تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۴۰۹۲۶۸
با صدور بیانیه‌ای:

سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به اتفاقات دانشگاه یاسوج واکنش نشان داد

۳
۰
سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به اتفاقات دانشگاه یاسوج واکنش نشان داد
کبنا ؛بعد از رقص مختلط برخی دانشجویان دختر و پسر در حاشیه نمایشگاه اقوام دانشگاه یاسوج، روابط عمومی سپاه پاسداران کهگیلویه و و بویراحمد با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و آن اقدام را محکوم کرد.
به گزارش کبنا، متن این بیانیه‌ی به شرح زیر است؛
روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شکسته شدن حریم مقدس دانشگاه و آلوده شدن به مطرب گری و رقاصی آن هم به صورت مختلط هشدار داده است که اجازه داده نمی‌شود عده‌ای در محیط مقدس دانشگاه با لگد مال کردن فرهنگ اسلامی به اهداف خود دست یابند.
در این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر فضای مقدس و اسلامی نهادی که سرای علم آموزی است و در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد آلوده به گناه شده است.
در این بیانیه اتفاقات اخیرجشن اقوام در دانشگاه یاسوج را مایه نگرانی از هدف و مسیر دانشگاه دانسته و بیان کرده است: این امر موجب ناراحتی همگان به خصوص مردم دلیر، انقلابی، ولایت مدار و همیشه در صحنه استان شده است.
اضافه شده است کسانی که این عمل پلید و به دور از شان انسانی و اسلامی را ایجاد کرده‌اند حرمت انسانی را نیزمورد حمله قرار داده‌اند.
روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه شجاعت، ولایت مداری، شهادت طلبی، ایثار، شجاعت و حضور همیشه در صحنه‌های مختلف از نمادهای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد به شدت این عمل غیره شرعی و رقاصی مختلط در دانشگاه یاسوج را محکوم کرده است.
همچنین آمده است: دانشگاه باید آینده ساز باشد تا بتوانند نقش برجسته خود را در جامعه ایفا کنند نه اینکه محل و مطرب خانه‌ای برای انجام عملی گناه در فضایی مقدس باشد.
در این بیانیه تاکید شده است: دانشگاه باید به موضوع مهم سلامت با تعریف جامع آن (سلامت جسم، روان و سلامت اجتماعی- معنوی) بپردازد و سلامت را از اصلی‌ترین معیارهای جوامع پیشرفته تلقی کند.
در بیانیه روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تاکید به سخنان مقام معظم رهبری دامت برکاته گفته شده است: به علم اهمیت دهید. کلید اصلی بازکردن قفل‌های گوناگون، اهمیت دادن به علم است. البته در کنار آن، این امر بدیهی را هم باید در نظر داشته باشید که علم و عالم، همان قدر که می‌توانند مفید باشند، می‌توانند مضر هم باشند. اگر کسی که علم در وجود او هست، تقوا و پرهیزگاری و امانت و صداقت در او نباشد، می‌تواند موجود مضری باشد، می‌تواند علیه کشور و مصالح کشور، علم خودش را مورد استفاده قرار دهد. بنابراین، در کنار علم، فرهنگ و تزکیه و اخلاق و معنویت هم لازم است، در این هیچ شبهه نکنید. حرکت‌هایی (را) که (برخی) انجام می‌دهند برای این‌که محیط دانشگاه و دانشجو را محیط بی دینی و بی معنویتی کنند، به نظر من گرچه یک مقدارش از روی غفلت است، اما یک مقدارش هم حساب شده است. (مقام معظم رهبری)
همچنین با بیان فرازی از امام خمینی (ره) آورده است: یکی از انتظارات امام خمینی (ره) در بعد انسان سازی از دانشجویان، تزکیه نفس است، شاید بتوان این امر را بدین صورت تعبیر نمود که دانشجو با توجه به رسالتی که در جامعه بر عهده دارد، ضروری است در مرحله نخست درون را بنگرد و نفس خویش را مهار کند. گو اینکه نفس به اسب سرکشی می‌ماند که موجب هلاکت انسان می‌شود. لذا که حضرت امام (ره) خطاب به دانشجویان می‌فرمایند: کوشش کنید که هر قدمی که برای علم بر می‌دارید، برای عمل ظاهری و برای اعمال باطنی، ایجاد تقوی در خودتان، ایجاد استقامت، امانت در خودتان بکنید که وقتی از دانشگاهان شاً الله بیرون می‌آیید یک انسانی باشید که هم معلومات داشته باشید و هم امانت دار باشید ..... نفس خود را مهار کرده باشید.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوج
Iran, Islamic Republic of
خواهشابرخوابگاه دخترانه دانشگاه یاسوج جنب بهزیستی نظارت کنید.
دنا
Iran, Islamic Republic of
هر دستگاهی باید وظیفه خود را انجام دهد مسایل دانشگاه باید در شورای صنفی و یا هیات امنا طرح و بررسی شود نباید برای هر حرکتی دانشجو و دانشگاه را محکوم کرد
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه9 یک نهاد مستقل است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1