تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : ۴۰۹۲۰۴
حسین کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

دخالت شوراهای اسلامی باعث ناکارآمدی شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد شده است

۱
۰
دخالت شوراهای اسلامی باعث ناکارآمدی شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد شده است
کبنا ؛سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز نهم اردیبشت که به نام روز شوراهای اسلامی نامگذاری شده، اظهار داشت: 34 شرح وظیفه از سوی قانونگذار برای شوراهای اسلامی تعریف شده است که به حاشیه رفتن برخی از شوراها و بروز اختلافات باعث کاهش اثرگذاری این نهاد قانونی شده است.
وی اظهار داشت: پل ارتباطی مناسبی بین شوراهای اسلامی شهر و روستاها و دستگاه‌های اجرایی کشور شکل نگرفته است که این نقیصه در استان کهگیلویه و بویراحمد پر رنگ‌تر است و نمی‌توان هیچ کدام از طرفین را مسئول این کار دانست.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: براساس قانون شوراهای اسلامی یک پارلمان مستقل محلی است که ساز و کارها باید اصلاح شود تا نظارت بهتری بر کار شوراها صورت گیرد.
وی با اشاره به اختلاف شورای اسلامی و شهرداری در یکی از شهرهای استان در ماه‌های اخیرگفت: رفع اختلاف ذکر شده به صورت ریش سفیدی انجام شد.
کاظمی با اشاره به حضور 2 نماینده از کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی مرکزی تهران گفت: با توجه به اصل 102 قانون اساسی شورای عالی اسلامی در حدود و وظایف خود می‌تواند طرح‌های عمرانی خاصی را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دهد که تاکنون از طرف استان کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاداتی ارسال نشده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بودجه امسال بسته شده است اما در تلاشیم در بودجه سال 1399 از این طرح‌ها در بودجه گنجانده شود.
وی بیان کرد: در حوزه‌های توسعه شهری، راه‌های ارتباطی و سایر بخش‌ها می‌توان طرح‌های خوبی پیشنهاد داد و با استفاده از این مجاری قانونی روند توسعه این استان را شتاب بخشید.
کاظمی اضافه کرد: استان 720 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد 18 شورای اسلامی شهری، 672 شورای اسلامی روستایی دارد که 2 هزار و 156 عضو دارند.
وی از نمایندگان شوراهای اسلامی شهری و روستایی این استان خواست تا با تلاش بیشتر به اثربخشی شوراها کمک کنند.
کاظمی بیان کرد: یکی از مشکلات شوراهای اسلامی دخالت شوراهای اسلامی در کار شهرداری‌هاست که در هیچ جای قانون چنین وظیفه‌ای به عهده شوراهای اسلامی گذاشته نشده است.
وی بیان کرد: این دخالت‌ها در برخی موارد باعث ناکارآمدی شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد شده است.
فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تثبیت حاکمیت ملت ایران بر سرنوشت خویش و تشکیل شوراهای شهر و روستا در نهم اردیبهشت ماه سال 1358 صادر شد اما این فرمان با تاخیری 20 ساله در کشور به اجرا درآمد.
هفتم اسفند سال 1377 چند روز پس از برگزاری بیستمین سالروز پیروزی انقلاب، اولین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایران برگزار شد که تا کنون پنج دوره این انتخابات برگزار شده است و منتخبان مردم در جایگاه شوراهای شهر و روستا به عنوان مردمی‌ترین نهاد اجرایی کشور قرار گرفته‌اند.(ایرنا)
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با صحبت های آقای کاظمی کاملا موافقیم از کارکنان شهرداری هستم واقعا اعضای شورا ها ساز و کار اصلی خود را ول کرده فقط دنبال و منافع خویش هستند.
شورا باید باشد ن در استان ما و شهرداری های استان ما ..
شهر40 خانواری انصافا شورا به چه دردش میخوره ....که توان پرداخت حقوق پرسنل را نداره اونوقت 5 نفر شورا هم بیاد روش که باید شهردار.درود
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1