تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۴۰۹۱۷۵
یادداشتی در رابطه با سفر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به استان کهگیلویه و بویراحمد:

اصرار تکراری بر به حاشیه کشاندن یک سفر

سیده زهرا حسینی فر
۴
۰
اصرار تکراری بر به حاشیه کشاندن یک سفر
کبنا ؛
سفر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مانند اکثر اتفاقات و تحولات در استان محمل حواشی بعضاً بی مورد و مچ گیرانه بسیاری بود. این موضوع به این معنا نیست که اگر ایراد و اشکالی بر کاری وارد است از آن چشم پوشی کرد و صرفاً دنبال تائید و تعریف و تمجید باشیم. بلکه لازم است که بدور از تعارف با مسائل و اتفاقات روزمره استان به صورت انتقادی و اصولی برخورد کرد. اما واقعیت در استان و فضای سیاسی و رسانه‌ای استان چیزی خلاف آن را نشان می‌دهد و در این فضا بیش از آنکه شاهد یک فضای حرفه‌ای باشیم شاهد مچ گیری و برخوردهای سلیقه‌ای و گاهی رفتارهای تعصب گونه هستیم.
نمی‌توان این موضوع را به یک شخص یا طیف خاص محدود کرد، بلکه همه جریان‌ها و بسیاری از فعالین سیاسی مبتلای این وضعیت هستند.
غلامرضا تاجگردون از جمله کسانی است که برای هر کار کرده و نکرده مدام مورد مواخذه قرار می گیرد و بیش از آنکه فعل و خروجی کارهای ایشان مورد بحث و بررسی باشند صرف همین که نام وی در پشت یک کار و برنامه و طرحی قرار دارد مورد هجمه قرار گرفته است.
در همین یک ماهی که از سال 1398 می‌گذرد ابتدا سفر کاری و مهم تیم اقتصادی کشور که تاجگردون در قامت رئیس کمیسیون برنامه و بودجه عضوی از این تیم بودند به عنوان یک سفر تفریحی و بی اثر در استان جلوه داده شد در حالی که این سفر یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی کشور در عرصه بین المللی است و در پایان سفر نیز مشخص شد در این سفر تصمیمات مهمی اتخاذ گردیده است.
حاشیه آفرینی‌ها برای سفر اعضای کمیسیون بودجه مجلس به استان کهگیلویه و بویراحمد کم نبود. برخی‌ها این سفر را تفریحی و سیاحتی دانستند، برخی آن را نمایشی در آستانه استانی شدن انتخابات و سفری برای جذب آراء انتخاباتی عنوان کردند و برخی هم بدون اینکه اصل سفر برایشان اهمیتی داشته باشند شروع به گیر دادن به مسائلی حاشیه ای کردند که ماحصل برخی حواشی در فضای مجازی نیز منتشر شد.
از اول هم قرار نبود که این سفر شق القمر کند. بلکه این سفر فرصتی بود تا شاید اندک اتفاق مثبتی از قِبَل آن برای استان بیفتد. جمعی از تصمیم گیرندگان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به دعوت اتاق بازرگانی یاسوج و تاجگردون به استان آمدند و در جلسات مختلف حضور پیدا کردند و از چند طرح اقتصادی استان نیز بازدید داشتند. به همین مقدار هم می‌توان انتقاداتی را وارد دانست و راجع به آن بحث و گفت و گو کرد. اما اینکه از اساس یک رویه معمول در کشور نادیده گرفته شود و در بیشتر موارد شاهد تکه پرانی و بی‌اهمیت جلوه دادن سفر باشیم، مسئله ای است که باعث ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه خواهد شد و بار اولی نیست که قضاوت‌های اینچنینی و از روی تعصب و بدبینی در حاشیه اینگونه سفرها صورت می گیرد.
شکی نیست یک نماینده مجلس اختیارات نامحدودی دارد  و شکی نیست که نماینده در پی کمک به حوزه انتخابیه خود و راضی نگه داشتن مردم آن حوزه باشد، اما هر کدام از این موارد حتی اگر جزء نیات فرد نباشند ظاهراً در استان جرم هستند و برای این نیات باید به همه پاسخ داد و از همه عذرخواهی کرد تا  مبادا فردا روز به جرم گناه ناکرده مجازات شد.
هر چند نقد های تخصصی اقتصادی و بودجه ای محل اعتنا است و به ایجاد فضایی حاکی از تفکر انتقادی و دو سو نگری در جامعه کمک می کند و حتی خوب است دولتمردان چنین نقدهایی را مدنظر قرار دهند، لیکن حداقل نگارنده دو مورد دیگر از سفرهای  استانی کمیسیون بودجه مجلس به  دو استان لرستان و فارس را از طریق رسانه‌ها پیگیر بوده‌ام و این گونه سفرها نه تنها مسبوق به سابقه است که یک فرصت خوب برای استان‌هاست تا به توقیت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود اقدام نمایند.
-------------------------------
سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
سرکار خانم زهر حسینی اردیبهشت بهشت زاگرس هست هوای خوب بهاری . ماست میش .کباب بره. دیدن طبیعت ناز. ساز ونقاره .اسکورت. به به. به به رشد وتوسعه وحرفهای سلمبه وقلمبه تو این بی پولی چنان رونقی .......
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اگر در بر روی سنگ درختی نشاندید از این سفرها هم بهره اقتصادی عایدم مردم بدبختخواهد شد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اگر در بر روی سنگ درختی نشاندید از این سفرها هم بهره اقتصادی عایدم مردم بدبختخواهد شد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
ممکن است این سفرها خوب باشد ولی زمانی است که بانی آن نیت خیر و خدمت داشته باشد. وقتی یکی از دستاوردهای آن دفاع تمام قد از بزرگترین محکوم اقتصادی و تضعیف قاضی مردمی و دلسوز، باشد، چه جای دفاعی دارد؟ به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای توجیه رانتهای مجلس هم پیشکش. انشاالله یک روز همه چیز خصوصا فسادهای بزرگ اقتصادی مخصوصا پتروشیمی گچساران رو بشود تا امثال جنابعالی به یقین برسید و با مردم هم صدا شوید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1