کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از قتل روحانی همدانی

مهناز افشار: دراولین فرصت در مرجع قضائی حاضر می‌شوم

14 ارديبهشت 1398 ساعت 11:03

همزمانی بازنشر توئیت مهناز افشار با قتل روحانی همدانی منجر به احضار این سلبریتی به دادسرا شد.


سیدغفار دریاباری شاکی پرونده، مدعی است که توئیت مهناز افشار در واکنش به مطالب صفحه جعلی که با عکس او در توئیتر منتشر شد، زمینه‌ساز قتل روحانی همدانی است. حسینی‌عالمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران پیرامون اتهام این بازیگر می‌گوید: یکی از اتهامات مهناز افشار تشویش اذهان عمومی به‌شمار می‌رود که در پی شکایت سیدغفار دریاباری طلبه مازندرانی صورت گرفته است. دادسرای بابل این احضاریه را به نیابت برای دادسرای فرهنگ و رسانه تهران داده و این احضاریه در خصوص توئیت مهناز افشار است که از عکس سیدغفار دریاباری طلبه مازندرانی سوءاستفاده کرده است.
واکنش مهناز افشار
مهناز افشار که اکنون برای برگزاری یک ورکشاپ بازیگری در آلمان به‌سر می‌برد در گفت‌وگو با وکیل خود، عبدالصمد خرمشاهی اظهار داشته تابع قوانین و مقررات است و به محض بازگشت به کشور به مراجع قضائی مراجعه می‌کند. خرمشاهی به ایسنا گفت: موکلم در خارج از کشور است و در صحبتی که با من داشت گفته که تابع قوانین و مقررات است و اصلا فکر نمی‌کرده اتهامی متوجه او باشد و مشکلی ایجاد کند و به محض اینکه به ایران برگردد در اولین فرصت در مرجع قضائی مربوطه حاضر خواهد شد. وی افزود: آنچه که در ظاهر شنیدیم این است که آقای دریاباری و وکیلش از موکلم شکایت کرده‌اند و اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب ذکر شده که با نیابت قضائی، پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه ارسال شده است. خرمشاهی تصریح کرد: تشخیص اینکه نوشته و اظهارنظر خانم افشار وصف مجرمانه دارد یا خیر، با مرجع قضائی است؛ یعنی استقلال دستگاه قضا حکم می‌کند که دیگران در خصوص این پرونده نه مداخله و نه اظهارنظر کنند و طبیعتا قاضی مربوطه در این مورد رسیدگی خواهد کرد و موکلم دفاعیاتش را انجام خواهد داد. وی تاکید کرد: این پرونده باید در یک فضای آرام و دور از جو و حواشی رسیدگی شود و قطعا دخالت دیگران مصداق تداخل در امر قضا و منافی استقلال قوه قضائیه است. مساله دیگر این که باید ارکان و شرایط تحقق جرم محقق شود و عناصر سه‌گانه جرم یعنی عنصر مادی، معنوی و قانونی وجود داشته باشد که در هر حال به‌لحاظ فقدان هر یک از این عناصر قطعا بزه محقق نخواهد شد و اتهام متوجه متهم نیست. وکیل مدافع مهناز افشار ادامه داد: امیدواریم در یک فضای آرام و دور از حواشی به این پرونده رسیدگی شود و موکلم فکر نمی‌کرده مرتکب جرمی شده باشد و تابع قانون و مقررات است. فعلا پرونده در مرحله دادسراست و بنده به دادسرا مراجعه می‌کنم و وکالت‌نامه را ارائه می‌دهم و با قاضی صحبت خواهم کرد و اگر لازم باشد در دادسرای رسانه توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم. وی درباره صدور حکم احضار و جلب موکلش گفت: تابع مقررات آیین دادرسی کیفری هستیم و باید این مقررات اجرا شود. ابتدا باید احضار باشد، اکنون موکلم در ایران نیست، برگردد حتما توضیح خواهد داد. با وجود اینکه مهناز افشار این توئیت را از صفحه خود حذف کرده اما همچنان واکنش‌ها به وی ادامه دارد و در فضای مجازی کاربرانی با هشتگ «محاکمه مهناز افشار» خواستار برخورد قضائی با وی هستند.
شکایت روحانی مازندرانی
طلبه مازندرانی چندان اهمیتی به حساب جعلی توئیتر که از عکس او با نام سیدمصطفی حجازی مطالبی استفاده شده نمی‌دهد، بلکه بیشتر خواهان مجازات بازنشر‌کنندگان توئیتی است که مطالبی خلاف واقع پیرامون نیروهای حشدالشعبی و صیغه دختران عنوان کرده است. سیدغفار دریاباری به «فارس» گفت: من با کسی که با استفاده از تصویر من سوءاستفاده می‌کند حرفی ندارم، او یک فرد معاند و بی‌معرفت است، اما حرف حساب من با سلبریتی‌هایی است که مطالب را بدون تحقیق منتشر می‌کنند و منجر به یتیم‌شدن فرزندان این روحانی همدانی شدند. وی درباره علت این سوءاستفاده از تصویر روحانیت گفت: ضدانقلاب با این کار خود قصد داشت دو تا کار را انجام دهد، یک وجهه طلبه‌هایی که برای کمک مردم سیل‌زده آمده بودند خراب کنند و دوم کمک‌های برادران حشدالشعبی را در مناطق سیل‌زده زیر سوال ببرند و نتیجه‌اش این شد که یک فرد روحانی در همدان جانش را از دست داد. اما ضدانقلاب و کسانی که به ظاهر قصد دارند انقلاب و روحانیت را تخریب کنند بدانند که ما تا پای جان پای این نظام ایستاده‌ایم. دریاباری درباره حضورش در شبکه‌های اجتماعی هم گفت: من تا پیش از این که این جریانات به وجود بیاید هیچ‌صفحه توئیتری و یا اینستاگرامی نداشتم و فقط در تلگرام فعالیت می‌کردم. به‌نظر خودم این تصویر منتشرشده از من نیز از مطلبی که سال گذشته درباره سیدالشهدا در تلگرام نوشتم برداشته‌شده و حالا توسط آن صفحه جعلی مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.
پدرشوهر و عروس
نکته قابل تامل به واکنش پدرشوهر مهناز افشار بازمی‌گردد. محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت احمدی‌نژاد و پدرشوهر مهناز افشار در پست اینستاگرام خود خواستار محاکمه عروسش شده است. او در این باره نوشت: سلبریتی‌ها در همه جای دنیا با ابزار حکومت‌ها تبدیل به چهره‌های محبوب می‌شوند تا بخشی از سرمایه اجتماعی برای تامین مصالح عمومی و پیشبرد منافع ملی کشورهای خودشان را تشکیل بدهند اما برای بعضی از چهره‌ها ظاهرا وارونگی همه چیز، مد روز شده است. این که یک بازیگر سینما به خودش اجازه بدهد، در بسیاری از مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عقیدتی و حتی در روابط سیاست خارجی کشورش دخالت کرده و با تشویش اذهان عمومی، روابط میان ایران و همسایگان را مخدوش کند، حتما غیرعادی است و من در هیچ‌کجای جهان، نمونه چنین رفتاری را سراغ ندارم./ آرمان


کد مطلب: 409316

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409316/مهناز-افشار-دراولین-فرصت-مرجع-قضائی-حاضر-می-شوم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1