تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۴۰۹۲۶۱
در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه مطرح شد

امام جمعه دهدشت: مسوولان کهگیلویه در حوزه فرهنگ کم کارند/ تیراندازی شبانه در عروسی‌ها آرامش مردم را سلب کرده است / نیکبخت: برخورد با روزه‌خواری باید متناسب جامعه باشد

۱
امام جمعه دهدشت: مسوولان کهگیلویه در حوزه فرهنگ کم کارند/ تیراندازی شبانه در عروسی‌ها آرامش مردم را سلب کرده است / نیکبخت: برخورد با روزه‌خواری باید متناسب جامعه باشد
کبنا ؛شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه به ریاست امام جمعه و با حضور اعضا با موضوع «فرهنگ رمضان و عبادت» در دهدشت برگزا شد که البته برای خالی نبودن عریضه، پیرامون مسئله بدحجابی و مخلان آرامش شهروندان (تیراندازی‌های شبانه) نیز صحبت‌هایی شد که در نهایت مسوولان در حضور رسانه‌ها، متواضعانه کم کاری خود در حوزه فرهنگی را نیز پذیرفتند!
به گزارش کبنا از دهدشت، در حالی که الفبای فرهنگ و حقوق شهروندی از سوی هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی، آموزش و پرورش، شهرداری، دانشگاه‌ها، متولیان فرهنگی و حتی والدین و...برای کودکان و فرزندانمان تشریح نمی‌شود، شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه از چه روی امید دارد، تیراندازی‌های شبانه، جداول مملو از زباله، بوق‌های ممتد شبانه در سطح شهر، روزه خواری در ملأ عام، بد حجابی، سد معبر و.... را تنها با برگزاری دورهمی مدیران، برخوردهای مقطعی کم اثر  و یا اعتراف به کم کاری خود حل کند!
به نظر می‌رسد، بهتر است شورای فرهنگی عمومی کهگیلویه این ضرب المثل «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود» را از بَر شوند!
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این نشست با موضوع «فرهنگ رمضان و عبادت» از دستگاه‌های متولی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی خواست تا با روزه‌خواری در ملأ عام برخورد جدی شود و از فعالیت کسانی که مسائل فرهنگی، عبادی را خدشه‌دار کنند جلوگیری به عمل آید.
وی با اشاره به اینکه وضعیت موجود در بحث مسائل فرهنگی، نتیجه کم کاری ما مسولان است، بیان کرد: در برابر برخی مسائل کوتاه آمدیم و کار نکردیم.
حسینی با بیان اینکه برخی پوشش‌ها در سطح شهر مناسب نیست، افزود: کسانی که چنین لباس‌هایی در سطح کشور تولید می‌کنند به ناموس ملت و به حجاب اسلامی خیانت می‌کنند.
امام جمعه دهدشت عنوان کرد: مسول نظام اسلامی باید در تراز نظام بوده و دغدغه حفاظت از ارزش‌های دینی را داشته باشد، اگر به راحتی از مسائل دینی بگذرد مسول نظام اسلامی نیست.
حسینی در پایان مطرح کرد: تیراندازی شبانه در جشن‌های عروسی و بوق‌های ممتد خیابانی آرامش را از مردم سلب کرده و امری رایج شده است.
برخورد با مقوله «بدحجابی» جوابگو نیست/کار فرهنگی می‌طلبد
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه معمولاً در سایر شهرها پوشش نا مناسب از دانشگاه‌ها به بیرون سرایت می‌کند و متأثر از فرهنگ مراکز آموزش عالی است، تصریح کرد: با این حال می‌توان دهدشت را به لحاظ رعایت حجاب، نسبت به دیگر شهرها در وضع مطلوب توصیف کرد، واقعیت جامعه را باید پذیرفت دعا کنیم وضع موجود از این بدتر نشود.
نیکبخت برخورد تنها با بدحجابی را کارساز ندانست و افزود: البته در برخی موارد اگر لازم باشد برخورد هم خواهیم داشت اما روی سخن این است که بهتر است در بعد فرهنگی بیشتر وارد کار شویم.
وی گفت: برخورد با روزه خواری نیز، باید متناسب با شرایط جامعه باشد.
برخورد با مقوله فرهنگ جوابگو نیست!
به گزارش کبنا، البته این را هم باید گفت که شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در برخی موارد از جمله برخورد با برخی تالارهای عروسی متخلف، جمع آوری مراکز عرضه قلیان و دیگر موارد موضعی، برخوردهای منتج به نتیجه داشته است، ولی باید پذیرفت از آنجایی که برخورد صرف با مقوله فرهنگ، نه تنها کار را درست نمی‌کند بلکه سبب می‌شود ناهنجاری‌ها به لایه‌های پنهان جامعه بروند و این زخم‌های پنهان بالاخره یک زمانی سر باز می‌کند و کل جامعه را فرا می‌گیرد!
لذا می‌طلبد شورای فرهنگ عمومی در کنار برخورد با متخلفان، مصوبات کارشناسی شده  و اقدامات فرهنگی‌تری با اثر گذاری بلندمدت، در دستور کار خود قراردهد تا شاید بتوانند مرهمی بر فقر فرهنگی و زخم‌های کهگیلویه بزرگ باشند!
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1