تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۸۲۲
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد

تخریب‌گران هنوز مشغول کارند/ حلال نمی‌کنم

۱
۰
تخریب‌گران هنوز مشغول کارند/ حلال نمی‌کنم
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه از نقد منصفانه و آگاهانه رسانه‌ها استقبال می‌کنم، بیان کرد: اما از افرادی که به دنبال تخریب باشند و با تخریب دیگران در پی به دست آوردن متاعی باشند را حلال نمی‌کنم.
وی افزود: به‌طورقطع این تخریب‌ها نشان‌دهنده موفقیت دفتر اجتماعی و فرهنگی در مأموریتش است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در طول ۵ سال گذشته نه‌تنها در افزایش تعداد تشکل‌های اجتماعی بلکه تقویت و احیای آن‌ها گام‌های اساسی برداشته شد.
وی با تأکید بر اینکه امروز پویایی، سرزندگی و فعال بودن این تشکل‌ها به‌وضوح آشکار است، بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در این چند سال به یک کارگاه آموزشی تبدیل‌شده و شاهد فعالیت بیش‌ازپیش تشکل‌ها در مناطق شهری و روستایی به‌ویژه مناطق محروم هستیم.
میرمحمدی خاطرنشان کرد: امروز در این رهگذر شاهد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم و کاهش ۱۱ درصدی طلاق، ۱۶ درصدی خودکشی، ملایم شدن شیب مهاجرت، کنترل اعتیاد، ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی، پرداختن به موضوع مفاسد اخلاقی و پیگیری برنامه‌های استراتژیک ایدز گواهی بر این ادعا است و این موارد تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های این دفتر است.
وی با تأکید بر اینکه دولت سمن‌ها را یار خود می‌داند، تصریح کرد: این برنامه‌ها با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و در قالب تفاهم‌نامه با ۵۰ سمن از مناطق مختلف استان در سال گذشته عملیاتی شد.
این مسئول فرهنگی تصریح کرد: واگذاری طرح‌ها به تشکل‌ها طی فرآیندی مشخص و با ثبت‌نام در سایت سامانه ستاد انجام می‌شود.
میرمحمدی اظهار کرد: رشد اعتبارات این دفتر از ۲۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان گواهی آشکاری بر فعالیت کیفی و به‌روز بودن این دفتر و حوزه سیاسی و امنیتی استانداری است.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری عنوان کرد: نظارت بر برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش، سازمان زندان‌های استان، دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی استان و بسیج مستضعفین از سوی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در خصوص کنترل و کاهش اعتیاد، مفاسد اخلاقی، طلاق، سبک زندگی، حاشیه‌نشینی، نشاط اجتماعی بر عهده دفتر امور اجتماعی است.
میرمحمدی افزود: نظارت و ارزیابی سالانه کلیه دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در حوزه رعایت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف و ارسال این گزارش‌ها به وزارت کشور و دستگاه‌های مرکزی از دیگر وظایف دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است.
وی از تدوین برنامه توانمندسازی سمن‌ها با برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد و گفت: تاکنون در دو شهر یاسوج و دهدشت دوره‌های آموزشی مختلفی درزمینهٔ چگونگی ورود تشکل‌ها به موضوعات اجتماعی و جلب مشارکت آحاد مردم در کمک و همراهی جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مشارکت در وقایع و حوادث، حفاظت از محیط‌زیست و... برای بیش از ۱۲۰ سازمان مردم‌نهاد برگزارشده است.
میرمحمدی افزود: شناسایی مناطق آسیب‌پذیر و بحرانی، مداخله در بحران و برنامه‌ریزی جهت کاهش بحران و احصاء مواردی که منجر به نارضایتی عمومی می‌شود از برنامه‌های این حوزه در راستای ارتقای امنیت اجتماعی است.
وی بیان کرد: ورود به موضوع مشروبات الکلی و انجام پژوهش در این خصوص و فعال نمودن دستگاه‌های عضو در این رابطه از دیگر اقدامات این دفتر بوده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: برگزاری نشست‌های در خصوص بیماری‌های خاص و تشویق و حمایت تشکل‌های حوزه سلامت در خصوص پیگیری در کاهش این بیماری‌ها نیز یکی از اقدامات این دفتر در حوزه سلامت است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان به‌ویژه جامعه دانشگاهی در انجام تحقیقات و پژوهشی‌های این دفتر، افزود: این تحقیقات درزمینهٔ نقش عوامل فردی، اجتماعی و اقتصادی در افزایش طلاق در استان، انجام دو کار بزرگ تحقیقاتی در کلیه مراکز شهرستان‌ها در خصوص سرمایه اجتماعی، حاشیه‌نشینی، بررسی وضعیت اخلاقی و...بوده است.
مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: حمایت مالی و...از مدارس مناطق حاشیه‌نشین، مؤسسات فرهنگی، باشگاه‌های فرهنگی ورزشی، دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در چند سال گذشته انجام‌شده که تمامی این اقدامات به‌صورت هدفمند و در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی اقشار مختلف بوده است.
وی بیان کرد: بدون شک افرادی که تجربه کاری در یک حوزه تخصصی مانند بهزیستی، کمیته امداد، هلال‌احمر، محیط‌زیست، منابع طبیعی، بهداشت و درمان و فرهنگ و ارشاد را دارند و اکنون در بازنشستگی به سر می‌برند و چندان دغدغه اقتصادی ندارند از افرادی که تجربه کافی نداشته و به این فعالیت‌های فرهنگی تنها دید اقتصادی دارند بهتر می‌توانند در حوزه تشکل‌های غیردولتی موفق عمل کنند.
میرمحمدی تصریح کرد: در تمامی کشورهای توسعه‌یافته این تشکل‌ها توسط فعالان اجتماعی و افراد بازنشسته شکل می‌گیرد و جوان‌ها در کنار آن‌ها کسب تجربه کرده و رشد می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های دفتر اجتماعی نظارت بر کار تشکل‌ها است، اضافه کرد: این دفتر ضمن تأیید اساسنامه و تقویت این سمن‌ها در صورت ورود آن‌ها به مسائل سیاسی، اقتصادی و مسائل حاشیه‌ای ابتدا تذکر داده و در صورت عدم‌اصلاح نسبت به لغو پروانه سمن مربوطه اقدام می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دغدغه مند
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیرکل خود در مجمع خیرین سلامت و مجمع خیرین و ..... عضو هست باید هم از مدیرعامل های فعلی که همه بازنشسته هستند و ..... و نفس ....... دفاع کند
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1