تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۰۹۳۳۴
رئیس اتحادیه دارندگان قنادی

زولبیا و بامیه ماه رمضان ۲۰ هزار تومان شد

۰
زولبیا و بامیه ماه رمضان ۲۰ هزار تومان شد
کبنا ؛علی بهره‌مند، قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان را 20 هزار تومان اعلام کرد.
این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در رمضان سال گذشته 14 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه 2 ، 12 هزار تومان تعیین شده بود.
براین اساس قیمت، هر کیلوگرم زولبیا و بامیه با نسبت به سال گذشته 6 هزار تومان افزایش یافته است.
ردپای واسطه‌ها در گرانی برنج+ قیمت
قیمت برنج در بازار در آستانه ماه رمضان افزایش یافته و به قیمت کیلویی ۲۰ تا بیش از ۲۴ هزار تومان رسیده است.
قیمت انواع برنج ایرانی در بازار از اواخر سال گذشته رو به افزایش رفت و از کیلویی ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان در بهمن‌ماه سال گذشته به کیلویی ۲۰ تا بیش از ۲۴ هزار تومان در بازار رسیده است و فروشندگان این محصول استراتژیک در سطح خرده‌فروشی و عمده‌فروشی مدعی هستند که واسطه‌هایی که برای آن‌ها کالا تأمین می‌کنند نه تنها به اندازه کافی برنج به آن‌ها نمی‌فروشند، بلکه قیمت آن را بی‌رویه بالا برده‌اند و پاسخ مناسبی در این زمینه به فروشندگان نمی‌دهند.
یکی از فروشندگان برنج در منطقه خیابان انقلاب تهران در این زمینه گفت: نه تنها قیمت برنج افزایش یافته است بلکه ما فروشندگان نمی‌توانیم به هر اندازه که مردم یا ادارات از ما برنج می‌خواهند پاسخگو باشیم، چرا که نمی‌دانیم آیا می‌توانیم در ازای آن دوباره خرید کنیم و عمده‌فروشان به ما برنج می‌فروشند یا خیر؟
وی افزود: قیمت برنج طارم درجه یک بدون شکستگی یا ناخالصی هم اکنون در بازار بین ۲۰ تا ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و هر کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک بدون ناخالصی نیز بین ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است.
این فروشنده برنج ادامه داد: مشخص نیست که چرا واسطه‌ها و عمده‌فروشان برنج قیمت این محصول را در آستانه ماه رمضان بالا برده‌اند و علت این گرانی چیست، اما دستگاه‌های نظارتی باید با این گران‌فروشی که دلیل خاصی هم ندارد برخورد کنند.
به گفته او از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون روند افزایش قیمت برنج ایرانی آنقدر غیرطبیعی و غیرقابل پیش‌بینی بوده که خود ما هم نمی‌توانیم هیچ برآورد و پیش‌بینی درباره آینده بازار آن داشته باشیم و بنابراین دیگر مانند گذشته نمی‌توانیم به مشتریان که مصرف‌کنندگان جزء یا خریداران بزرگی مانند ادارات هستند برنج بفروشیم.
در حالی قیمت برنج در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش یافته است که ستاد تنظیم بازار قیمت و چگونگی توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج برای تنظیم بازار ماه رمضان را امروز اعلام کرد و دستگاه‌های نظارتی باید هر چه سریع‌تر وارد عمل شده و با این گران‌فروشی که دلیل مشخصی هم ندارد برخورد کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1