کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راه‌اندازی مرکز داوری اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد

10 ارديبهشت 1398 ساعت 16:06

مرکز داوری اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج راه‌اندازی شد.


دبیر مرکز داوری اتاق تعاون کشور در آیین راه‌اندازی این مرکز با اشاره به اینکه بحث داوری، نتیجه‌بخش‌تر از رسیدگی قضایی به مسائل است، گفت: موضوع داوری علاوه بر مقررات بین‌المللی در دین و سنت ما نیز موردتوجه قرارگرفته است.
محمد رنجبر بابیان اینکه مرکز داوری کهگیلویه و بویراحمد بیست و ششمین مرکز داوری در کشور است، افزود: پارسال ۳ هزار و ۷۵۰ پرونده در مراکز داوری کشور رسیدگی که از این تعداد ۵ درصد آن‌ها در دستگاه قضایی نقض رأی شد.
وی از اجرای برنامه‌های مختلف در خصوص حمایت و ارتقاء سطح داوران در مراکز داوری کشور خبر داد و گفت: حمایت و هدایت از پایان‌نامه‌های دانشگاهی با موضوع داوری و آموزش داوران ازجمله این برنامه‌ها است.
رنجبر اضافه کرد: نگاه دستگاه قضایی به موضوع داوری نگاه مثبتی است و تعامل با استان‌ها نیز نزدیک، دوستانه و خیرخواهانه است و انتظار داریم دستگاه قضا به حمایت خود ادامه دهد.
دبیر مرکز داوری اتاق تعاون کشور ادامه داد: دستگاه قضایی نیز به توسعه بخش داوری اهتمام دارد و اگر آن‌گونه که در قانون آمده داوری‌ها به حدی برسد که مورد وثوق دستگاه قضایی باشد، مرجع داوری روزبه‌روز رشد خواهد کرد.
 


کد مطلب: 409225

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409225/راه-اندازی-مرکز-داوری-اتاق-تعاون-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1