تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : ۴۰۸۹۶۹
حرف‌های عجیب پیمانکار معروف کهگیلویه و بویراحمد در حضور تاجگردون و یارانش:

خادمی: این اوراق، نظام پیمانکاری را اوراق کرده است / مسدون شدن حساب 800 پیمانکار در گچساران

۱
۰
خادمی: این اوراق، نظام پیمانکاری را اوراق کرده است / مسدون شدن حساب 800 پیمانکار در گچساران
کبنا ؛پیمانکار معروف کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری گچساران گفت: اوراق مشارکت، نظام پیمانکاری ما را اوراق کرده است.
به گزارش کبنا از دوگنبدان، امشب (چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه 98) شورای اداری شهرستان گچساران با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، معاون پارلمانی اتاق بازرگانی کشور در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
جبار کیانی‌پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این جلسه ضمن خیرمقدم به همه مهمانان، حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی را در استان کهگیلویه و بویراحمد را یک رویداد بزرگ در تاریخ این استان دانست و گفت: تشکر ویژه دارم از آقای تاجگردون و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه که دعوت اتاق بازرگانی یاسوج را پذیرفتند و به استان کهگیلویه و بویراحمد آمدند.
کیانی‌پور هدف از این دعوت را معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان و اظهار کرد: امیدوارم با آشنایی که از ظرفیت‌های این استان به دست می‌آورید، تصمیمات بهتری برای کهگیلویه و بویراحمد اتخاذ شود.
وی با بیان اینکه شعار امسال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، افزود: امیدوارم اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی این همه ظرفیت‌های استان ما را ببینند.
خادمی سرمایه‌گذار کارخانه لاستیک سازی سبز خان احمد باشت در ادامه صحبت‌های جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، خطاب به تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: آقای تاجگردون وضعیت تهاتر مالیاتی در نظام پیمانکاری بحث عمده‌ای هست که پیمانکاران گریبانگیر آن هستند. ما در حوزه مالیاتی تهاتر می‌کنیم و بعد می‌گویند 3 درصد ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را باید بدهید. خواهشاً کنید که با تهاتر مالیاتی دیگر این قضایا جمع شوند.
این سرمایه‌گذار به تهاتر بانکی هم اشاره‌ای کرد و گفت: مشکل بعدی که پیمانکاران دارند، تهاتر بانکی است که سال گذشته در این باره تصمیم‌گیری شد. وضعیت پرداخت‌ها است که به جای ریال به ماها اوراق می‌دهند و نظام پیمانکاری را این اوراق‌ها، واقعاً اوراق کرده است.
خادمی در ادامه تصریح کرد: خدا وکیلی تمام پیمانکاران همانند ماشین‌های قراضه با این وضعیت تهاتر و اوراق، اوراق شده‌اند.
وی افزود: آقایان اوراق به ما می‌دهند با 15 درصد سود، در صورتی که بانک‌ها 30 درصد سود می‌گیرند. فقط نظام پیمانکاری دچار ضرر و زیان می‌شود. و اگر پیمانکاری یک میلیارد تومان طلب داشته باشد، با این شرایط آن یک میلیارد تومان دیگر ارزش واقعی خود را ندارد.
این پیمانکار معروف استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه همه تولیدکنندگان و صنعتگران به اندازه پیمانکاران سودرسانی برای کشور ندارند، بیان کرد: تمام پیمانکاران نیروهای انسانی خودشان را به 20 درصد تقلیل دادند. همه پیمانکاران از دولت طلب کار هستند و الان می گویند که می‌خواهند اوراق 1400 بدهند.
خادمی در ادامه خطاب به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آقای کمیسیون چطوری می‌شود این شرایط ادامه داد. من دو سال پیش 700 نفر نیرو داشتم و مجبور شدم که آنها را به 200 نفر برسانم. بنده سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان حقوق دادم. بنده 70 میلیارد تومان از این مملکت طلب کار هستم، الان دیگر از کجا بروم و بیارم. به خدای محمد (ص) بنده یک ریال نه نقدی و نه غیرنقدی و نه اوراق نگرفته‌ام از دولت.
وی افزود: کارهای که [بعضی مسئولان و خودمان] بر سر خودمان می‌آورند، بیگانگان بر سر ما هم نمی‌آورند. دیروز از شرکت کوثر دولتی اهواز سه صفحه آرماتور خریدم و وقت گرفتم از این شرکت تا پول آن را پرداخت کنم، اما قبول نمی‌کردند، آقایان با این وضعیت چگونه می‌شود، کار کرد. اگر با این وضعیت مالیاتی، اوراق و تهاتر باشد، دیگر قادر به زندگی و کار نیستیم. حساب 800 نفر پیمانکار در این شهر بسته شده است. این شهر، شهر کوچکی است. پیمانکار می‌رود، مدرسه بچه‌اش تا حساب کارت او را بسته‌اند و مجبور می‌شود که از بقالی سر کوچه‌شان پول قرض بگیرد. پیمانکار 600 میلیون تومان از دولت طلب کار است، آن وقت برای 50 میلیون تومان اداره مالیات حساب او را مسدود کرده است. ماشین پیمانکار را در وسط خیابان از او می‌گیرند و مجبور می‌شود که پیاده برگردد. من از شما خواهش می‌کنم که به داد نظام پیمانکاری کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد برسید.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب خادمی
شیوا و روشن درددل را بیان نمودید
واقعا پیمانکار هست که با مطالبه‌ی ۳۰۰ میلیونی از دولت، دنبال یک میلیون تومان پول قرضی هست
کاش تاجگردون اینارو پیگیری کن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1