کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

عملیات ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج کی شروع می‌شود / فاجعه در کمین جان و مال مردم / کناری: علتش را نمی‌دانم / مقدم: دوشنبه آینده کلید می‌خورد

31 فروردين 1398 ساعت 22:23

نستهن مقدم شهردار یاسوج گفت: بر اساس آخرین مصوبات، مقدمات تخلیه کسبه فعال از جمعه بازار فعلی یاسوج از روز دوشنبه 2 اردیبهشت ماه 98 آغاز می‌شود.


جمعه بازار فعلی یاسوج یکی از ناامن‌ترین سازه‌های دنیا را دارد، این بازار نه سازه محکمی دارد و نه تأسیساتش اصولی می‌باشد. بازار ناهمگون اما رونقی دارد، مردم زیاد از این بازار استقبال می‌کنند به هر دلیل پنهان یا آشکاری.
مهر ماه 97 خبر آتش سوزی جمعه بازار به سرعت در فضای مجازی منتشر شد. هشداری که گوش شنوایی برای آن وجود ندارد. فردای همان روز شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر به دادگاه احضار شدند و جلسات متعددی با حضور عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد، شهردار یاسوج و اعضای شورای شهر و اساتید دانشگاه‌ها در مکان‌های مختلف برگزار شد. تا ماجرای ساماندهی مکان فعلی که به هیچ وجه امنیت مال و جان ساکنین را تضمین نمی‌کند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد و اکثریت مسئولان مربوطه، صاحب نظران و اعضای شورای اسلامی بر ناایمن بودن سازه جمعه بازار فعلی یاسوج تاکید کردند و در آخرین جلسات ساماندهی این بازار که با حضور مسئولان ارشد استان و شهر برگزار، قرار شد که جمعه بازار فعلی یاسوج 30 فروردین ماه تخلیه و شهرداری یاسوج عملیات ساماندهی آن را آغاز کند.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا، اظهار کرد: هر لحظه امکان خطر هست، دیروز آخرین مهلت کسبه جمعه بازار بود که این بازار را تخلیه کنند وصورتجلسه امضاء کردند و شهرداری هم تعهد کرده است که در یک زمان مشخص این مکان ساماندهی و ساخته و به قیمت روز دو باره به این افراد فروخته و یا اجاره داده شود.
وی با بیان اینکه مردم با رضایت قلبی خودشان تصمیم گرفته‌اند که جمعه بازار را ترک کند، تصریح کرد: شهرداری یاسوج چرا اقدامی تاکنون نکرده است، دلیلش را نمی‌دانم و فکر نمی‌کند که اگر فردا اتفاقی بیفتد، دامن آنها را می‌گیرد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج که با حضور آیت‌الله ملک‌حسینی به روستای کتا رفته بود در حاشیه برگزاری نماز مغرب و عشاء در مسجد صاحب الزمان (عج) در گفت‌وگو با خبرنگر کبنا، گفت: بر اساس آخرین مصوبات، مقدمات تخلیه کسبه فعال از جمعه بازار فعلی یاسوج از روز دوشنبه 2 اردیبهشت ماه 98 آغاز می‌شود.
وی گفت: آن‌ها را در چند معبر موقتاً جای می‌دهیم و عملیات ساماندهی را آغاز می‌کنیم.
 


کد مطلب: 408830

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/408830/عملیات-ساماندهی-جمعه-بازار-فعلی-یاسوج-کی-شروع-می-شود-فاجعه-کمین-جان-مال-مردم-کناری-علتش-نمی-دانم-مقدم-دوشنبه-آینده-کلید-می-خورد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1