کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های گچساران

7 ارديبهشت 1398 ساعت 14:05

باهدف آگاه‌سازی شهروندان در کاهش استفاده از پلاستیک و حفظ محیط‌زیست در هفته زمین پاک کیسه‌های پارچه‌ای در صفوف نانوایی‌های شهرستان گچساران توزیع شد.


محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ادامه اجرای برنامه‌های هفته زمین پاک در استان باهدف استفاده کمتر عموم از پلاستیک در برخی از نانوایی‌های شهرستان گچساران کیسه‌های پارچه‌ای بین شهروندان توزیع شد.
جعفری نژاد این اقدام را در ادامه سایر برنامه‌های پیش‌بینی و اجراشده برای شهرستان‌ها، در راستای ارتقاء سطح آگاهی شهروندان مفید دانست و گفت: با مشارکت تشکل‌های مردمی محیط‌زیستی و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متعددی در این هفته اجراشده که می‌توان به پاک‌سازی مسیرهای ورودی و خروجی شهرها در 8 شهرستان استان، حضور محیط‌بانان در مدارس و برگزاری کلاس‌های آموزشی، اجرای کارگاه‌های آموزشی، آموزش چهره به چهره اشاره کرد.
وی در ادامه شعار هفته زمین پاک 98 «حفاظت از گونه‌های زیستی، نه دوباره به زباله و پلاستیک» را یادآور شد و گفت: برای ارتقاء سطح آگاهی شهروندان، مهم‌ترین راهکار آموزش است که باید با موضوع کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یک‌بارمصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی مدنظر و آموزش داده شود.
https://kb.doe.ir/portal/picture/?980147/6 https://kb.doe.ir/portal/picture/?980146/5


کد مطلب: 409079

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409079/توزیع-کیسه-های-پارچه-ای-نانوایی-های-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1