کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درد دل «تاجگردون» درباره مظلومیت «سرمایه گذاری» و «تفکر اشتغال» در کهگیلویه و بویراحمد:

بدهکاران ۱۰۰۰‌ میلیارد‌ تهرانی آسوده خاطرند، بدهکار 100 میلیارد ما دودمانش را به باد می دهند / نباید سرمایه‌گذاری را در استان سرکوب کنیم

6 ارديبهشت 1398 ساعت 13:21

نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: در کشور ما بدهی معوق هزار میلیارد تومان یک چیز عادی شده است، بدهکاران بانکی با چند هزار میلیارد تومان در کشور به‌راحتی می‌گویند که بدهکار بانکی هستیم اما در استان کهگیلویه و بویراحمد فردی با چندین فعالیت و 100 میلیارد تومان بدهکار بانکی دودمانش را بر باد دادند.


قبل از ظهر امروز (جمعه 6 اردیبهشت ماه 98) نشست فعالین اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد و دنا، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد و جمعی از مسوولان و به ریاست غلامرضا تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت برگزار شد.
غلامرضا تاجگردون نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت در این نشست گفت: سطح اتاق بازرگانی این استان به نظر من بالاتر از سطح سایرین است، برخی موضوعات ملی است و به تصمیم گیری ملی نیاز دارد. در خصوص اشتغال روستایی و خلأیی که اتفاق می افتد؛ در گذشته جلساتی در این خصوص برگزار می شد که چرا جذب کم است، وقتی از استان پیگیری می کردیم و فشار می آوردیم که چرا هنوز جذب انجام نشده است، این فشارها باعث شد که کارهای خرد انجام شود که صرفا بگویند جذب انجام شده است.
تاجگردون ابراز داشت: در این استان چند ایراد داریم اول اینکه دید ما خیلی بلند نیست، جو سرمایه گذاری در استان در هر مقطعی با یک سرکوب رو به رو می شود و به کما می رود، بحث سیاسی نمی کنم و می‌خواهم اعضای کمیسیون مطالب را بدانند، در کشور ما بدهی معوق هزار میلیارد تومان یک چیز عادی شده است، به طرف می گویند اختلاس گر، می گوید من بدهکارم نه اختلاسگر.
تاجگردون افزود: بدهکاران بانکی با چند هزار میلیارد تومان در تهران آسوده خاطر هستند و به‌ راحتی می‌گویند که بدهکار بانکی هستیم اما در استان کهگیلویه و بویراحمد فردی با ده فعالیت، 100 میلیارد تومان بدهکار بانکی دودمانش را بر باد دادند. وقتی سرمایه‌گذار در استان کهگیلویه و بویراحمد بدهکار می‌شود چنان آن را می‌زنند که دودمان سرمایه‌گذاری در استان به باد می‌رود. من نمی‌گویم که  بدهکاری باید باشد. من خدمت رئیس کل دادگستری استان تماسی داشتم برای موضوعی و گفتم همچنین فضای در استان شکل گرفته است. برعکس آن هم برخورد شود. در یک بانکی نفری وام گرفته و با مدیر بانک خودم باهاش تماس گرفتم، گفت او دانه درشت است. بعد از سرمایه‌گذار سئوال کردم و دیدم بالا و پایین که موضوع را کردیم، دیدم ایشان 50 میلیون بدهکار هست، آن هم نه معوق.  بعد من با مدیرعامل بانک در تهران هم صحبت کردم و مدیرعامل مرکزی این بانک استانی در تهران گفت؛ آقای تاجگردون، آنقدر آنجا فشار بالا است که مدیر ما جرأت نمی‌کند که وام بدهد. من به مدیرکل دادگستری تماس داشتم و گفتم آن طرف را هم ببینید. چرا باید شرایط اینجوری بشود که ما حق نداریم به واسطه تخلف، سرمایه‌گذاری را در استان سرکوب کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: با مدیران بانک کشور صحبت کردم و گفتند که این‌قدر فشار بالا هست که نمی‌توانیم تسهیلات بدهیم، به رئیس‌کل دادگستری استان زنگ زدم و گفتم که چرا باید سرمایه کشور در این استان حرام شود، ما نباید بگذاریم بخاطر یک تخلف چنین اتفاقی برای سرمایه‌گذار در استان بیفتد.
تاجگردون در ادامه به پروژه راه آهن گریزی زد و بیان داشت: وقتی‌که می‌خواستیم پروژه راه‌آهن اقلید-یاسوج را شروع کنیم، بنده و آقای «علی‌محمد بزرگواری» نماینده سابق کهگیلویه بزرگ اعتبار دو شهرستان گچساران و کهگیلویه را روی‌هم گذاشتیم برای اجرای طرح راه‌آهن اقلید به یاسوج. کدام استان هست که نماینده‌اش این اقدام را انجام دهد؟ لذا اقدامات عمرانی ماندگار است استان کهگیلویه و بویراحمد مشکل دارد و باید هم تلاش کنیم و انجامش دهیم، این استان فرصت‌ها را می‌خواهد.
نماینده شهرستان های گچساران و باشت اینگونه ادامه داد: افق شمال شرق به جنوب غرب بهترین راه‌آهن در کهگیلویه و بویراحمد است، اقلید راه‌آهن کشیده شده و پاتاوه-دهدشت نزدیک به بهره‌برداری است و ما باید کمک کنیم.
در شهر گچساران هرکسی برای شغل پیش من می‌آمد می‌گفتم که یک مرکز بین‌راهی بزرگ در جاده استان احداث کنید، الآن در شهر دعواست که تاجگردون پارتی‌بازی کرده و این را به آن داده و آن را به این داده است، گفتم که یکی پیداشده و دارد فعالیت می‌کند.
اقدامی که برای کهگیلویه و بویراحمد خیلی مهم هست اتصال یاسوج به آزادراه است.
نمی‌گوییم که صندوق توسعه وظیفه‌اش ایجاد عدالت است اما یکی از مؤلفه‌ هایش می‌تواند عدالت باشد، باید به استان‌های توسعه‌نیافته یا کمتر توسعه‌یافته کمک شود.
غلام محمد زارعی نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این نشست نیز گفت: بیش از 20 میلیارد تومان برای پروژه راه‌آهن یاسوج-اقلید در بودجه 98 تعریف‌شده و فاز اول این پروژه حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


کد مطلب: 409031

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/409031/بدهکاران-۱۰۰۰-میلیارد-تهرانی-آسوده-خاطرند-بدهکار-100-میلیارد-دودمانش-باد-می-دهند-نباید-سرمایه-گذاری-استان-سرکوب-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1