تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۱
کد مطلب : ۴۰۸۹۰۰
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

زنان سرپرست خانوار بهمئی صاحب شغل می‌شوند

۰
زنان سرپرست خانوار بهمئی صاحب شغل می‌شوند
کبنا ؛حجت‌الاسلام علی‌فتح میرمحمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که به ایجاد اشتغال زنان خانه‌دار و زنان سرپرست خانوار اختصاص داشت، گفت: وزارت کشور مبلغ 3 میلیارد ریال برای راه‌اندازی مشاغل برای زنان سرپرست خانوار و زنان خانه‌دار شهرستان بهمئی در نظر گرفته است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مبلغ برای راه‌اندازی مجتمع خیاطی زنان سرپرست خانوار و زنان خانه‌دار، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی(گلیم، معرق‌کاری و ...) و راه‌اندازی مجتمع سنتی نان محلی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد:برای راه‌اندازی نیاز به همکاری کمیته امداد استان داریم که ما را در اجرای بهتر این طرح و راه‌اندازی سه واحد اشتغال یاری کند.

این مسوول با اشاره به راه‌اندازی اتاق کارآفرینی در مدارس گفت: سه طرح آموزش کارآفرینی و اشتغال با هدف ایجاد کسب و کار در سه مدرسه شهر لیکک برگزار شود، اجرای این طرح در سایر استان‌ها موفق بوده است.

در ادامه سید محمدکاظم نظری معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی طرح‌ها قبلا موفقیت آن چنانی نداشته‌اند لذا حداکثر موفقیت در طرح‌های اجرایی مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح نباید تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد دیده شوند، گفت: اعتبارات اشتغال‌زائی به نحوی اختصاص داده شوند که هدر روی اعتبارات را شاهد نباشیم.

 مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هم از آمادگی این نهاد حمایتی برای ایجاد اشتغال در میان زنان سرپرست خانوار بهمئی خبر داد و گفت: 200 زن سرپرست خانوار آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف خیاطی، صنایع دستی را فرا گرفته‌اند و کمیته امداد با توجه به نیروی انسانی، آمادگی اجرای طرح را دارد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در سال 97، 26 طرح اشتغال‌زائی با اعتبار بالغ بر 417 میلیون تومان ایجاد کرده گفت: متاسفانه 50 درصد جمعیت بخش ممبی و 35 درصد مردم بهمئی تحت پوشش کمیته امداد هستند و این نشان می‌دهد شهرستان جای کار زیادی دارد.

به گزارش فارس؛ در این نشست ضمن اشاره به موفق نبودن طرح‌هایی که به صورت تعاونی برگزار می‌شد اختصاص اعتبارات در قالب مشاغل خانگی پیشنهاد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1