کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طی پیامی:

پیام تبریک رئیس شورای کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها

9 ارديبهشت 1398 ساعت 11:55

رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها را تبریک گفت.


کیوان آشنا رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد طی پیامی نهم اردیبهشت‌ماه روز شوراها را تبریک گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
 
مقام معظم رهبری: «خداى متعال را شکرگزاریم كه در انتخابات شوراها یک‌نهاد دیگر براى خدمت به مردم تأسیس شد و ملت ایران یك گام دیگر به تحقق كامل قانون اساسى مترقى جمهورى اسلامى نزدیك گشت. اکنون‌که در سالروز پیام امام عزیز و در سالى كه به نام گرامى آن یگانه‌ى دوران نام‌گذاری شده، این نهاد اصیل آغاز به كار مى‌كند، از صمیم قلب آرزو مى‌كنم كه شوراهاى اسلامى شهر و روستا بتواند در سمت اهداف والا و انقلاب بنیان‌گذار نظام اسلامى تلاش و فعالیت كند و در چهارچوب تكالیف قانونى خود به رفع مشكلات مردم بپردازد.»
امر شورا و مشورت آن‌چنان از اهمیت به سزایی برخوردار است که قرآن مجید یک سوره را به نام شورا اختصاص داده و در آیات بی‌شماری بر این موضوع دلالت دارد، ازجمله آیه شریفه 38 از سوره مبارکه شورا آنجا که می‌فرماید: «و آنان که امر خدا را اطاعت و اجابت کردند و نماز برپا داشتند و کارشان را با مشورت یکدیگر انجام دادند. ازآنچه روزی‌شان کردیم به فقیران انفاق کردند.» و آیه 159 سوره آل‌عمران در سفارش پیامبر به اهل ایمان «پس آنان را ببخش و برایشان طلب آمرزش کن و در امور با ایشان مشورت نما و آنگاه‌که تصمیم گرفتی توکل بر خدا کن که خداوند توکل‌کنندگان را دوست دارد.»
همین توجه به شوراها در تعالیم قرآن و عترت، موجب شده تا روز نهم اردیبهشت‌ماه که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام «روز شوراها» ثبت‌شده، یادآور یکی از نقاط عطف تاریخی در نظام اسلامی و مردمی ایران اسلامی بافرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای محلی در شهرها و روستاها و سپردن امورات مردم به خود آنان، سرفصلی جدید در بالا بردن سطح مشارکت عمومی در اداره امور جامعه توسط مردم و نمود عینی از مردم‌سالاری دینی به منصه ظهور گذاشته شود.
شجره طیبه انقلاب اسلامی سال‌ها است که از چشمه مردم‌سالاری دینی آبیاری شده و دراین‌بین میدان دادن به شوراها، بر طراوت این درخت سرافراز افزوده است.
البته تفکر شورایی و به‌کارگیری مشارکت مردم در امور زندگی، تنها به محیط سیاسی کشور محدود نیست و همان‌گونه که تعالیم دینی به ما آموخته، به‌کارگیری آن در همه امور بر مسلمانان واجب است، بر همین اساس، این تفکر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در تمام امور مربوط به مردم و جامعه نیز همیشه در اولویت بوده و هست.
این روز باشکوه را به همه‌ی اعضای محترم شوراهای اسلامی سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد که با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می‌نمایند و با امانت، کفایت، درایت و کیاست و حسن سلوک برای نیل به جامعه‌ی شهروند مدار، خالصانه و عاشقانه تلاش می‌نمایند، تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. از خداوند منان خدمت‌رسانی وسیع، اهتمام به‌سلامت مردم در ابعاد مختلف و توجه به نیازهای اجتماعی جوانان و مناطق محروم و اشخاص بی‌بضاعت و توجه خاص به خانواده‌های شهیدان، جانبازان و ایثارگران و همه‌ی ملت شریف و صدیق ایران مسألت داریم.
انشا ا... در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) با همدلی و صمیمیت اعضای شوراهای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با همه ظرفیت و تلاش در خدمت به هم استانی‌های عزیز باشیم و امید که با دعای خیر مردم منشأ خدمات ارزشمندی باشیم.

کیوان آشنا
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد
و رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج
 


کد مطلب: 409169

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409169/پیام-تبریک-رئیس-شورای-کهگیلویه-بویراحمد-مناسبت-نهم-اردیبهشت-روز-شوراها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1