تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۴۰۹۲۵۹
«قوام فروزان» با تبریک روز معلم، مطرح کرد

نمایندگان محترم مجلس برای رفع مشکلات فرهنگیان و کارگران گام‌های موثری بردارند

۲۳
۲
نمایندگان محترم مجلس برای رفع مشکلات فرهنگیان و کارگران گام‌های موثری بردارند
کبنا ؛قوام فروزان از چهره‌های شناخته شده فرهنگی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی روز معلم را تبریک گفت.
به گزارش کبنا از یاسوج، متن این پیام به شرح زیر است؛
«... وَیزَکیهِم وَیعَلِّمُهُمُ الکتابَ وَالحِکمَةَ...»، «ن وَالْقَلَمِ وَمَا یسْطُرُونَ»
اردیبهشت‌ماه تقارن بهار -فصل جوشش و زایش طبیعت- با ایام گرامی‌داشت مقام معلم و روز جهانی کارگر است. در همه ادوار تاریخی انسان نیازمند کار و اندیشه بوده است و ثمره پیوند میمون و مبارک میان این دو، پیشرفت مداوم و تعالی بشر بوده است.
هر وقت از بنیادی‌ترین اصول یک جامعه پیشرفته یاد می‌شود باید از دو رکن مهم، اساسی و آینده‌ساز، آموزش و صنعت نام برده شود. آموزش مسیر اصلی انسان‌سازی، تحصیل اخلاق، تزکیه، خودباوری و توسعه‌ی همه‌جانبه است. بر این‌اساس وظیفه اصلی معلم خودسازی برای دگرسازی و بنای جامعه متعالی است. با اقتباس از قرآن کریم معلم باید در جامعه، نقش انبیاء را ایفا نماید و معلم امانت‌داری است که امانت او اشرف مخلوقات و خلیفه‌الله یعنی انسان است و به همین دلیل افضل امانت‌هاست.
این بزرگترین رسالت یک انسان است که پیامبرگونه درس مهر و اخلاق و ایثار را آموزش دهد و خود همواره آیینه تمام‌نمای خوبی و صداقت و خردورزی باشد و این چنین معلم چون شمع می‌سوزد تا عاشقانه بیاموزد. چه افتخاری بالاتر از آن که رسالت رسول اکرم (ص) با خواندن و آموختن آغاز گردید؛ "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّک الَّذِی خَلَقَ".
 و چه سعادتی برای ما بالاتر از خواندن و آموختن و عمل کردن.
همانگونه که حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «پیامبران مبعوث شدند تا دفینه‌ها و گنجینه‌های خرد را در دل و باطن انسان‌ها استخراج‌نمایند.»
بنابراین رسالت اصلی معلم برانگیختن فکر و اندیشه‌ی انسان‌هاست.
در سوی دیگر، جامعه نیازمند عمل، به آموزش است تا دانش و اندیشه را به کار و عمل پیوند زند. بی‌تردید فن‌آوران و کارگران زحمت‌کش و سخت‌کوش سهم بزرگی در پیاده‌سازی دانش در جامعه دارند. وجود پر مهر این تلاشگران عرصه زندگی، مکمل اصلی آموزشگران است، تا چرخ صنعت و زندگی توامان بچرخد و کشور بر ریل توسعه و آبادانی حرکت نماید.
بزرگداشت مقام کارگر به عنوان نماد انسان والا چه از بعد روحی و روانی و چه مادی بر همگان لازم است چنانکه امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند: «کارفرمایی که ایمان به خدا و روز قیامت دارد کارگری را بکار نمی‌گیرد مگر اینکه پیش از شروع کار مزدش را تعیین کرده باشد.»
بدون تردید این مرز و بوم کهن مدیون خون شهیدان فرهنگی چون ابوالحسن خانعلی‌ها، مرتضی مطهری‌ها، کرامت ایزدپناه‌ها و شهدای معلمی است که هم در عرصه مدرسه و دانشگاه و هم در مقام پاسداران انقلاب و میهن اسلامی جان خود را عاشقانه فدا نمودند.
از سوی دیگر امنیت امروز کشور مرهون خون پاک چهارده هزار شهید گلگون کفن جامعه کارگری در امنیت و تمامیت ارضی کشورمان ایران نقش بسزایی داشته است.
ولی افسوس که امروز پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، سطح زندگی این دو قشر زحمت‌کش، آینده‌ساز و بی‌ادعا، چنان وخیم است که قلب هر انسان آگاه و مسئولیت‌پذیری را به درد آورده و دل او را می سوراند، هر چند قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و لوایح و طرح‌های متعدد در حمایت از فرهنگیان فرهیخته و کارگران تلاشگر به تصویب رسیده است، اما تا کنون نه تنها لبخند رضایت بر لبان این عزیزان نه‌نشانده‌اند بلکه نتوانسته‌اند حتی وضیعت جانسوز آن‌ها را قابل تحمل نمایند.
 بی شک تحقق این مهم در گرو عزم و اراده‌ی جدی و تلاش مستمر همه دستگاه‌ها از جمله مجلس شورای اسلامی و دولت محترم است.
این دو قشر شریف و زحمت‌کش بیش از هروقت دیگر نیازمند توجه جدی مسئولان هستند. (به ویژه با لحاظ این اوضاع نابسامان اقتصادی و رشد روزافزون تورم کمرشکن، لجام گسیخته، کشنده و افزایش تصاعدی فاصله‌ی درآمدی قاطبه‌ی مردم با درصد اندکی از دارندگان ژن‌های خوب). دیگر زمان قاب گرفتن جملات زیبا و شعارهای خوش‌رنگ و لعاب به سر آمده است و باید فکری عاجل نمود که اقتدار و پیشرفت کشور در گرو رضایت و حمایت ملت است.
اینجانب فرا رسیدن بزرگداشت مقام معلم و روز جهانی کارگر را خدمت فرهنگیان فرهیخته و عزیزان تلاشگر عرصه‌ی کارگری کشور به خصوص عزیزان فرهنگی و کارگران شریف هم‌استانی تبریک عرض می‌نمایم و بعنوان یک شهروند هم‌گام و هم سخن با این دو قشر محترم وآسیب‌پذیر از دولتمردان و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مصرانه می‌خواهم تا گام‌های مؤثر و جدی در راستای رفع مشکلات فرهنگیان و کارگران عزیز بردارند. فراموش نکنیم کارگران دلسوز و معلمان فرهیخته سرمایه‌های ملی و سازندگان کشور و پرورش‌دهندگان نونهالان و نوجوانان آینده‌ساز این مرز و بوم هستند و بر همه ملت شریف ایران واجب است که دینمان را به این عزیزان ادا نماییم.
---------------------------------------------------------------------------------------
قوام فروزان
یازدهم اردیبهشت ماه هزار و سیصد و نود و هشت خورشیدی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت بر این شیوایی و‌ گیرایی سخن امیدوارم که با حمایت قاطبعه هم استانی های عزیز با ورود خود به مجلس شورای اسلامی با همین رسایی حقوق حقه کارگران و معلمان رابگیری پس همه با هم قوام فروزان
ایمان
Russian Federation
درود بر حاجی عزیز و دوست داشتنی
محمد
Russian Federation
حاجی دوست داشتنی و امید ایل
ناشناس
India
تا الان کجا بودی ؟
دیر اومدی جناب !
Iran, Islamic Republic of
دنبال پيدا كردن شعار بود😂
میخک
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یکی پیدا شد ومارو بحساب آورد
ممنون از جناب فروزان
میخک
Iran, Islamic Republic of
بالاخره یکی پیدا شد ومارو بحساب آورد
ممنون از جناب فروزان
دشتموری
Iran, Islamic Republic of
آخی یه دلسوزنمای دیگه هم اومد.حتمانزدیک انتخاباته.نمیدونمچراهرکس فیلش یادبهارستان میکنه میشه دلسوزوشیفته طبقه کارگر.جناب فروزان مردم ازاین حرفهازیادشنیدن ولی اینم گذرزمان بهشون یادداده که فقط براجلب آرا کاندیدها طرفداری ازطبقه محروم فرهنگیان وکارگرمیکنندوهمین که روزانتخابات تمام شداین حرفه ودردهایادشون میره ومیچسبن به منافع شخصی وحزبی وقومی وپارتی سالاری راجایگزین شایسته سالاری میکنند.حال شماکه تازه اسبت روبرای انتخابات زین کرده ای واتفاقاانسان باشخصیتی هم هستی ازت خواهش میکنم که حرف نو وجدیدبزن که این ژستهاظرف چهل سال گذشته کارایی خودش راازدست داده است.اگرواقعابه شایستگی وفداکاری اعتقادداری تادیرنشده ازدوررقابت کناربرو چون همه میدانندکه دکتربهرامیامیداول جوانان بویراحمداست وحضورامثال شماکه کمترین شانس روداریدباعث میشه دوسه هزاررای از آرای بهرامی کم شود واین دقیقادلخواه گروه هدایتخواه وزارع است.دکتربهرامی یگانه شخصی است که میتواند دردتمام جوانان استان را باصراحت وشجاعت درمجلس بیان کند وتنهاشخصی است درحوزه یاسوج ودناکه محبوبیت فراطایفه ای دارد.دلیلش هم کارایی وجوانی وشجاعت خاص ایشان است.درحالی که شمانهایتا بتوانید آرای بابکان راداشته باشیدکهمجموع آرای بویراحمدودنابیش از سه درصدنمیشود.خواهش میکنم قبل ازآنکه دیرشود کناربروید وخاطره خوبی ازخود برجابگذارید.امیدوارم منافع شهری رابرمنافع فامیلی ترجیح بدهید.
Iran, Islamic Republic of
آقا يا خانم دشتموري،ضمن تشكر از نظر خوبتون جا داره از ادبيات مودبانه شما تشكر كرد و أوج دلسوزي كه در پيامتان بود👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
مجید
Iran, Islamic Republic of
عزیز من نفست از جای گرم بلند میشه بهرامی اگر میخواست قبول که تو دوره های قبلی که رقیب خواسی نداشت قبول میشد، شک نکن این دوره رقابت بین زارع و هدایت خواه است.
کارگر
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب فروزان که در موقعی که هیچ کس به کارگر حتی فکر نمی کند صدای کارگران شد ویادی از ماها کرد
سادات محمودی
Iran, Islamic Republic of
درود بر فروزان محبوب استان و دلسوز انقلاب و مردم که جز برای مردم و در راه آنها گام بر نمی دارد.
کارگر
Iran, Islamic Republic of
فروزان با این پیام نشان داد که دلسوز خوبی برای مردم است و مردم می توانند به ایشان اعتماد کنند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود،انسانی آگاه و صادق،حیف و صد حیف که انتخاب در جغرافیای ما بسته به زر و تزویر شده است،امید دارم که روزی آزاد و آگاه تصمیم گیریم
ماهان
Iran, Islamic Republic of
سلام آقای فروزان
انشاءالله که در جایگاه نماینده استان قرار بگیری و برای رفع مشکلات مردم گام برداری قبلیا که کاری نکردند امیدواریم شما بیای و به داد این استان برسی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
روز خودت هم مبارك،شعارهاي همه جاي دنيا منسوخ شده اما ظاهرا در ايران ما با شعار إصلاح روز به روز خرابتر از قبل شد و خواهد شد!اينكه عده اَي را جمع كني و برايت متن بنويسند و كبنا هم منتشر كند جاي تعجب نيست اما شعار نخ نماي بايد بايد را دور بريز قوام !اين عرصه جولنگه تو نيست و اين را بسيار خوب ميداني!مردم استان تو و تمام خصوصيتهاي پنهان و آشكارت را شناخته اند! يك قاضي بازنشسته كه از بقيه عقب نيوفتد را چه به مجلس!ادعاي اجتهاد در سياست هم رويايي ست كه بعد از بيداري كرده!همرزم قديمي چه خودت و اعتباري كه قطره قطره جمع كردي را به كشاندي!آنكه ذره اَي عِرق وطن خواهي داشته باشد به امثال تو راي نخواهد داد!كوچه پس كوچه هاي بويراحمد و دنا نه تو را ميخواند و نه ميشناسد حتي اگر تا لحظه ي مرگ اطراق كني!يادت باشد همه چيز از خانواده شروع ميشود!....
صندليي كه به دنبالش همه چيز را زير پا گذاشتي براي تو زيادي داغ است خيلي خيلي داغ!
Iran, Islamic Republic of
كبنا بيا و مردي كن اين كامنتها رو حذف نكن!بفرستشون !از چي ميترسي ؟
با سلام
روز خودت هم مبارك،شعارهاي پر طمطراق همه جاي دنيا منسوخ شده اما ظاهرا در ايران ما با شعار إصلاح روز به روز خرابتر از قبل شد و خواهد شد!اينكه عده اَي را جمع كني و برايت متن بنويسند و كبنا هم منتشر كند جاي تعجب نيست اما شعار نخ نماي بايد بايد را دور بريز !اين عرصه جولنگه تو نيست و اين را بسيار خوب ميداني!مردم استان تو و تمام خصوصيتهاي پنهان و آشكار را شناخته اند! يك كه دست و پا ميزند از بقيه عقب نيوفتد را چه به مجلس!ادعاي اجتهاد در سياست هم رويايي ست كه بعد از بيداري كرده!همرزم قديمي كشاندي!آنكه ذره اَي عِرق وطن خواهي داشته باشد به راي نخواهد داد!كوچه پس كوچه هاي بويراحمد و دنا نه تو را ميخواند و نه ميشناسد حتي اگر تا لحظه ي مرگ اطراق كني!يادت باشد همه چيز از خانواده شروع ميشود!....
صندليي كه به دنبالش همه چيز را زير پا گذاشتي براي تو زيادي داغ است خيلي خيلي داغ!
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
بابا تو مشکلت چیه، هر متنی که کبنا میزنه میای زیرش مینوسی کامنت ها رو پاک نکن😅، میخوام ببینم کدوم کامنت رو پاک کرده، خو دو تا کامنت گذاشتی دو تاشو هست، اگر مشکل داری برو درمون شو😂
تیرتاجی
Iran, Islamic Republic of
والا مو که رایوم حاج فروزان
اقایی
Iran, Islamic Republic of
درود بر این متن زیبا
دنا
Iran, Islamic Republic of
معلوم است که فرد بسیار با شخصیت و مهترمی هستن ایشون
Iran, Islamic Republic of
كينا نترس كامنتا رو بذار مرد حسابي!
yaser
Iran, Islamic Republic of
درود اقای فروزان
از اینکه به فکر ما قشر زحمتکش و محروم هستین،ضمن حمایت از حضرتعالی در عرصه ی انتخابات
تقدیر و تشکر داریم
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1