تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۷
کد مطلب : ۴۰۸۸۹۷
در نشست تعاملی شهردار یاسوج با مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

عقب‌نشینی اجباری در آبشار یاسوج

۰
عقب‌نشینی اجباری در آبشار یاسوج
کبنا ؛امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت ماه 98) و با حضور عزیز فیلی معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ نستهن مقدم شهردار یاسوج و هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای در پارک آبشار یاسوج برای آزادسازی کانال آب آبشار در محدوده اردوگاه شهید مطهری برگزار شد.
 آموزش و پرورش و شهرداری که تا پیش از این بر سر آزادسازی کانال آب و همچنین بخشی از زمین منتهی به این کانال با یکدیگر اخلاف نظری داشتند در این جلسه به تفاهم رسیدند که آموزش و پرورش حریم اردوگاه را به پشت کانال آب انتقال دهد تا هم مدیریت کانال آب بر عهده شهرداری باشد و هم شهرداری بتواند پیاده‌رو مسیر رفت آبشار را ساماندهی کند.
در این نشست تعاملی آموزش و پرورش در اقدامی اساسی که برای فرهنگ‌سازی جهت آزادسازی حریم رودخانه‌ها و کانال‌های آب صورت گرفت هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که تا پیش از سیل اخیر به هیچ وجه زیر بار چنین اقدامی از سوی شهرداری یاسوج نمی‌رفتیم اظهار کرد: اما پس از حوادثی که سیل بر جای گذاشت به این نتیجه رسیدیم که باید در راستای جلوگیری از هر گونه حادثه‌ای در آینده از محل فعلی عقب‌نشینی کرده و مدیریت کانال آب را به شهرداری بسپاریم.
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از معاون استاندار و شهردار یاسوج خواست تا تنها آموزش و پرورش متعهد به این کار نشود بلکه همه کسانی که در آبشار چنین وضعیتی دارند و کانال آب و زمین‌های مجاور آن را تصرف کرده‌اند مشمول عقب‌نشینی شوند.
وی گفت: هر چند که 1000 متر زمین با ارزش از این اردوگاه کسر می‌شود اما برای جلوگیری از خطرات احتمالی و همکاری با شهرداری جهت پیاده‌روسازی در آبشار چنین تعهدی را پذیرفتیم.
همچنین در این نشست شهرداری یاسوج بر اساس توافقات قبلی متعهد شد که کار احداث حائل میان اردوگاه دانش‌آموزی و کانال آب را بر عهده بگیرد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز در نشست تعاملی با مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برای عقب‌نشینی در پارک آبشار یاسوج که با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شد با اشاره به تخصص خود در حوزه آب اظهار کرد: خیلی برایم جالب بود که چرا به این مقدار در استان تعرض به مسیل‌ها و کانال‌های آب شده و همه از شخصی‌ها گرفته تا دولتی‌ها مالک آن‌ شده‌‌اند.
شهردار مرکز استان ادامه داد: در آبشار یاسوج هم اوضاع بر همین منوال است و از دولتی‌ها گرفته تا شخصی‌ها کانال آب و مسیل‌ها را تصرف کرده‌‌اند که در بارندگی‌ها اخیر گوشه‌ای از این تصرف‌های خطرناک را به چشم دیدیم.
وی گفت: با دادستان مرکز استان هماهنگی لازم صورت گرفته تا همه آن‌هایی که این گونه فضاها را تصرف کرده‌اند هر چه زودتر آن را آزاد کنند و عقب‌نشینی صورت گیرد و اگر در جایی همکاری انجام نشود از راه قانونی وارد می‌شویم.
مقدم با بیان اینکه طرحی برای آبشار در نظر گرفته شده و باید از ابتدا تا انتهای آبشار اجرایی شود افزود: نباید تنها انتهای آبشار و دیدن منظره آب انتهایی برای گردشگر جذابیت داشته باشد بلکه باید از ابتدا تا انتها برای گردشگر جذاب و جالب باشد.
شهردار یاسوج تصریح کرد: اولین اقدام ما رفع تصرف مسیر کانال و آبراه است تا هم پیاده‌رو در نظر گرفته شود و هم از خطرات احتمالی و سقوط در کانال آب آبشار جلوگیری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1