کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با ارسال متنی مطرح شد

انتقاد تند رئیس «صنعت، معدن و تجارت» کهگیلویه از گوهرگانی؛ معاونت‌تان از عوامل بحران بود

سید یاسین علویان سوق

14 ارديبهشت 1398 ساعت 11:01

آقای گوهرگانی، متاسفم که باید به عرض عالی برسانم، آن معاونت از عوامل بروز بحران جدی در قیمت گوشت مرغ کشتار روز در روزهای پایانی سال به دلیل تعیین یک قیمت مطالعه نشده و غیر کارشناسی بود.


یاسین علویان سوق، رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه در یادداشتی خطاب به جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، از سهمیه 5 تنی «گوشت گرم» برای سه شهرستان کهگیلویه چرام لنده از آبان ماه 97 تا کنون گلایه کرد، و آن معاونت را از عوامل بروز بحران جدی در قیمت گوشت مرغ کشتار روز در روزهای پایانی سال به دلیل تعیین یک قیمت بدون مطالعه و کارشناسی نشده دانست، همچنین افزایش سطح تخلفات صنف خبازی را پس از تعیین نرخ کارشناسی نشده استانداری عنوان کرد و در این یادداشت اینگونه نوشت:
«معاونت محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری، سلام علیکم، عرض ادب و احترام وافر و ابراز امتنان جزیل
آقای گوهرگانی شما با صراحت می‌فرمایید چرا مردم گوشت 44 هزار تومان خرید نمی‌کنند؟! این سؤال شما از مردم جدلی از منطوق آن مفهومی دارد که مفهوم آن این است «گوشت گرم» 44 هزار تومان به وفور در بازار یافت می‌شود.
این گوشت کجاست، و کدوم اداره مأمور به تهیه، توزیع و نظارت آن است؟!
آقای گوهرگانی، از تاریخ  97/8/19 تاکنون به سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده بیش از پنج تن گوشت گرم اختصاص داده نشد! که آخرین بار آن 11/ 1 / 98 بود و زیر دو تن را به سه شهرستان اختصاص دادند که با همت و تلاش بازرسان زیر دو تن «گوشت گرم» وارد سبد مصرفی حداقل 900 خانوار شد و کلیه‌ی اسناد و مدارک آن هم موجود است، استعمال ادبیات عوام فریبانه از مصادیق بارز کشتن شخصیت اخلاقی در یک جامعه است و کشتن شخصیت اخلاقی قابلیت اضمحلال و فروپاشی آن جامعه را خواهد داشت.
آقای گوهرگانی، متاسفم که باید به عرض عالی برسانم، آن معاونت از عوامل بروز بحران جدی در قیمت گوشت مرغ کشتار روز در روزهای پایانی سال به دلیل تعیین یک قیمت مطالعه نشده و غیر کارشناسی بود.
آقای گوهرگانی، شما که دغدغه‌ی تأمین کالاهای اساسی را دارید، چرا الان به ما اعلام می‌کنند، گوشت مرغ منجمد که تاریخ مصرفش رو به اتمام است وارد شبکه‌ی توزیع کنید؟! چرا موقعی که مرغ، بحران داشت و قیمت آن مرز هیجده هزار تومان را گذرانده بود، این مرغ را اختصاص ندادند، از تاریخ انقضاء مشخص است که آن زمان هم موجود بود!
آقای گوهرگانی، برای قیمت غیر منصفانه، بی رحمانه و غیر کارشناسی شن و ماسه مخصوصاً در سه شهرستان مذکور که برداشتها با فاصله‌ی خیلی کم و رودخانه‌ای هستند چه جوابی دارید؟!
آقای گوهرگانی، شانزدهم شروع ماه مبارک رمضان است، نوع و تناژ کالاهای اساسی که شامل برنج، روغن، قند، گوشت گرم، و مرغ می‌باشد به ما اعلام کنید تا عاملین را معرفی کنیم، و مردم هم شفاف بدانند.
آقای گوهرگانی، آیا می دانید که سطح تخلفات صنفی اعم از کم فروشی، پایین بودن سطح کیفی نان، تقلب و...در واحدهای تولیدی خبازی، از زمان تعیین نرخ جدید با چانه جدید که آن تصمیم هم در استانداری گرفته شد، رشد تصاعد هندسی دارد؟!»
--------------------------------
سید یاسین علویان سوق
--------------------------------


کد مطلب: 409306

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409306/انتقاد-تند-رئیس-صنعت-معدن-تجارت-کهگیلویه-گوهرگانی-معاونت-تان-عوامل-بحران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1