تاریخ انتشار
جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۴۰۹۰۴۶
امام جمعه قلعه رئیسی:

بعضی دهیاران بود و نبودشان خاصیتی برای مردم ندارند / معلمان فکرشان را برای پست «مدیر مدرسه» معامله نکند

۰
بعضی دهیاران بود و نبودشان خاصیتی برای مردم ندارند / معلمان فکرشان را برای پست «مدیر مدرسه» معامله نکند
کبنا ؛حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به دیدار هزار نفر از کارگران سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره و در ادامه به سفر نخست وزیر پاکستان به ایران اشاره و بیان کرد: آمریکا و عربستان از نزدیکی دو کشور خوشحال نیستند و در انتخابات از رقیب عمران خان حمایت می‌کردند و شکست خوردند اما برای جبران این شکست می‌خواهند با دلار نفتی و وعده‌های اقتصادی این را جبران کنند.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه آمریکا تا حالا هر چه توطئه بر علیه این نظام و انقلاب برنامه ریزی کرد به اهداف خود نرسید خاطرنشان کرد: مطمئن باشید در مساله تحریم نفتی و به صفر رساندن صادرات نفت ایران هم شکست خواهد خورد.
وی به آغاز دهه تکریم و غبارروبی مساجد اشاره و یادآور شد: مسجد باید پایگاه انسان سازی و عمران دل و دنیا، مقابله با دشمن، بصیرت افزایی و زمینه ساز برای ایجاد تمدن اسلامی باشد و یک پایگاه مهم برای تربیت نیروی انسانی مومن در جهت تحقق گام دوم انقلاب است و در همین منطقه بیش از 50 مسجد با کمک مردم و خیرین ساخته شد اما اینکه مسجد را برای جلسات فاتحه خوانی و اموات بسازیم یا فقط در ماه رمضان و محرم توجه داشته باشیم این یک انحراف در مسجد داری است.
صلواتی خاطرنشان کرد: مسجد متعلق به عده خاصی نیست و خانه خدا و متعلق به همه است تنها هیات امناء مسجد متولی مسجد است که هیات امناء باید افرادی متقی، اهل تقوا، اهل دوری از گناه آگاه به مسائل فرهنگی و تربیتی، اهل روابط عمومی قوی، روان شناس و باید زمینه حضور جوانان و مردم را فراهم کند و فضای مسجد را جهت عبادت و بندگی فراهم کند لذا هیات امناء، شوراها و دهیاران و مردم زمینه حضور امام جماعت را در مسجد فراهم کنند.
وی به روز ملی خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: ارزش های عظیم اقتصادی و موقعیت سیاسی خلیج فارس باعث شده که قدرت های جهانی نگاه ویژه ای به آن داشته باشند و به همین خاطر به دنبال تحریف این واقعیت هستند و می خواهند با نام های جعلی هویت خلیج فارس را از ایران جدا کنند و یکی از دلایل راهبردی وجود تنگه هرمز است که دریای عمان و خلیج فارس را به هم وصل می‌کند.
صلواتی افزود: ایران توان بستن تنگه هرمز را دارد و اگر ایران تنگه هرمز را ببندد نفت به بشکه‌ای 250 دلار هم خواهد رسید و قطع صادرات نفت و حمله به پایگاه های آمریکا در خلیج فارس و هدف قرار دادن ناوهای آمریکایی در منطقه تنها بخشی از پتانسیل هایی است که ایران در خلیج فارس می تواند انجام دهد.
امام جمعه قلعه رئیسی به روز شوراها اشاره و تصریح کرد: اگر ناکارآمدند تقصیر از ما مردم است باید قومی، قبیله، خطی و جریانی رای ندهیم این ظلم در حق شایسته‌هاست باید بر اساس معیار تقوا، تعهد، تخصص و دلسوزی رای دهیم و اگر شورایی با این ویژگی ها انتخاب شوند آنها هم رعایت حق الناس و حق‌الله را می کنند آنچه امروز از عملکرد شوراهاست نتیجه رای ماست.
وی افزود: بعضی از شوراها خون مردم را می خورند و عامل تفرقه و اختلاف در مناطق هستند بعضی هم انصافا به دنبال احقاق حقوق مردم و پیگیر مشکلات مردم هستند بعضی ها دهیاری را انتخاب کردند که هیچ خاصیتی برای مردم ندارد و بود و نبودش برای مردم فرقی ندارد و شورا و دهیار خادم مردمند باید عامل اتحاد و همدلی باشند.
صلواتی اظهار داشت: در شهر انصافا عزیزانی از شورا کنار شهردار جهت خدمت به مردم زحمت می کشند جهت آبادانی شهر تلاش می کنند و از این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.
امام جمعه قلعه رئیسی به 12 اردیبهشت روز معلم اشاره و عنوان کرد: انگیزه همه  سعادت ها و شقاوت ها از مدرسه است و کلید در دست معلمان است در جامعه باید قدردان معلم باشیم حرمت او را بشناسیم هم اصحاب رسانه، هم خانواده ها و هم مسئولان کمک کنند تا نقش معلم به خوب در جامعه تبیین شود.
صلواتی گفت: ما برای حفظ این نظام هزینه‌های زیادی دادیم این همه شهید دادیم این همه عالم و مجاهد را هزینه کردیم برای ایجاد تمدن اسلامی معلم نقش اساسی در این زمینه دارد و روی این سفره گرانبها نشسته است باید نیروی طراز انقلاب اسلامی تربیت کنند باید انسانهای شریف دانا، شجاع، متخصص، خلاق و متخلق به اخلاقی الهی و انسانی و انسانهای ولایت محور و ولی یاور تربیت کنند.
وی با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش رعایت شان، قداست و حرمت معلم است بیان کرد: معلم ابتدا باید در چشم متولیان تعلیم و تربیت عزیز باشد تا در چشم جامعه عزیز باشد اگر آمدیم شان و شوکت معلم را در حد جناح های سیاسی پایین آوردیم و معلم را قربانی جریانات سیاسی نمودیم و غنایم و پاداش ها را بر اساس این به معلم دادیم این توهین و تحقیر معلم است و اگر معلم مجبور باشد بخاطر معاونت و مدیر مدرسه و دیگر پاداش ها فکر خود را معامله کند این یعنی به سلاخی کشیدن معلم  و از ساحت مقدس معلم قداست زدایی نمودن و چنین معلمی هم در نگاه جامعه دلال سیاسی است.
خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: معلم امام جامعه؛ الگو است خودشان باید قدر و منزلت خودشان را حفظ کنند نباید اجازه دهند اربابان سیاسی شخصیت و عظمت و قداست آنها را به بازی بگیرند و عزت معلم در انقلابی و ولایی  بودن و دلسوز بودن و پشتیبان انقلاب و نظام بودن است.
وی در پایان گفت: معلمان سرمایه های جامعه هستند مجلس با وضع قوانین درست و مناسب و دولت با حمایت هایش و وزیر با برنامه هایش و جامعه با احترامش و رعایت حقش به شکوه و عظمت معلم کمک کنند که این روز را به همه معلمان تبریک و تهنیت عرض می کنم و بطور خاص از معلمان جمعه یاور تشکر می کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1