تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۴۰۹۳۳۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد بیش از نرم کشور، چارت خالی دارد

۲
۰
کهگیلویه و بویراحمد بیش از نرم کشور، چارت خالی دارد
کبنا ؛حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (شنبه 14 اردیبهشت ماه 98) در جمع خبرنگاران با تقدیر از نقش خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی امور اظهار کرد: نقد منصفانه را می‌پذیریم و برای اصلاح سرلوحه کارها قرار می‌دهیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر انتقادی وجود نداشته باشد رکود حاصل می‌شود، افزود: در این چند سال که در استان مدیر بوده‌ام بخش آموزندگی رسانه‌ها برای من بسیار مهم بوده است.
وی به اعتباراتی که از همه ردیف‌ها به استان برای سال کنونی ابلاغ شده اشاره کرد و گفت: کلاً در همه ردیف‌ها 1350 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته رشد 17.4 درصدی را نشان می‌دهد.
نوروزی در ادامه به بودجه امسال و سال گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سرجمع اعتبارات استان در سال گذشته در همه ردیف‌ها 1158 میلیارد تومان بود که در نهایت 65 درصد از آن تخصیص پیدا کرد.
این مسوول گفت: در همه ردیف‌ها غیر از ردیف توازن تخصیص‌ها خوب بود و تنها از 300 میلیارد تومان بخش توازن 19 درصد آن تخصیص پیدا کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای بازسازی تأسیسات خسارت دیده ناشی از زلزله‌های اردیبهشت ماه سال 97 به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که از این میزان سه میلیارد تومان تخصیص داده شد.
نوروزی با اشاره به اینکه برخی اقدامات این سازمان، توفیقات ارزشمندی است، تصریح کرد: قبلاً طرح آبرسانی به 4 شهر چرام، دهدشت، سوق، لنده را داشتیم که دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک نیز در سال 98 به این شهرها اضافه شد و هم اکنون طرح آبرسانی برای 6 شهر طراحی شده است.
وی ادامه داد: محور تشان-لنده که یکی از محورهای مهم استان کهگیلویه و بویراحمد بود، ردیف ملی گرفت و به پروژه ملی "پاتاوه-دهدشت" اضافه و در مجلس شورای اسلامی مصوب شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح ساماندهی بلادشاپور عنوان کرد: در بودجه سال 98 برای ساماندهی بلاشاپور (شهر دهدشت قدیم) 10 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است.
نوروزی بیان کرد: آبرسانی به حومه غربی دهدشت به طرح اراضی دهدشت غربی اضافه شد، زیست کره دنا، موزه دفاع مقدس استان، باند اضطراری امداد و نجات دهدشت، بیمارستان‌های پاتاوه و سی سخت، فاضلاب شهر یاسوج که افزایش حجم عملیات پیدا کرد، کددار شدن شبکه فاضلاب‌های لنده و باشت از جمله طرح‌های هستند که در قانون بودجه آمده‌اند و یا ردیف بودجه گرفته‌اند.
وی تاکید کرد: آبرسانی به لیکک 18 میلیارد تومان اعتبار داشت که در مجلس 28 میلیارد تومان افزایش یافت. آبرسانی به 4 شهر (چرام، دهدشت، سوق، لنده) 25 میلیارد تومان اعتبار داشت که در قانون بودجه 98 به 32 میلیارد تومان افزایش یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه ملی محور"پاتاوه-دهدشت" 50 میلیارد تومان اعتبار داشت که در قانون به 57 میلیارد تومان افزایش یافت و به سد "آبریز" در قانون بودجه 15 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد. برای موزه نفت گچساران در قانون 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شد، محور "یاسوج-سمیرم" 11 میلیارد تومان اعتبار داشت که در قانون بودجه 98 برای آن 27 میلیارد تومان ابلاغ شد.
نوروزی اضافه کرد: اعتبار سد "تنگ سرخ" از 15 میلیارد تومان در مجلس به 24 میلیارد تومان رسید. محور باغچه –سادات (یاسوج- چرام) در قانون بودجه 98 از 5 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان رسید، همچنین پروژه محور "یاسوج- سپیدان"، راه‌آهن اقلید- یاسوج 20 میلیارد تومان، زیست کره دنا 4 میلیارد تومان و موزه دفاع مقدس یاسوج 5 میلیارد تومان، فاضلاب سی سخت 4 میلیارد تومان، فاضلاب یاسوج 4 میلیارد تومان، فاضلاب‌های لنده و دهدشت 5 میلیارد تومان در قانون بودجه 98 اعتبار گرفتند که از جمله توفیقات به شمار می‌روند.
نوروزی با اشاره به بودجه نفت بیان داشت: یک سوم بودجه به مناطق نفتی و دو سوم به مناطق کمتر توسعه یافته اختصاص می‌یابد.
نوروزی در خصوص نحوه توزیع اعتبار شهرداری‌ها، گفت: شهرداری‌ها از چند منبع اعتبار دارند، بخشی اعتبار استانی است، بخشی عوارض آلاینده‌ها و عوارض ارزش افزوده است که سازمان مالیاتی به آن‌ها می‌دهد. بخشی از اعتبارات را از سازمان همیاری شهرداری‌ها دریافت می‌کنند که این، ابلاغ داخلی شهرداری است و ما به آن ورود نمی‌کنیم.
نوروزی در ادامه گفت: در مورد عوارض الایندگی، سازمان‌های مالیاتی فرایند توزیع بودجه را به دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و ... انجام می‌دهند. اتفاقاً در بودجه 98 سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده شد که شورای برنامه ریزی و توسعه توزیع بودجه آلایندگی را انجام دهد که این پیشنهاد رأی نیاورد. این یکی از انتقاداتی است که به سازمان برنامه و بودجه داریم.
نوروزی بیان داشت: بحث این است که اگر 5 میلیارد تومان را به شهرداری داده می‌شود، حتماً باید موافقت نامه داشته باشد که ما بدانیم برای این بودجه چه اتفاقی می افتد، آیا این صرفاً برای نیروهای شرکتی و حجمی و برای موارد هزینه‌ای بودجه خرج می‌شود یا برای کارهای عمرانی و پروژه‌ای هزینه می‌شود. اگر برای کارهای عمرانی هزینه شود، اگر با برنامه و بودجه باشد، این نظارت صورت می‌گیرد درباره اینکه پول چه شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ اسمی از کسی نمی‌آورم و علاقه مند نیستم بیاورم. یک لایحه و یک قانون داریم. در قانون اعداد می‌تواند کم و زیاد شوند، اعداد لایحه و قانون را خوانده‌ام. کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه ملاحضاتی بر بودجه دارند و در نهایت در صحن علنی تصویب می‌شود.
نوروزی در مورد شیوه استخدام و بکارگیری نیروها در سازمان‌ها ابراز داشت: در حال حاضر در حال آماده کردن چارتی هستیم، به نام چارت نیروهای انسانی دستگاه‌های اجرایی.
 نوروزی گفت: در دستگاه‌ها پست خالی داریم. منتها سازمان اداری استخدامی نهادی است که مسئول ساختار سازمانی در کشور است. در قانون سازمان اداری استخدامی آمده شده است: چارتی که برای دستگاه نوشته می‌شود، 20 درصدش اگر بلاتصدی باشد طبیعی است. به دلیل اینکه ممکن است به مرور زمان نیروهایی را کم یا زیاد کند. باید جای خالی در برخی پست‌ها وجود داشته باشد. ما در چارت استان بیش از نرم کشور فضای خالی داریم. بکارگیری نیرو فقط به چارت خالی نیست. چارت خالی یکی از شروط است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سور
عجیبه که چارت خالی داره و هنی ایشا پرش نکردیته
افشین پور
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر نوروزی بزرگ بخاطر مدیریت خوب ایشان ئ تسلط کامل بر امور
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1