تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۴۰۸۸۳۶
به مناسبت روز جوان

استخدام‌های فله‌ای صدای جوانان قلعه‌رئیسی هم در آورد

۰
استخدام‌های فله‌ای صدای جوانان قلعه‌رئیسی هم در آورد
کبنا ؛جمعی از جوانان شهر قلعه‌رئیسی با امام‌جمعه دیدار و مشکلات خود را بیان کردند. به مناسبت روز جوان جمعی از جوانان شهر قلعه‌رئیسی و روستاهای اطراف، دادرس دادگستری، جمعی از مسئولان بخش چاروسا با حضور در دفتر امام‌جمعه شهر قلعه‌رئیسی با امام‌جمعه این شهر دیدار و مشکلات جوانان و دغدغه‌های خود را بیان کردند.
در ابتدای این نشست هر یک از جوانان به مشکلاتی اشاره نمودند که مهم‌ترین دغدغه آن‌ها مشکل بیکاری و اشتغال بود.
ابتدا یکی از روحانیون مستقر در سطح بخش به ارائه صحبت‌های در خصوص مشکلات جوانان اشاره و یادآور شد: جوانان این منطقه توانایی‌های بسیار ارزشمندی دارند که باید در کارهای بزرگ و برنامه‌های مختلف از آن‌ها استفاده شود.
از فرهنگیان جوان هم در این نشست بابیان اینکه تلاش شود تا جوانان را به سمت مساجد و کارهای فرهنگی جذب کنیم یادآور شد: در مساجد و کارهای فرهنگی از جوانان نخبه استفاده شود و مساجد را تنها مختص قشر جوان ندانیم و در برنامه‌های مختلف بر معلمان فرهنگی و پرورشی تأکید شود تا نسبت به مسجد و نماز جماعت و جمعه کار بیشتری شود.
به نمایندگی از جوانان بیکار یکی از این قشر به بیانات و مشکلات خود پرداختند که همان‌طور که از پیش هم مشخص بود قشر جوان با دل پر وارد چنین جلساتی می‌شوند و نبود شغل و بیکاری را مهم‌ترین دغدغه خود دانستند و خواستار تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در این منطقه شدند.
وی به نبود فضای تفریحی و ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: در کدام مناطق استان است که هنوز مرکز بخش و شهرستان آن ورزشگاه ندارد که ما در کنار بیکاری تفریحی داشته باشیم و یا اینکه در استخدامی‌ها بعدازاینکه آزمون داده می‌شود ما اطلاع پیدا می‌کنیم که آزمونی ارائه و برگزار شد.
یکی از اعضای شورای شهر قلعه‌رئیسی هم به مشکلات نسل جوان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه امروز مهم‌ترین مشکل جوانان این منطقه شغل است که بسیاری از این جوانان به دلیل نبود شغل در بنادر و مناطق عسلویه و کنگان کار می‌کنند که متأسفانه این به علت کم‌کاری مسئولان در استان و شهرستان است که تلاش نمی‌کنند تا پتروشیمی راه افتاده و با جذب سرمایه‌گذار مشکلات کاهش یابد.
وی بابیان اینکه بسیاری از کارمندان ادارات در بخش چاروسا با سهمیه این منطقه جذب می‌شوند پس از مدتی با رایزنی انتقالی می‌گیرند و سهمیه را خراب می‌کنند که امیدواریم جلوی چنین مواردی گرفته شود و همچنین نیازمند راه‌اندازی کانون فرهنگی جوانان در بخش است.
یکی از جوانان حوزه دهستان جاورده مشکلات این منطقه به‌خصوص در نسل جوان اشاره و تصریح کرد: مدت زیادی است که در حوزه جاورده پزشک نداریم و باید پیگیری شود و همچنین در منطقه بسیاری از جوانان شاهد تبعیض هستند.
حجت‌الاسلام صادق انصاری پور دادرس دادگستری چاروسا در این نشست به توانمندی جوانان این منطقه اشاره و بیان کرد: نبود فضای مناسب تفریحی و ورزشی در این منطقه مهم‌ترین مشکل جوانان این منطقه است که امیدواریم مسئولان مربوطه به‌خصوص مسئولان ورزش و جوانان بیایند اعلام کنند که برای ورزشگاه این منطقه چه‌کاری انجام دادند که همچنان یک شهر در استان ورزشگاه ندارد.
وی بابیان اینکه دغدغه مند شوید و پیگیر حقتان باشید و امروز جای تعجب است که از بعضی منبع‌های موثق شنیدیم که گازبانان این منطقه که قرار استخدام شوند از بیرون این منطقه می‌آیند که واقعاً تلاش کنید چنین انفاقی رخ ندهد و حقتان را به‌راحتی از دست ندهید.
انصاری با انتقاد از وضعیت ورزش در چاروسا بیان کرد: جای تعجب است که دغدغه امروز جوانان این منطقه خرید یک توپ فوتبال شده است و این مدیرکل ورزش و جوانان استان چه‌کاری مهم‌تر از این منطقه دارد که هنوز ورزشگاه ندارد و به فکر آن نیست.
دادرس دادگستری چاروسا نبود دغدغه و دلسوزی را مهم‌ترین مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: چاروسا منطقه تجربه برای مسئولان تازه به دوران رسیده و کم‌تجربه شده است.
در ادامه و پس از شنیدن تمامی بیانات جوانان و مردم در این نشست حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی با تقدیر از همه افراد به‌خصوص نسل جوانی که در این نشست حضور پیدا کردند با تبریک اعیاد شعبانیه به‌خصوص نیمه شعبان و روز جوان عنوان کرد: ارزش دوران جوانی به پاک بودن است و جوانان باید با شهدا، امام و رهبری انس بگیرند تا سبب موفقیت آن‌ها شود.
امام‌جمعه قلعه‌رئیسی بیان کرد: به‌جرئت می‌توان گفت که جوانان این استان و بخش از جوانان مخلص، پاک و باارزش هستند و امروز هر یک از جوانانی که از این منطقه در سطح کشور جایگاهی دارند از جوانان توانمند هستند و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنیم.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: رهبری به شما جوانان نهایت افتخار را می‌کند و گام دوم انقلاب را بر همین مبنا قرار داده است و این جوانان بخش به دلیل شهدای زیادی که تقدیم نظام و انقلاب نمودند باید در جهت گام دوم تلاش بیشتری انجام دهند.
صلواتی بابیان اینکه خواسته امروز رهبری از جوانان پرچم عدالت است خاطرنشان کرد: لازمه پرچم عدالت پرچم دینی و انقلابی بودن است و ابتدای این عدالت دفاع از آرمان‌های امام، رهبری و شهداست و باید جوانان این منطقه وارث شهدا باشند به‌نحوی‌که میراث شهدا ولایتمداری، انقلابی بودن، مقابله ظلم و مقابله با استکبار است و اگر به‌تمامی انقلاب‌های تاریخ نگاه کنیم این جوانان بودند که اثرگذار بودند و نمونه عینی آن نقش جوانان در جمهوری اسلامی است.
وی بابیان اینکه از ابتدای آغاز به کارم به‌عنوان امام‌جمعه این شهر توجه ویژه به نسل جوان داشتم یادآور شد: در تمامی خطبه‌ها به دنبال این بودم که نیازمندی‌ها و دغدغه‌های جوانان این منطقه را بیان کنم اما این را مطمئن باشید که خود به‌تنهایی نمی‌توانم جوابگوی مشکلات و بیان دغدغه‌های آن‌ها باشم و این دغدغه‌ها نیازمند همراهی مردم و به‌خصوص نسل جوان است.
صلواتی ادامه داد: امروز نسل جوان این منطقه باید دغدغه مند باشند و در بیان مشکلات خود مطالبه گر باشند و قبول کنید در بسیاری مواقع وقتی من حرفی را بیان می‌کنم عده‌ای در همین بخش شروع به تخریب می‌کنند که نمونه آن این است که مدیرکل را به منطقه دعوت می‌کنم اما متأسفانه از همین بخش تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که حضور پیدا نکند.
امام‌جمعه قلعه‌رئیسی تصریح کرد: مگر حاشیه جلسه شورای اداری سال گذشته چه بود جزء اینکه حرف حق جوانان را که در جلسه شورای اداری قبل از آن قرار بود که تا سه ماه ورزشگاه افتتاح و مشکل جوانان حل شود اما برطرف نشد و خواستار توضیح از مسئولان آن شدم که متأسفانه عده‌ای در همین بخش شروع به تخریب کردند.
وی اضافه کرد: امروز هم به‌راحتی اعلام می‌کنم که بخش چاروسا نیازمند مدیران چاروسایی است که امیدوارم به این عامل توجه شود و قبول کنید که مسئول چاروسایی است که دغدغه و مشکل جوان این منطقه را درک می‌کند و جالب است اگر حرفی را می‌زنم به دلیل اینکه بعضی افراد اهداف سیاسی‌شان درخطر است بنده را افراطی می‌خوانند اما هیچ موقع کوتاه نیامدم و نخواهم آمد و مطمئن باشید این روحیه مطالبه گری را ادامه خواهم داد اما نیازمندی این روحیه حمایت و دفاع شما جوانان است.
صلواتی ادامه داد: امروز روستاهای چاروسا را مشاهده کنید که دارای چه مشکلاتی هستند و اگر حرف می‌زنم می‌گویند مگر می‌شود یک‌بار برق، آب و جاده قطع نشود پس حرف نزن اما مگر می‌شود مشکلاتی که به‌راحتی برطرف می‌شوند را از آن‌ها به‌راحتی عبور کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1