تاریخ انتشار
پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۳۹
کد مطلب : ۴۰۸۹۷۷
هوشنگ صیدالی مدیرعامل نفت و گاز گچساران در نشست با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه:

ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تأسیسات نفتی گچساران / احتمال فاجعه مرگ‌بار / فرسودگی تأسیسات نفتی و گازی گچساران مشهود است

۰
ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تأسیسات نفتی گچساران / احتمال فاجعه مرگ‌بار / فرسودگی تأسیسات نفتی و گازی گچساران مشهود است
کبنا ؛امشب (چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه 98) شورای اداری شهرستان گچساران با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، معاون پارلمانی اتاق بازرگانی کشور در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در این نشست با اشاره به نقش نفت در اقتصاد کشورمان، گفت: هر موقع نفت دچار بحران می‌شود، کشور ما تحت تأثیر بحران آن قرار می‌گیرد. بنابر این اهمیت نفت بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: جایی که مقر درآمد کشور است باید حواسمان چهار چشمی به آن باشد. نفت، ملی و متعلق به همه مردم است و باید با نگاه ملی هم به آن بنگریم. نمایندگان عزیز این را خدمت‌تان عرض کنم که قبلاً کسی جرأت این را نداشت که در کنار تأسیسات نفت قرار بگیرد. اما امروز در 7 متری خط لوله صادراتی‌مان به تعداد زیاد خانه ساخته‌اند. همه می دانید که سیل اخیر چه مشکلاتی در کشور ایجاد کرد، به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز که در حریم رودخانه‌ها ساخته بودند.
صیدالی ادامه داد: خدای نکرده شاید ما شاهد خطراتی برای جان و مال مردم در کنار این خط لوله‌های نفت و گاز باشیم. در 7 متری خط لوله ما در شهر گناوه خانه ساخته‌اند، اگر هر اتفاقی برای این لوله‌ها بیفتد، شاهد خطراتی خواهیم بود.
وی در ادامه از نمایندگان خواست که به قوانین مربوط به نفت ورود کنند و قوانین در رابطه با چنین مشکلاتی را محکم‌تر و یا احیاء کنند و افزود: نباید اجازه دهیم در حریم تأسیسات نفت که متعلق به همه ملت ایران است، ساخت و سازی انجام بگیرد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در ادامه به آئین‌نامه مناقصات هم گریزی زد و گفت: گاهی وقتی‌ها قوانین مربوط به آئین نامه مناقصات را در اوایل انقلاب و حالا بررسی می‌کنم، می‌بینم که تفاوت چندانی ندارند. خواهش می‌کنم که عزیزانمان در مجلس شورای اسلامی یک مقدار وقتی بیشتری برای اصلاح این امور بگذارند. و اختلافات بین دستگاه‌های نظارتی و دولت را با اصلاح این قوانین تا حدودی کاهش دهند.
صیدالی با بیان اینکه در جامعه از حقوق بالای نفتی‌ها سخن می گویند، گفت: کار «نفت» متفاوت‌تر از هر کار دیگری است. هیچ دستگاهی به اندازه نفت کارش سخت‌تر نیست و هر روز باید با مواد خطرناک از جمله نفت و گاز سرکار داشته باشی. افرادی که در شرکت نفت کار می‌کنند، صبح که می‌آیند، عصر همان روز امید برگشت ندارند. لذا باید متفاوت باشند از دیگران.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران گفت: افرادی که در محل تأسیسات نفت کار می‌کنند باید به نحوی به آنها رسیدگی شود که به خوبی از سرمایه مردم نگهداری کنند.
صیدالی در ادامه افزود: فرسودگی تأسیسات نفتی ما مشهود است. آقای تاجگردون می‌دانند که خطوط لوله گاز ما وضعیت اسفباری دارند و قرار نیست، فقط تا دو سال دیگر نفت صادرات کنیم، لذا باید چاره‌ای در باره تأسیسات نفتی فرسوده اندیشیده شود. انتظار داریم به فکر نوسازی تأسیسات نفت باشید و وزارت نفت را همراهی و همکاری کنید.
وی به وضعیت بازنشستگی کارکنان شرکت نفت و گاز هم اشاره کرد و افزود: همکاران ما 40 سال کار می‌کنند و طبق قوانین الان 30 سال به آنها پاداش تعلق می‌گیرد. این 10 سال ظلم مضاعف است و از حقوق آنها کم می‌کنند و از نظر شرعی اشکال دارد. بعضی قوانین اجازه پرداخت به آنها را نمی‌دهد. بنابراین می‌توان قوانینی در این باره وضع کرد که به این راحتی دخل و تصرفی صورت نگیرد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران در پایان گفت: ماشین آلات ما فرسوده شده است و الان نمی‌توانیم به وظایف اجتماعی در قبال مردم جامه عمل بپوشانیم. بنا بر این هم در بحث نوسازی تجهیزات و هم نوسازی ماشین آلات کمک اساسی به وزارت نفت شود.
صیدالی برآیند بازدید امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از تاسیسات نفتی  را اینگونه مطرح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه به مظلومیت نفت پی بردند. به این پی برده اند بودجه های نفت متناسب با آن چیزی که برای نفت لازم است نبوده. تاسیسات و فرسودگی تاسیسات نفت نیاز به بودجه بیشتری دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1