تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۴۰۹۱۷۱
رئیس شورای اسلامی شهر مادوان مطرح کرد

بی‌مهری مدیریت ارشد استان به مشکلات شهر مادوان

۰
بی‌مهری مدیریت ارشد استان به مشکلات شهر مادوان
کبنا ؛حاتم پیام گفت: شهر مادوان علیرغم شرایط جغرافیایی سیاسی اجتماعی و سرعت‌بالای مهاجرپذیری آن چندان موردتوجه استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی قرار نگرفته است.
وی بابیان اینکه استاندار به‌عنوان مدیر ارشد استان تاکنون حاضر نشده یک بازدید میدانی از شهر و نشست با مجموعه مدیریت شهری به‌منظور بررسی و حل عمل‌گرایانه مشکلات این شهر داشته باشند گفت: اساس حرکت شورای شهر وابسته به درک عمیق خواسته‌ها و نیازهای مردم است که انتظار می‌رود مسئولان با توجه به موقعیت شهر مادوان که چسبیده به مرکز استان است و جمعیت آن رو به فزونی است جهل حل مشکلات آن و خدمت‌رسانی بهتر به مردم همت گمارند.
رئیس شورای اسلامی شهر مادوان، معارضات اجتماعی، نگاه‌های سلیقه‌ای و رویه‌های نادرست گذشته تابه‌حال را مهم‌ترین مانع شهر مادوان در خدمات‌رسانی مطلوب و بهینه به مردم عنوان کرد و گفت: در همین راستا نشست‌های مختلفی را با مسئولان در جهت حل مشکلات و مرتفع نمودن معضلات شهر داشته اما تاکنون نتایج چشمگیری از سوی آنان صورت نگرفته و مورد بی‌توجهی قرارگرفته است.
پیام افزود: اگرچه همکاری سایر مسئولان تا الآن در حد نشست و جلسه بوده اما متأسفانه استاندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همین نشست را هم از مردم این شهر دریغ کردند که شورای اسلامی شهر مادوان برحسب رسالت ذاتی و قانونی پیگیر خواسته‌ها و مطالبات مردم در مسیر خدمات‌رسانی است.
وی با اشاره به اینکه شهر مادوان از بسیاری از سرانه‌های عمومی و حاشیه‌نشینی محروم و با کمبود شدید اعتبارات جهت توسعه زیرساخت‌ها مواجه است گفت: شهرداری به دلیل عدم درآمد پایدار به‌تنهایی قادر به پاسخگویی به نیازهای عمومی شهروندان نیست و باید دستگاه‌های متولی در حوزه آموزش، ورزش، بهداشت درمان و فرهنگی بسیج شوند تا نیازهای شهروندان را تأمین کنند.
وی گفت: اکثریت مردم به امید زندگی بهتر و استفاده از امکانات شهری به اینجا آمده‌اند اما تا اکنون از زیرساخت‌های شهری محروم هستند.
پیام خاطرنشان کرد: تنها دو نهاد شهرداری و سپاه فتح استان پیشگام در خدمات‌رسانی به مردم شهر مادوان بودند و سایر دستگاه‌های عزم جدی که نمودی برای خدمات‌رسانی و حل مشکلات این شهر داشته باشند ندارند.
رئیس شورای اسلامی شهر مادوان در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات فضای آموزشی شهر مادوان اشاره کرد و گفت: اغلب دانش آموزان این شهر ناچارند به دلیل کمبود فضای آموزشی باکیفیت مقاطع دبیرستان در شهر یاسوج بگذرانند که خود علاوه بر بار مالی که بر دوش خانواده‌ها دارد مسیر زندگی بسیاری از دختران و پسران این شهر را به‌کلی عوض کرده است.
پیام بابیان اینکه با فراهم نمودن زیرساخت‌های فرهنگی و انجام رویدادهای فرهنگی می‌توان بر مشکلات فائق آمد خاطرنشان کرد: سازمان ورزش جوانان هیچ قدم مثبت و عملیاتی برای کمک به ورزش این شهر نداشته به‌طوری‌که می‌توان از شهر مادوان به‌عنوان قطب ورزشی استان به دلیل حضور جوانان این شهر در اکثر رشته‌های ورزشی صاحب سبک و استعداد هستند و شاهد حضور درخشش و راه‌یابی آنان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستیم.
وی در ادامه افزود: تأخیر در تصویب نهایی طرح بازنگری شهر مادوان بیشترین نگرانی و نارضایتی شورا و شهروندان از حوزه عمرانی استانداری است که متأسفانه این طرح بیش از پنج سال است در حوزه فنی استانداری معطل‌مانده است.
پیام در توضیح بیشتر در این زمینه یادآور شد: سال گذشته جلسه‌ای با استاندار پیرامون مشکلات ناشی از تأخیر در تصویب این طرح و نفوذ افرادی که باعث این تأخیر هستند داشتیم اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی استاندار صورت نگرفته است
وی افزود: خیلی از مشکلات شهروندان به تصویب این طرح گره‌خورده به‌طوری‌که کسانی به خاطر یک استعلام یا تغییر کاربری معطل و سردرگم مانده‌اند و از طرفی این کوتاهی استانداری مانع رونق توسعه شهر گردیده است. وی بابیان اینکه یکی از وظایف مهم شورا نسبت به مردم شفاف‌سازی در جریان خدمت‌رسانی به مردم است گفت: شورای شهر مادوان بر همین اساس کوتاهی صورت گرفته دستگاه‌های متولی را در این زمینه به اطلاع شهروندان برسانیم.
پیام در بخش دیگری از سخنانش گفت: پروژه آب شرب شهر مادوان از طرح‌های مصوب سفر ریاست جمهوری بوده که به علت معارضات اجتماعی سال‌هاست معطل‌مانده و تا کنون به سرانجام نرسیده است.
وی معارضات اجتماعی و نفوذ برخی افراد که زورشان برتر از منافع عمومی پیش مسئولان است را مهم‌ترین مانع اصلی سد راه توسعه شهر مادوان عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1