مداحی و پخش کلیپ از دوران دفاع مقدس، کتاب امیر دلها رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1