تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۴۰۸۹۱۷
در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

فرار «دام‌زنده» کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بی‌تدبیری مسئولان

۱
۰
فرار «دام‌زنده» کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بی‌تدبیری مسئولان
کبنا ؛موضوع قاچاق دام زنده و بازار پر تلاطم گوشت قرمز بار دیگر در دستور کار نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه وبویراحمد قرار گرفت و بر اساس مصوبه این شورا، خروج دام از استان همچنان ممنوع و از طرف دیگر منعی برای ورود قانونی دام زنده به استان نیز وجود ندارد.
به گزارش کبنا، نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد به ریاست علی محمد احمدی استاندار استان و با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد.
 علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز سه شنبه ( 3 اردیبهشت ماه 98) در این نشست تاکید کرد که البته ورود دام زنده به استان باید به تأیید مراجع ذیصلاح از جمله اداره کل دامپزشکی قرار گیرد و با ورود دام زنده خارج از شبکه و غیرقانونی نیز به شدت برخورد شود.
علی محمد احمدی معتقد است که ورود دام زنده به استان به صورت مقطعی خواهد بود و تا زمانی که قصابان اقدام به کاهش قیمت این فرآورده نکنند منعی برای ورود دام زنده وجود نخواهد داشت.
نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست اعلام کردند که میزان دام زنده موجود مازاد بر مصرف در استان هست و بهتر است که جلوی ورود دام زنده گرفته شود.
استاندار نیز اعلام کرد که این درخواست زمانی قابلیت اجرایی خواهد داشت که قیمت گوشت قرمز به حد تعادل برسد و مردم و شهروندان از این موضوع اعلام رضایت کنند.
ظرف ماه‌های گذشته تاکنون افزایش قیمت گوشت ناشی از کمبود فاحش دام زنده از یک سو و تلاش دلالان و قاچاقچیان برای خروج غیرمجاز دام از استان حتی به مرزهای کشور، مسئولان و متولیان امر در این استان را به ستوه آورده است.
به طور نسبی و از آذرماه سال گذشته بازار گوشت قرمز و موضوع دام زنده دچار تلاطم و نوسان‌های شدید قیمتی شد و قیمت هرکیلوگرم حتی از مرز 100 هزار تومان رسید.
گرچه به گفته مدیرکل امور عشایر استان قیمت گوشت در برخی مناطق گرمسیری استان (دهدشت) هم اینک به مرز هرکیلوگرم 500 هزار ریال رسیده اما نوسان قیمتی در مناطق سردسیری و مرکز استان همچنان ادامه دارد.
وی یادآور شد: امروز در اثر سوء مدیریت‌ها و برخی بی تدبیری‌ها و عدم نظارت‌های به موقع دام‌های زنده این استان به راحتی، خارج تا جایی که حتی یکی از استان‌های پیشرو در بروز این چالش محسوب می‌شود.
بر اساس اعلام نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد یکهزار و 960 رأس دام قاچاق ظرف 6 ماه گذشته تاکنون در سطح استان توقیف شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به سال رونق تولید توسط رهبری معظم انقلاب تاکید کرد که بزرگترین مانع و سد راه تحقق این مهم افزایش میزان قاچاق است.
احمدی با تاکید بر اینکه مدیران باید شرایط امروز و جنگ اقتصادی را بپذیرند، تصریح کرد: باید خود را در قبال فشارهای اقتصادی که گریبان گیر مردم به ویژه افراد فقیر و کم بضاعت شده پاسخگو دانست.
وی بر ضرورت اجرای مصوبات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حضور مستمر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در این شورا تاکید کرد.
احمدی گفت: به دلیل اهمیت و ضرورت این کمیسیون مدیران کل دستگاه‌های اجرایی خود البته با اطلاعات و اشراف اطلاعاتی کامل از موضوعات و دستور کارهای جلسه در این کمیسیون حضور یابند.
حسین بهمنی از حذف شرایط ادوات کشاورزی بالای 25 سال خبر داد و اظهار کرد: اعمال این شرایط موجب شده بود که دستگاه‌های بالای 25 سال سوخت مورد نیاز خود را به صورت غیرمجاز تامین کنند که در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید استاندار حذف عدولت بالای 25 سال بود.
عضو کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای جلوگیری از قاچاق کالاهای اساسی شامل گندم، آرد، جو و سایر محصولات  مقرر شد ادارات جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیش‌بینی لازم برای پیش خرید محصولات و کالاهای اساسی از کشاورزان را انجام دهد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از قاچاق دام گفت: از سال گذشته تاکنون 4 هزار راس دام قاچاق که سودجویان قصد داشتند به استان‌های خوزستان،کرمانشاه و سایر استان‌ها ببرند کشف شد که یک هزار و960 راس دام آن مربوط به یک ماه سال 98 است.
این مسؤول در خصوص ساز و کارها برای انتقال و جابه‌جایی دام گفت: هرگونه جابه‌جایی دام باید دارای گواهی بهداشتی و بارنامه باشد و دام‌ها پلاک گوش با بارکد 15 رقمی داشته باشند که در غیر اینصورت جابه‌جایی دام قاچاق محسوب می‌شود.
بهمنی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد به همراه 16 استان دیگر جزء استان‌های سطح الف است و باید این ضوابط جابه‌جایی دام رعایت شود.
وی به جابه‌جایی دام در زمان کوچ اشاره کرد و گفت: عشایر استان این موضوع را مدنظر داشته باشند که در زمان کوچ همراه داشتن دفترچه عشایری که توسط امور عشایر صادر می‌شود الزامی است، ضمن اینکه جابه‌جایی دام در درون شهرستان‌های استان بلامانع است و تنها گواهی حمل بهداشتی و هماهنگی با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای صدور بارنامه کافی است.
عضو کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در سال 97، 456 میلیارد ریال و در سال 96، 357 میلیارد ریال بوده  که کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 814 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق توقیف و دو هزار و 317 متهم دستگیر شدند، همچنین 4 باند متلاشی و یک هزار و 915 فقره پرونده تشکیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

گرسنه
Iran, Islamic Republic of
استاندار که یک ساله نمیتونه جلو خروج چارتا گوسفندو بگیره ما امید توسعه استان رو داریم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1