تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۰۸۹۴۷
مصوبه‌ای که از سال 93 تاکنون بلاتکلیف مانده است

شرکت آب و فاضلاب شهری برای مردم شفاف‌سازی کند که این پول‌ها کجا رفته است / حذف تبصره 3 از قبوض مشترکین مادوان

۲
۰
شرکت آب و فاضلاب شهری برای مردم شفاف‌سازی کند که این پول‌ها کجا رفته است / حذف تبصره 3 از قبوض مشترکین مادوان
کبنا ؛در دوره چهارم شورای اسلامی شهر مادوان جلسه‌ای با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار و قرار شد که مبالغی را در قالب «تبصره 3» به منظور توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب به قبوض مشترکین مادوان و حومه اضافه گردد، این در حالی است که بعد از گذشت بیش از 4 سال هنوز اداره آب و فاضلاب این استان اقدامی در راستای بازسازی شبکه فرسوه آب شهر مادوان نکرده و همین موضوع علاوه بر اینکه نگرانی مردم را به وجود آورده است. حاتم پیام نماینده مردم شهر مادوان و رئیس شورای اسلامی این شهر انتقاد تندی را متوجه مدیریت آب شهری کهگیلویه و بویراحمد کرده و خواهان شفاف سازی در خصوص مبالغ «اخذ شده» از مردم شده است.
حاتم پیام رئیس شورای شهر مادوان روز (سه شنبه 3 اردیبهشت ماه 98) در حاشیه جلسه این شورا در گفت‌وگو با خبرنگاران به وضعیت شبکه آب مادوان اشاره و اظهار کرد: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر مادوان در راستای بازسازی خطوط آبرسانی وکمک به بهبود وضعیت دسترسی شهروندان به آب شرب سالم و برخورداری شهر از سیستم فاضلاب شهری، تبصره 3 را به قبوض آب شهروندان اضافه کرد که شرکت آب و فاضلاب شهری استان می‌بایست مبلغ ذخیره شده از این محل را بر اساس قانون تبصره 3 برای بازسازی خطوط و زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهر هزینه می‌کرد.
وی در ادامه افزود: از طرفی شورای شهر نیز باید ناظر و مطلع از نحوه «هزینه کرد» باشد، اما با بررسی و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شورای شهر مادوان متاسفانه آنچه خواست شورا و شهروندان بوده در اجرای این مصوبه تاکنون محقق نشد است.
پیام تاکید کرد: نوسازی خطوط انتقال آب، شبکه آبرسانی و اجرای شبکه فاضلاب سطح شهر از جمله زیرساخت‌های مهم و حیاتی در شهر مادوان است که عملیات چمشگیری در اینخصوص انجام نگرفته است.
رئیس شورای شهر مادوان ادامه داد: مبلغ تبصره 3 که حدود چهار سال قبل به قبوض مشترکین آب شهرمادوان اضافه شده است دستاورد مطلوبی برای شهر نداشته و به همین خاطر موجبات نارضایتی شهروندان را در پی داشت اگرچه این کار بر اساس قانون انجام شده بود وتصویب این مبلغ بر عهده دو بخش آب و فاضلاب و شورای شهر بوده اما رقم آن باید متناسب با وضعیت زندگی و شرایط اقتصادی مردم تعدیل شود و به علاوه اینکه شیوه «هزینه کرد» آن هم باید شفاف باشد و با خدمات رسانی و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز به مردم برگردد.
پیام افزود: بر اساس قانون  تبصره 3 باید برای بازسازی خطوط و زیرساخت‌های آب و فاضلاب هزینه شود، هرآنچه که تاکنون از مردم گرفته شده شیوه مصرف آن برای شورای شهر مشخص نیست. و معتقدیم در چنین شرایطی که «هزینه کرد» این مبلغ مشخص نیست و در ازای آن نیاز آب شرب شهروندان و تاسیسات آب و فاضلاب شهری تأمین نگردیده باید تبصره 3 از قبوض مشترکین شهر مادوان حذف شود و بار مالی ناشی از تبصره 3 قبوض آب از دوش مردم برداشته شود.
 وی با گلایه از مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اگر مسئولی توان «هزینه کرد» این مبلغ را ندارند پس حق ندارند آن را از مردم بگیرند یا در جای دیگری هزینه نماید. مردم بر اساس ماده دو حقوق شهروندی باید از شیوه «هزینه‌کرد» این مبلغ و آنچه که اتفاق افتاده مطلع باشند.
رئیس شورای شهر مادوان در پایان تصریح کرد: تبصره 3 بزودی در جلسه آینده شورای شهر حذف و برای تأیید نهایی به فرمانداری ارجاع داده شده و به طور معمول مصوباتی که با قانون مغایرتی نداشته باشد مورد تأیید فرمانداری قرار می‌گیرد.
 مستندات در دفتر سایت خبری محفوظ است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشتی زاده
Iran, Islamic Republic of
هزینه کرد شفاف هست.
فقط مناطق گرمسیری
کارکند فاضلاب
Iran, Islamic Republic of
وضعیت اب و فاضلاب خوب نیست در کل
مدیریت های طولانی مدت سرانجام خوبی ندارند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1